درباره بزرگترین سایت تاریخی ایران چه می‌دانید؟

 

کارهای بزرگ با دشواری‌های بزرگ همراه است . تلاش برای جمع آوری بخش بزرگی از تاریخ ایران و جهان کاری است که موسس تاریخ ما اقدام به انجام آن کرد. سایت تاریخ ما بی شک بزرگترین سایت تاریخی ایران است که از سال 1386 کار خود را آغاز کرد. هم اکنون این وبگاه شامل صدها هزار مقاله ، کتاب ، تصویر و فیلم تاریخی است که با هدف آشنا کردن مردم ایران با فرهنگ و تاریخ خود و جهان قرار گرفته است.

موسس تاریخ ما « انی کاظمی» از 15 سالگی پژوهش های خود در زمینه فرهنگی را آغاز کرد. علاقه فراوان وی به آثاری مانند دهخدا ، طبری و حسن عمید همچنین تمایل به گردآوری مطالب تاریخی برای اثبات بدگویی‌های تاریخی که به ایران و آیین باستانی ایرانی می‌شد ، سبب شد تا تصمیم به تاسیس سایت تاریخ ما بگیرد.

هم اکنون تاریخ ما دارای بخش مطالب تاریخی ، کتابخانه ، معرفی اساطیر ، زندگینامه ، اطلاعات عمومی ، فیلم ها و مستندهای تاریخی ، آهنگ های قدیمی و بسیاری بخش های دیگر است.

سایت تخصصی تاریخ ما دارای بخش مهمی است که عمده کتاب های قدیمی و نادر که این روزها کمتر در کتابفروشی ها می‌توان آن ها را پیدا کرد ، به صورت آنلاین و رایگان در آن قرار گرفته است. کتاب طبری در سال 1386 به طور کامل در این سایت و برای اولین بار قرار گرفت. همچنین کتب مربوط به  ابن خلدون، ابن کثیر، ابن هشام ، مغازی ، یعقوبی، بیهقی و تعداد زیادی از دیگر نویسندگان و دانشمندان در این سایت قرار گرفته است.

tarikh iran
tarikh iran

هم اکنون صدها هزار اثر به صورت آنلاین برای دانلود رایگان کتاب های کمیاب  در این بخش کتاب های تاریخی سایت تاریخ ما قرار گرفته است. همچنین کتب فلسفی همچون شفا از این سینا و اشراق از سهروردی نیز در این سایت بارگزاری شده است. کتب شعر نیز در این سایت به وفور یافت می‌شود از جمله 22 اثر از عطار.

ketab nayab
ketab nayab

موضوع اصلی فعالیت این وب‌گاه، تاریخ جهان باستان است؛ اما موضوعات دیگری چون فرهنگ، علوم اجتماعی، فلسفه، عرفان، ادیان و مذاهب، اساطیر، چهره‌های ماندگار با تأکید ویژه و با اولویت قرار دادن به نگاه تاریخی و مستند در حوزه ی فعالیت این وب گاه می باشد.

«تاریخ ما» به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی فعالیت می‌کند و عمده شهرت آن به علت کتابخانه تاریخی آن است که بیش از سه هزار کتاب تاریخی را در دسترس علاقمندانش قرار داده است. مرکز ثبت این وب‌گاه در «جمهوری اسلامی ایران» می باشد و بیش از 60 درصد از مطالب این وب‌گاه تولیدی و باقی بازنشر مقالات نویسندگان عضو وب‌گاه و تارنماهای مشهور حوزه تاریخ می باشد . مشی عمومی “تاریخ ما” حرکت بر اساس رویکردی بی‌طرفانه است و دیدگاه‌های گوناگون و متضاد در کنار هم منتشر می‌شوند و این مسئله موجب انتقاد برخی سایت های اصولگرا و جریان‌های مذهبی شده است .

این وبگاه در حالی که رتبه 250 الکسا کشور و 13٫700 دنیا را داشت و درحالی با میانگین 100٫000 بازدید کننده بازدید یک سایت تاریخی در جهان سوم را تکان داده بود، در آبان 1391، توسط “کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه” به علت نامعلوم فیلتر شد و تلاش‌ها برای رفع فیلترینگ آن به جایی نرسید .

هم اکنون “تاریخ ما” با تغییر آدرس به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ عموم مدیران و کاربران ارشد این وب‌گاه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی هستند .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «درباره انی کاظمی و سایت تاریخ ما چه میدانید؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره درباره انی کاظمی و سایت تاریخ ما چه میدانید؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.