زمان مطالعه: 1 دقیقه
راههای جلوگیری از آلودگی آب

راههای جلوگیری از آلودگی آب

آب یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین عامل حیات موجودات زنده است چرا که هر موجودی برای ادامه حیات نیاز به آب...
راههای جلوگیری از آلودگی آب
راههای جلوگیری از آلودگی آب


آب یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین عامل حیات موجودات زنده است چرا که هر موجودی برای ادامه حیات نیاز به آب دارد و انسان هم به عنوان جزیی از نظام حیات از این امر مستثنی نیست. آسمونی در این بخش در مورد راههای جلوگیری از آلودگی آب صحبت می کند.

جغرافیای کره خاکی نشانگر آن است که جمعیت جهان روبه تزاید است و نیاز بشر برای آب افزایش یافته بطوریکه استفاده نادرست ازآن مشکلات عدیده ای را تحت عنوان آلودگیهای آبی ایجاد نموده که بیشتر بر اثر انواع فاضلابهای شهری ، صنعتی و کشاورزی انجام می گیرد .

از اینرو آلودگی آب چنین تعریف می شود: (( هر گونه تغییر فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی در محیط آب که به گونه ای زیانبار بر سلامت ، بقا‌‌‌ء و فعالیت های انسان ، حیوان ، گیاه و سایر موجودات تأثیرگذارد آلودگی آب خوانده می شود )) در این حالت تغییرات آب و هوایی جهان در قرن اخیرنشان دهنده کاهش میزان بارش های جوی می باشند که خشکسالیهای فراوانی را به دنبال داشته است و بحرانهای آبی را فزونی بخشیده اند که از مهمترین راهکارها برای گذر از این بحران، کاهش میزان آلودگی آب بوسیله اسلوبهای علمی و منطقی است که عبارتند از:
  1. اجرای طرحهای آموزشی نسبت به اهمیت و ارزش محیط زیست مانند آگاهی دهی عمومی درباره ارزش بالای آب از طریق رسانه های جمعی.
  2. کنترل آلودگی آب از طریق ایجاد ممنوعیت ها به منظورجلوگیری ازآلودگی منابع آب درمحیط زیست توسط آن دسته از صنایعی که به نوعی باعث آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی می شوند.
  3. جلوگیری از دفن مواد زائد و سموم شمیائی در مناطقی که احتمال د ارد در اثر بارندگی، سموم شمیائی آنها شسته شده و شیرابه مواد زائد به دریا، رود خانه،تالاب و... وارد شوند.
  4. تا حد امکان سعی گردد فاضلابهای شهری وصنعتی بطور کامل تصفیه و سپس با کنترل به سیستمای آبی مانند رود خانه ها ریخته شوند. بنابراین با مصرف درست و بهینه آب سعی کنیم ارزش این موهبت الهی را پاس بداریم.
برخی دیگر از راههای جلوگیری از آلودگی آب
  • تجهیز واحدهای صنعتی به سیستم تصفیه فاضلاب برای استفاده دوباره از آن
  • جلوگیری از ریختن حشره کش ها، ته مانده رنگ ها، حلال های شیمیایی، نفت، روغن موتور، ضد یخ و سایر مواد شیمیایی زیان آور در مجاری فاضلاب یا روی زمین
  • استفاده از پاک کننده ها و مواد شوینده بدون فسفات
استفاده از کودهای طبیعی به جای شیمیای در زمین های کشاورزی
  • جمع آوری و دفع صحیح زباله ها برای جلوگیری از انواع آلودگی های میکروبی و شیمیایی آب های زیرزمینی
 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راههای جلوگیری از آلودگی آب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راههای جلوگیری از آلودگی آب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.