زمان مطالعه: 4 دقیقه
ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری ، کدام اوزان هستند؟

ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری ، کدام اوزان هستند؟

127 سال با وزنه برداری قهرمانی جهان/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری،...

127 سال با وزنه برداری قهرمانی جهان/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری، کدام اوزان هستند؟

اولین بار که رقابت های قهرمانی جهان برگزار شد، مربوط به سال 1891 بود . زمانی که 7 وزنه بردار از 6 کشور جهان مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان را در لندن برگزار کردند . این رقابت در 28 مارچ آن سال انجام شد . هشت سال بعد امپراتوری اتریش - مجارستان میزبان دومین دوره رقابت ها بود که در روزهای 31 جولای و اول آگوست و با حضور 11 ورزشکار از 3 کشور برگزار شد . از آن زمان فاصله برگزاری ادوار به مرور کمتر و کمتر شد . دوره سوم در سال 1899 برگزار شد . شهر میلان ایتالیا در روزهایچهارم و پنجم آوریل میزبان مسابقات بود ؛ رقابتهایی که با حضور تنها 5 ورزشکار از سه کشور برگزار شد . دوره چهارم در سال 1903 و با حضور 18 ورزشکار از 5 کشور برگزار شد و سرانجام با برگزاری مسابقات دوره پنجم در سال 1904 در وین و حضور 13 ورزشکار از 4 کشور ، مسابقات سه شکل سالانه برگزار شد .

سه مسابقه جهانی در یک سال !

در سال 1905 مسابقات به شکلی منحصر به فرد برگزار شد . رقابت های اوزان 67.5 کیلو ، 80 و 80+ در ماه آوریل در آلمان برگزار شد و با قهرمانی ورزشکاران آلمان و اتریش خاتمه یافت . ماه ژوئن رقابت وزن آزاد در دویسبورگ آلمان برگزار شد که با قهرمانی ژوزف اشتین باخ اتریشی خاتمه یافت و سرانجام مرحله سوم در ماه دسامبر در فرانسه انجام شد . رقابت های فرانسه در اوزان 67.5 کیلو، 80 و 80+ بود و با حضور 16 ورزشکار که همگی فرانسوی بودند ، 3 طلا ، 3 نقره و 4 برنز به ورزشکاران این کشور رسید و فرانسوی ها در رده بندی سال 1905 بالاتر از آلمان و اتریش قرار گرفتند ! در تمام دوران پیش از جنگ جهانی دوم ، این کشورهای آلمان ، اتریش و فرانسه بودند که میزبانی مسابقات را برگزار می کردند و در تمام این دوران تنها در سال 1922 بود که شهر تالین استونی میزبانی مسابقات را عهده دار شد . البته بعد از سال 1923 مسابقات با وقفه ای طولانی روبه رو شد به طوری که تا پایان جنگ جهانی دوم تنها دو بار در سالهای 1923 و 1937 این رقابت ها برگزار شد . اما بعد از جنگ مسابقات تقریبا همه ساله به شکلی منظم برگزار شد . در سال 1987 اولین دوره رقابت های زنان جهان نیز برگزار شد و در سال 1991 جدول رقابت ها به شکل امروزی درآمد یعنی مجموع مدالهای زنان و مردان در پایان هر تورنمنت ...

ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری ، کدام اوزان هستند؟
ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری ، کدام اوزان هستند؟

آنچه در سال 2017 اتفاق افتاد

تیم وزنه برداری مردان کره جنوبی و ازبکستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند . در روز آخر این مسابقات ، در حرکت یک ضرب سلیمی موفق به کسب نقره و علی حسینی صاحب برنز شد . در دو ضرب سعید علی حسینی ابتدا وزنه 236 کیلوگرم را مهار کرد و سپس وزنه 240 کیلوگرم را بلند کرد و پس از آن موفق به بلند کردن وزنه 251 کیلوگرم شد تا به مدال نقره مجموع برسد . بهداد سلیمی نیز که ابتدا وزنه 241 کیلوگرم را مهار کرد اما هیئت ژوری آن را مردود اعلام کردند تا بهداد در دومین تلاش خود به درستی این وزنه را بالای سر ببرد . سلیمی در سومین حرکت خود موفق به مهار وزنه 252 کیلوگرم شد اما باز هم هیئت ژوری وزنه بهداد را مردود اعلام کرد . در دوضرب لاشا تالاخادزه مرد شماره یک جهان در این وزن ، هم موفق به مهار 257 کیلوگرم شد و پس از کسب مدال طلای یک ضرب طلای مجموع و دو ضرب را نیز کسب کرد . پس با این حساب لاشا تالاخادزه موفق به کسب سه طلا شد . سعید علی حسینی موفق به کسب مدال برنز یک ضرب و دو ضرب و نقره مجموع شد و بهداد سلیمی نیز نقره یک ضرب و برنز مجموع را کسب کرد . پیش تر ، علی هاشمی ، وزنه بردار 105 کیلوگرم تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان مدال طلای یک ضرب این وزن را به دست آورد . در این مسابقات ، قبلا سهراب مرادی ، دیگر وزنه بردار ایرانی موفق شده بود با کسب سه طلا ، رکورد جهان نیز تغییر دهد . ایوب موسوی ، دیگر ملی پوش ایران در این دسته ، با مهار وزنه 214 کیلوگرمی در دو ضرب ، با مجموع 385 کیلوگرم به دو مدال نقره حرکت دوضرب و مجموع دست یافت تا کشورمان در بخش مردان قهرمان وزنه برداری جهان شود . البته در این مسابقات مدالها به صورت مجموع رقابت های زنان و مردان محاسبه می شود . سیستمی که از سال 1991 به قانون مسابقات وزنه برداری جهانی بدل شده است .

اوزان جدید مسابقات جهانی

امسال مسابقات جهانی در کشور ترکمنستان و عشق آباد پایتخت این کشور برگزار شد . در حالی که از این پس رقابت های مردان در وزن های 55 کیلو ، 61 ، 67 ، 73 ، 81 ، 89 ، 96 ، 102 ، 109 و 109+ برگزار می شود و زنان نیز در وزن های 45 ، 49 ، 55 ، 59 ، 64 ، 71 ، 76 ، 81 ، 87 و 87+ مسابقه می دهند . به این ترتیب مسابقات وزنه برداری به جای هشت وزن ، در 10 وزن برگزار خواهد شد .    

نظر خود را درباره «ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری ، کدام اوزان هستند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ده وزن جدید در مسابقات وزنه برداری ، کدام اوزان هستند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.