زمان مطالعه: 1 دقیقه
نوجوانی چیست؟

نوجوانی چیست؟

به نام یگانه عالمدر این مطلب سعی می شود تا به طور اختصار به چند نکته مهم در مورد نوجوانی...
What is a teenager (2)
What is a teenager (2)

به نام یگانه عالم

در این مطلب سعی می شود تا به طور اختصار به چند نکته مهم در مورد نوجوانی بپردازیم.

 نوجوانی چیست؟ یک دوره انتقال و یک دوره ای بین کودکی و بزرگسالی است. در این دوره از رشد یک سری اتفاقات از جسمانی تا شناختی و اجتماعی رخ خواهد داد و معمولا در سنین 10 تا 11 شروع می گردد البته شروع و خاتمه ی این دوره به ژنتیک , نوع تغذیه , شرایط آب و هوایی , محل زندگی و عواملی از این قبیل بستگی دارد.

  یکی از خصوصیات برجسته این دوره برای نوجوان کسب هویت و استقلال است.

 همه ی نوجوانان به بلوغ جسمانی می رسند و این روند بلوغ ظاهری برای بعضی از افراد سریع صورت می گیرد و برای بعضی دیگر روندی کندتر دارد.

 و یکی از گله های نوجوان از این دوره به هم ریختن ظاهری اوست و چون نوجوان در این دوره بسیار حساس شده , ممکن است از وضع ظاهری خود خجالت بکشد.

 ما بعنوان والدین وظیفه داریم که تمام شرایط بلوغ را به مرور زمان برای فرزند خود توضیح دهیم تا اطلاعات صحیح در مورد این دوره را از ما دریافت کنند نه از گروه دوستان و یا همسالان که ممکن است اطلاعات ناقص و یا اشتباه به او داده شود.

اختصاصی پورتال آسمونی نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «نوجوانی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نوجوانی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.