زمان مطالعه: 1 دقیقه
تعهد چیست و چگونه بوجود می آید؟

تعهد چیست و چگونه بوجود می آید؟

تعهد به معنی عهده دارشدن یا کاری را به عهده گرفتن واین تعهد از دوران کودکی شکل میگیرد و والدین مسئول آموزش...

تعهد به معنی عهده دارشدن یا کاری را به عهده گرفتن واین تعهد از دوران کودکی شکل میگیرد و والدین مسئول آموزش به کودک هستند.
سعی کنید در دوران کودکی وظایفی منطبق باسن کودک به او محول نمایید تا انجام دهد دربرابر درست انجام دادن مسئولیتش اورا تشویق کنید ودر برابر عدم انجام مسئولیت اورا بازخواست نمایید تا بداند بابت مسئولیتی که بعهده اش واگذار کردید باید پاسخگو باشد .


وقتی ما ازدرون خودمون و حسمون رو موظف میکنیم که کارهای لازم رو برای رسیدن به جایگاهی که مد نظرمونه رو انجام بدهیم یعنی تعهد داده ایم، در واقع وقتی ما بیایم خودمون رو ملزم کنیم و وظایف خودمون را به نحو احسن انجام داده وبا تنبلی وشانه خالی کردن مبارزه کنیم در واقع تعهد رو در خودمون ایجاد کردیم و مسئولیت کامل آن کار را پذیرفته ایم .


لازمه موفقیت داشتن تعهده که باعث میشه حس مسئولیت پذیری رو داشته باشیم و وقتی در مسیر مسئله چالشی به وجود میاد، ما از تعهدمون و هدفمون دست نکشیم تعهد درونیه.
اگر بخواهیم موفق بشیم بایستی در گام اول، تعهد عمیقی رو در خودمون ایجاد کنیم .


باید بدانید تعهد انواع مختلفی دارد اما معنای همه آنها یک چیز است دربزرگسالی ودر هنگام ازدواج تعهد به شکل متفاوتی ظاهر میشودقانونی داریم در ازدواج به نام تعهد
یعنی؛من تعهد دارم نسبت به شریک زندگیم

.تعهد احساسی
.تعهد حمایت
.تعهد مسئولیت ‌پذیری‌
.تعهد وفاداری
.تعهد جنسی


امیدوارم در زندگیتان فردی متعهد باشید

 

  نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تعهد چیست و چگونه بوجود می آید؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تعهد چیست و چگونه بوجود می آید؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.