زمان مطالعه: 4 دقیقه
نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی

نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی

نقد فيلم ما همه گناهكاريم در شبكه نمايش خانگی-we are all sinners movie reviewنقد فیلم از لاله عالمپست اختصاصی...
نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی-we are all sinners movie review
نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی-we are all sinners movie review

نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی-we are all sinners movie review

جمعه 17 آبان 1398

نقد فیلم از لاله عالم پست اختصاصی آسمونی

فیلم ما همه گناهکاریم به کارگردانی "حسن ناظر" و نویسندگی "پیمان عباسی" اگر چه موضوع جالبی دارد و حرف برای گفتن بسیار اما در پرداخت ان ، دچار مشکلات بسیاری است که باعث می شود ، حتی سوژه جالب فیلم نیز نتواند به بهبود کیفیت فیلم کمک کند. داستان فیلم درباره مردی است به نام فرهاد، با بازی "امیر آقایی" ،که با مشکل مریضی دخترش نهال ، با بازی "رایا رحیمی" ، مواجه می شود و برای زنده ماندن وی تلاش می کند. "فرهاد" مسلط به زبان است و از راه خلاف یعنی تکثیر، ترجمه و پخش فیلم های بدون مجوز زندگی می کند. تا اینجا یک ایراد منطقی به فیلمنامه وارد است ،چطور شخصی که تا به این حد به زبان وارد است ، نتوانسته شغل دیگری پیدا کند که به چنین کاری روی آورده، قطعا کسی که توانایی ترجمه فیلم دارد می توانسته مشاغل خوبی داشته باشد که بتواند از پس مخارج زندگی بر بیاید. اگر مشکل یا مشکلات دیگری داشته که نتوانسته به شغل آبرومندی روی بیاورد، باید در فیلم مطرح می شد. بنابراین همین قضیه اولین ایراد فیلمنامه است که به غیر باورپذیری داستان فیلم منجر می شود.

نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی
نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی

در فیلم می بینیم که فرهاد زندگی روزمره اش را می گذراند و کارهای وی عبارت است از فیلم بردن برای تعداد مشتری خاص و همکاری با یک ویدیو کلوپ رسمی . او به علاوه گویی به تدریس خصوصی زبان نیز مشغول است. البته در فیلم مشخص نمی شود که آیا وی فقط به یک نفر خاص، دیبا، با بازی نیوشا ضیغمی تدریس می کند یا شاگردان دیگری نیز دارد. دیبا نیز در کار خلاف دست دارد و نهایتا نیز مشخص می شود که او نیز خود قربانی است. بحران در زندگی فرهاد از آنجا آغاز می شود که متوجه می شود ، دخترش به یک بیماری سخت مبتلا شده که عمل وی نیاز به صدمیلیون پول دارد. سوال دیگری که اینجا برای مخاطب مطرح می شود ، این است که آیا واقعا زندگی فرهاد، مردی متاهل با یک فرزند، با فروشندگی سیار فیلم تامین می شود؟! در فیلم نمی بینیم که همسرش ، با بازی الهام حمیدی، شغلی داشته باشد و خانه دار است. همچنین همسر وی می داند که او یک مشتری ثروتمند به اسم دیبا دارد که گاهی اوقات به وی زبان انگلیسی درس می دهد.

we-are-all-sinners-movie-review
we-are-all-sinners-movie-review

نهایتا فرهاد برای تامین هزینه های بیمارستان فرزندش مجبور می شود، علاوه بر اینکه با دیبا ازدواج کند، در کارهای خلاف وی نیز شریک شود. شخصیت دیبا که قرار است نمونه ای از زنان ویرانگر باشد که برگرفته از فیلم های نوار کلاسیک می باشد، در فیلم درست جا نیافتاده است و این نیز یکی دیگر از ضعف های شخصیت پردازی در فیلمنامه است. درحالی که این نقش در زندگی قهرمان یا به عبارت دیگر ضد قهرمان داستان، تاثیر زیادی دارد یا درحقیقت نابودگر زندگی وی است ؛ مثل بسیاری از چنین شخصیت هایی در فیلم هایی به این سبک. فراز و فرود های نقش ، درست پرداخت نشده و فقط با چند دیالوگ از زبان فرهاد به عصبی بودن وی اشاره می شود. این عصبی بودن نه در نوع بازی بازیگر مشخص است و نه اعمالی که در فیلم از وی می بینیم. همانطور که شخصیت زن دیگر، زن خانه دار با بازی الهام حمیدی نیز چندان جا نیافتاده است، تنها به یمن نوع بازی و نقش هایی که قبلا حمیدی ایفا کرده، برای تماشاگر قابل فهم تر از نقش آن دیگریست، آن هم وجه معصومیت و مظلومیت وی و نه پیچیدگی شخصیتش را. زیرا که اعمالی که در آخر فیلم از وی نشان داده می شود، ویژگی یی شخصیت پیچیده است که در طول فیلم نه به آن در صحبت ها اشاره می شود و نه در اعمال. و در حقیقت شناسنامه این نقش مشخص نیست.

نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی
نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی

در این میان فیلمنامه نویس و کارگردان گوشه چشمی هم به وضعیت و مشکلات درمان و پزشکی دارند، جایی که از زبان دکتر، با بازی همایون ارشادی، می شنویم او فقط در بیمارستان های خصوصی عمل می کند و در غیر از بیمارستان های خصوصی او فقط نظاره گر است. یا اینکه به فرهاد قول می دهد در صورت عمل ، کودک زنده می ماند اما خلاف گفته اش را می بینیم. همچنین در صحنه ای که فرهاد به منزل دوست دیگرش با بازی "مهدی سلوکی"می رود تا از وی پول قرض بگیرد و او می گوید که حتی پول درمان دندان دردش را هم ندارد. صحنه دیگری که از ایرادهای فیلم است، چندی بعد از عمل ، کودک را با موی بلند می بینیم، در صورتیکه مغز او را عمل کرده اند که مستلزم تراشیدن سر است. تنها نکته قابل تامل این فیلم بازی خوب امیر آقایی در نقش فرهاد است که با تمام نقاط ضعف فیلم، می تواند تا حدی به فیلم کمک کند و در حقیقت بار فیلم را یک تنه بر عهده دارد و البته این هم به تنهایی کافی نیست. این فیلم می توانست در تبدیل فیلمنامه به فیلم موفق تر عمل کند اگر شخصیت پردازی ها محکم تر بود و نقش ها شناسنامه داشتند. فیلم ما همه گناهگاریم در سال 1395 به روی پرده رفت و یک سال بعد به شبکه نمایش خانگی پیوست.

نقد فیلم از لاله عالم پست اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم ما همه گناهکاریم در شبکه نمایش خانگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.