زمان مطالعه: 1 دقیقه
هفته سلامت

هفته سلامت

روز 7 آوریل مصادف با سالروز تأسیس سازمان جهانی بهداشت ( World Health Organization ) است که در همه کشورها به عنوان روز...

روز 7 آوریل مصادف با سالروز تأسیس سازمان جهانی بهداشت ( World Health Organization ) است که در همه کشورها به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است و از سال 1950 این روز همه ساله گرامی داشته می شود.

نظر به اهمیت «سلامتی» در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم می تواند در شکل دهی جامعه سالم داشته باشد، تعیین زمان بیشتر از یک روز برای گرامیداشت برنامه های مرتبط با سلامت و تکریم فعالیت های دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفت و پیشنهاد نام گذاری یک هفته به عنوان «هفته سلامت» ارائه و انجام شد. در کشور ما نیز به همین مناسبت، در طول هفته سلامت که از سال 1393 از 7-1 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، مقرر گردید برنامه های ویژه ای به منظور ارتقا سواد عمومی و فرهنگ سلامت عموم مردم برگزار شود.

هر سال بنا به وضعیت بیماریها و مشکلات بهداشتی جهان، کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی تصمیم می گیرند یک شعار جدید را برای این روز انتخاب کنند، شعار امسال روز جهانی بهداشت (غلبه بر دیابت) است و برنامه های هفته سلامت نیز با محوریت این بیماری اجرا خواهد شد. آمار بالای این بیماری در ایران ضرورت آگاه سازی مردم را می طلبد و توجه به رژیم غذایی و ورزش را در جلوگیری از ابتلا به آن گوشزد می­کند، مواردی که به نحوه و سبک زندگی امروزه ما مربوط هستند.

بی شک «هفته سلامت» فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهاد های حاکمیتی و اجرایی تأکید شود، از طرفی این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها؛دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخ گویی منطقی و شایسته به مردم، بازتوانی مضاعف و در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاههای مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداشته شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هفته سلامت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هفته سلامت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.