زمان مطالعه: 1 دقیقه
پایداری رابطه عاطفی در زندگی مشترک به چه عواملی بستگی دارد؟

پایداری رابطه عاطفی در زندگی مشترک به چه عواملی بستگی دارد؟

دراین مطلب بطور اختصار به این مطلب میپردازیم : صداقت یکی از عوامل مهم در رابطه است با همسر وشریک زندگی خود صادق باشید.

به نام یگانه عالم

دراین مطلب بطور اختصار به این مطلب میپردازیم :
صداقت یکی از عوامل مهم در رابطه است با همسر وشریک زندگی خود صادق باشید. مهم است که در یک رابطه (زندگی مشترک)افراد بتوانند در مورد خواسته‌های خود با هم گفتگو کنند. رابطه‌ای سالم است که قضاوت نشوید وبدون واهمه صحبت کنید. گاهی ممکن است حرفی که همسرمان می‌زند مطلوب نباشه اما پاسخی که به آن می‌دهیم باید کاملا حساب شده باشد. نباید پنهانکاری کنیم ونباید موضوعی را ازهمسر خود مخفی کنیم زیراپنهان کاری خواسته یا ناخواسته موجب ازبین رفتن اعتماد دوطرف میشود واین موضوع می‌تواند به ضرر رابطه‌تان تمام شودوجلب دوباره اعتماد به سختی صورت میگیرد .توجه و احترام قائل شدن دومین مسئله میباشد.
احترام پایه واساس یک رابطه سالم است باید گفت که در یک رابطه سالم همسرتان از تلاش شما حمایت می‌کند، وقدر دان تلاش وکوشش شماست وهمچنین همسر شما سعی نمی‌کند که نظراتش را به شما تحمیل کند.این یعنی احترام ، چقدر خوب است که گاهی اوقات قدردانی ازهمسرمان را در جمع بیان کنیم.
مسئولیت پذیری یکی دیگر از مسائل مهم رابطه سالم است وقتی دوطرف به وظایف خود آگاه هستند وتقسیم وظایف شده پس دوطرف باید مسئولیت پذیر باشند وبار خود را به دوش دیگری نیندازند و کمک حال یکدیگر باشند اگر اشتباهی ازهرکدام سرزد عذرخواهی کنند ومسئولیت کار وگفتار خود را پذیرا باشند.

(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «پایداری رابطه عاطفی در زندگی مشترک به چه عواملی بستگی دارد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پایداری رابطه عاطفی در زندگی مشترک به چه عواملی بستگی دارد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.