زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش هایی برای پیشگیری از سفید شدن موها

روش هایی برای پیشگیری از سفید شدن موها

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که یک‌سوم مردم دنیا تا قبل از 30سالگی سفید شدن موهای‌شان را تجربه می‌کنند و...

ways-to-prevent-hair-graying
ways-to-prevent-hair-graying

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که یک‌سوم مردم دنیا تا قبل از 30سالگی سفید شدن موهای‌شان را تجربه می‌کنند و حتی بعضی از آنها در دوران نوجوانی موهای سفیدشان را در آینه می‌بینند. اما نکته مهم اینجاست که با داشتن تغذیه و سبک زندگی مناسب می‌توانید از این نشانه پیری دور بمانید یا دست‌کم سفید شدن موها را تا میانسالی و پیری به تاخیر بیندازید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند موهای سالم‌تری داشته باشید و از سفیدی زودرس‌شان دور بمانید.

 چیپس و پفک ممنوع:

مصرف غذاهای شور  به ساختار خون ضربه می‌زند، فشار خون را بالا می‌برد و مانع از تولید سلول‌های جدید می‌شود. به این ترتیب موهای شما با مصرف نمک زیاد سالم به نظر نمی‌رسد و در معرض خطر سفید شدن قرار  می گیرد؛ بنابراین خوراکی‌های فرآوری شده در کارخانجات مانند چیپس، پفک و سایر اسنک‌ها به دلیل داشتن نمک زیاد جزو خوراکی‌های ممنوعه قرار می‌گیرند.

سبوس برنج بخورید:

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B1 راه خوبی برای پیشگیری از سفید شدن موهای شماست.  خوردن روزانه یک قاشق پودر سبوس برنج که با کمی شکر یا نبات ساییده شده شما را به این هدف می‌رساند. علاوه بر این افزودن نان جو به رژیم غذایی یا نوشیدن جوشانده سبوس گندم، جو یا برنج هم در کاهش روند سفیدی موها نقش دارد.

با سیگار دشمن شوید:

ثابت شده سیگار کشیدن با سفید شدن زودهنگام موها رابطه مستقیمی دارد و سیگاری‌ها باید زودتر از دیگران انتظار سفید شدن موهای‌شان را داشته باشند. 

ید را فراموش نکنید:

نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که کمبود ید در بدن با سفید شدن زودهنگام موها هم ارتباط دارد. هویج و اسفناج جزء مواد غذایی گیاهی یددار هستند. قهوه‌ای‌تان را در دوران جوانی از دست ندهید، کمی آرامش داشته باشید و مثبت بیندیشید. ورزش و انجام حرکات یوگا به شما کمک می‌کند تا فشارها و تنش‌های روزانه را از خودتان دور کنید.

مراقب تامین سلنیوم کافی باشید:

رادیکال‌های آزاد بدن یکی از عوامل بروز پیری و سفید شدن موها هستند و سلنیوم با این رادیکال‌ها به خوبی می‌جنگد. ماهی سالمون، ماهی تن، تخمه آفتابگردان، گردو، گوشت مرغ، نان سبوس‌دار، گوشت گوساله و تخم‌مرغ غذاهایی هستند که سلنیوم خوبی دارند.

به اندازه بخوابید:

داشتن خواب کافی هم توصیه دیگری است که در آرامش بیشتر، کاهش استرس و جوانی موی شما تاثیر دارد. پس سعی کنید با کم کردن مشغله‌های‌تان شب‌ها حداقل هفت ساعت بخوابید.

ways-to-prevent-hair-graying
ways-to-prevent-hair-graying

برنج و پاستا به مقدارکافی:

 نتایج گروهی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف زیاد هیدرات‌های کربن مانع از جذب آنتی‌اکسیدان‌ها و گروهی از ویتامین‌های ضروری می‌شود و ممکن است در سفید شدن موهای شما نقش داشته باشد.پس از غذاهایی مانند برنج، پاستا و نان‌های سفید بدون سبوس به مقدار زیاد استفاده نکنید.

به آزمایشگاه بروید:

در صورتی که می‌بینید موهای شما زودتر از موعد سفید شده و این سفیدی همچنان تمام موهای‌تان را فرامی‌گیرد، شاید لازم باشد مواد مورد نیاز بدن‌تان را با کمک آزمایش خون کنترل کنید. بیماری‌های مربوط به غده تیروئید و کمبود بعضی از عناصر معدنی مانند روی و سلنیوم می‌تواند در سفید شدن زودهنگام موها نقش داشته باشد و بعضی از افراد را قبل از20 سالگی با موهای سفید روبه‌رو کند. از این رو اگر چنین مشکلی برای‌تان پیش آمده بهتر است تحت نظر متخصص پوست و مو آزمایش‌های دقیقی را انجام دهید. 

 با میوه‌هایی مانند شاه توت، آناناس، انار، بادام، بادام زمینی و حتی تخمه کدوحلوایی و آفتابگردان هم پیدا می‌شود.

از اسیدفولیک غافل نشوید:

یکی دیگر از دلایلی که سبب سفید شدن موها می‌شود، کاهش اسیدفولیک یا همان ویتامین B9 در بدن است. این ویتامین به طور طبیعی در گروهی از مواد غذایی از جمله حبوبات، غلات، مرکبات، آبمیوه‌های تازه، سبزیجاتی با برگ سبز تیره و جگر پیدا می‌شود.

نظر خود را درباره «روش هایی برای پیشگیری از سفید شدن موها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روش هایی برای پیشگیری از سفید شدن موها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.