زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ وستهام و داستان 2 چکش

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ وستهام و داستان 2 چکش

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ وستهام / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی وستهام و داستان 2 چکشیکی از...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ وستهام / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

وستهام و داستان 2 چکش

یکی از ساده ترین و در عین حال ، قدیمی ترین نمادهای فوتبالی متعلق به باشگاه وستهام است . سالهاست که این تیم را با لقب hammers ( چکش ها ) می شناسیم و دلیل آن هم، دو چکش است که در لوگوی این باشگاه وجود دارند . ولی چرا از این ابزار در لوگوی تیم لندنی استفاده شده است ؟ پاسخ این سوال را باید در قرن نوزدهم پیدا کرد . در اواخر قرن 19 ، کارگران زیادی در کارخانجات آهنگری و ساخت کشتی در کنار رود تیمز کار می کردند . آسمونی ، یکی از این کارخانه ها که در منطقه « لیموث مارف » در محل دو رودخانه لی و تیمز قرار داشت ، جایی بود که باشگاه وستهام از آنجا آغاز به کار کرد . در روز 29 ژوئن 1895 ، « دیو تیلور » سرکارگر کارخانه و داور مسابقات محلی فوتبال ، به همراه آرنولد هیلز مالک کارخانه تصمیم به تاسیس یک تیم برای کارگران گرفتند و در همان ماه ، خبر تاسیس تیم را در مجله رسمی « تیمز آیرون ورک » منتشر کردند .

westham-united-logo-during-time
westham-united-logo-during-time

نام ابتدایی این تیم « تیمز ایرون ورک.اف.سی » بود . بعدها تیم « کسل سویفت » که بازیکنان آن ، کارگران کشتی سازی « کَسل » بودند ، با این تیم ادغام شدند و تیم جدید، کار خود را آغاز کرد . تیم مدتی از پرچم بریتانیا روی پیراهن خود استفاده کرد . اما کمی بعد ، دو چکش روی لباس تیم قرار گرفتند . چکش ، وسیله ای بود که تمام کارگران کشتی سازی در بخش های مختلف کارخانه با آن سر و کار داشتند و از آن استفاده می کردند . آسمونی ، بعدها در دهه 50 تصویر یک قلعه به نماد اضافه شد . این قلعه ، تصویر برج « آن بولین » همسر هنری هشتم پادشاه انگلیس در قرن 16 بود که مشهورترین نماد منطقه « گرین استریت » به شمار می آمد تا این که در سال 1955 این نماد تخریب شد . رنگ این قلعه در نماد وستهام ، به تناوب سفید یا زرد بود .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ وستهام و داستان 2 چکش
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ وستهام و داستان 2 چکش

این نماد درون یک سپر قرار گرفت و تغییر دیگری در آنف به وجود نیامد . طی سالهای 1987 تا 1998 چکش ها و قلعه زردرنگ بودند و درون سپری قرمز که همرنگ پیراهن تیم بود، قرار داشتند . در زیر پرچم هم عبارت « وستهام یونایتد اف.سی » در کادری به رنگ آبی آسمانی به چشم می خورد ؛ کادری که همرنگ شورت و آستین پیراهن تیم بود . طی سالهای 1998 تا 2016 این لوگو اندکی تغییر کرد .

westham-united-logo-during-time
westham-united-logo-during-time

البته این تغییرات بسیار جزئی بودند ؛ رنگ زرد قلعه و چکش ها اندکی تیره شد و سپر و کادری که اسم تیم در آن نوشته شده بود ، به رنگ بنفش درآمدند تا همرنگ پیراهن تیم شوند . از سال 2016 قلعه از نماد تیم کنار رفت تا همچجون روزهای ابتدایی باشگاه ، تنها دو چکش در نماد تیم باشند. عبارت لندن » هم در بخش پایینی سپر به لوگو اضافه شد . همین نماد به خوبی هویت وستهام 123 ساله را به تصویر می کشد . تیمی که به خاطر سابقه و نماد خود ، با عناوین « چکش ها » و « آهن ها » شناخته می شود .      

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ وستهام و داستان 2 چکش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ وستهام و داستان 2 چکش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.