زمان مطالعه: 9 دقیقه
استخدام اپیلاسیون کار

استخدام اپیلاسیون کار

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل اپیلاسیون کار برای کسانی که به دنبال آگهی...
استخدام اپیلاسیون کار
استخدام اپیلاسیون کار


در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل اپیلاسیون کار برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام اپیلاسیون کار هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل اپیلاسیون کار از جمله، معرفی شغل اپیلاسیون کار ، وظایف شغل اپیلاسیون کار ، بازار کار شغل اپیلاسیون کار و ... را بررسی کنیم. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

اپیلاسیون چیست؟

کاربرد مومک داغ در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

پیلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زائد در بین مردم می باشد. ابتدا موم را روی حرارت قرار داده تا به حالت مایع درآید سپس بوسیله یک کارتک روی پوست پاک کنید. این کار بهداشتی است چرا که وسایل و مواد آن بهداشتی می باشد.

روش اپیلاسون در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

موها بین 4-6 هفته بعد دوباره خواهند رویید. فقط باید قبل از مومک انداختن حتما از لوسیون ها و یا کرمهای سفت کننده و تقویت کننده برای پر کردن منافذ خالی شده بر روی پوست استفاده کنید.

این روش از بین بردن موهای زائد برای پاها، خطوط لباس شنا –مایو، زیر بغل ها و بازوها مناسب می باشد.

کاربرد مومک سرد در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

موم سرد بر روی نوارهای از پیش آماده مالیده شده اند که می توانند مستقیما بر روی پوست چسبانده شوند. مو به موم سرد روی نوار می چسبد و با یک حرکت سریع از روی پوست جدا می شود. موم سرد به عنوان موم فارسی Persian Waxing نیز شناخته شده است. این کار در منزل توسط اکثر مردم انجام می شود.

لوازم و مواد مورد نیاز شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

سلفون یا پارچه، کرم ضد التهاب ، پودر تالک ، قیچی ، ژل آنتی باکتریال ، دستگاه مخصوص برش پد نواری ، دستمال یا پنبه ، کاردک چوبی ، کاردک استیل با دسته چوبی ، نخ، روسری ، پیش بند ، ماسک ، دستکش ، تخت مخصوص ، چراغ کار ، زیرانداز یک بار مصرف ، صندلی کار ، ماسک ضد التهاب ، ژل ضدعفونی ، کرم مرطوب کننده ، موم گرم و سرد ، موم شمعی ، خشاب یا قوطی حاوی موم ، پد نواری سفید ، ژل ضد التهاب، روغن مخصوص ، قطره ی رویش ، اسپری آنتی باکتریال ، شیر مخصوص و لوسیون ضد حساسیت در صورت نیاز

آماده سازی مشتری در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

برای آماده کردن مشتری از او بپرسید قبلاً عمل اپیلاسیون با موم را انجام داده یا نه؟ موارد منع را برایش توضیح دهید و آن را در کارت سابقه مشتری نوشته و اگر منعی ندارد کارت سابقه را امضاء کند ، مشتری را به اتاق اپیلاسیون راهنمایی کنید.

اگر برای اولین بار عمل اپیلاسیون را انجام می‌دهد، توضیح دهید این عمل کمی دردناک است ولی قابل تحمل بوده و سریع تمام می‌شود.

حوله‌ای روی لباس مشتری بیندازید و پوست را با لوسیون تمیز کننده و ضدعفونی کننده تمیز کرده ، سپس با پنبه کاملاً خشک نمایید.

اگر پوست مشتری چرب بود با یک لوسیون خشک کننده که چربی پوست را برطرف می‌‌کند. صورت را پاک کرده سپس لوسیون ضدعفونی کننده زده و پوست را خشک کنید.

دست‌ها را شسته و شروع به کار کنید.

همان طور که گفته شد ، مومک به 2 صورت موم سرد و موم گرم عرضه می‌شود. اگر مومک به صورت آماده نداشتید ، می‌توانید خودتان مومک درست کنید.

روش اپیلاسیون با مومک به روش دستی در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

استفاده از موم سرد نسبت به موم داغ ، روش جدیدتری است. موم سرد به صورت مایع روان، داخل محفظه‌ی در بسته‌ای قرار دارد.

محفظه‌ی موم را روی پوست کشیده و یک لایه‌ی نازک موم را در جهت رشد مو روی پوست بزنید. روی آن پارچه یا سلفون قرار داده و در جهت خلاف رشد مو سلفون را بردارید. در بعضی از موم‌ها قبل از زدن موم روی پوست می‌توانید پارچه توری انداخته، بعد موم را روی پارچه بریزید و پارچه توری را برخلاف جهت رویش مو بردارید تا موها کنده شود.

مزیت استفاده از موم ، درآمدن موم های کرکی و ضخیم از ریشه است و از معایب آن ایجاد درد است. همچنین موهای تازه درآمده و کوتاه را از بین نمی‌برد.

رشد موها بعد استفاده از موم کم بوده و 2 هفته طول می‌کشد. تا موها به سطح پوست برسند. نوک موها زمان رشد کردن ظریف و نرم است.

نکته 1 : برای از بین بردن عرق و حساسیت کم‌تر می‌توانید قبل از موم از پودر تالک استفاده کنید.

نکته 2 : اگر زمان کشیدن پارچه، دست نامیزان و سرعت کندن پارچه کند باشد ، رشد مو در زیر پوست انجام می‌گیرد

نکته 3 : اگر هنگام کشیدن پارچه از روی پوست وقفه ایجاد شود و ماساژ روی پوست زیاد انجام گیرد ، ممکن است مویرگ‌های زیر پوست پاره شده و کبودی به وجود آید.

wax-epilation-hire
wax-epilation-hire


نکته 4: افراد مبتلا به دیابت و افرادی که پوست جوش‌دار دارند، از نوار مومک استفاده نکنند.

نکته 5: در صورتی که موم زیاد داغ باشد ، باعث سوختگی پوست می‌شود.

کاربرد نوار موبر مومک در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

نوار مومک که دارای 2 لایه به هم چسبیده است را بین دست‌ها مالش دهید تا گرم شود.

سپس به آرامی 2 لایه به هم چسبیده‌ی نوار را از هم جدا کنید.

یکی از نوارهای مومک را در جهت رویش موها ، روی پوست بچسبانید.

روی نوار را چند ثانیه ماساژ دهید.

با یک حرکت سریع در جهت خلاف رویش موها ، نوار مومک را بردارید.

پوست را با آب ولرم بشویید و از کرم ضد‌التهاب استفاده نمایید.

روش موزدایی صورت در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

همان‌طور که گفته شد ، روش‌های اپیلاسیون و دپیلاسیون مختلف می‌باشد. با توجه به تکنیک‌های مختلف برای هر قسمت از بدن باید از مناسب‌ترین شیوه استفاده نمود.

برای پیدا کردن بهترین شیوه 2 معیار مهم را مدنظر داشته باشید. اولا حساسیت ناحیه موردنظر و ثانیا بهترین نتیجه بعد از انجام اپیلاسیون و دپیلاسیون.

در خصوص صورت ، از آن جا که ناحیه صورت و پرزهای اطراف لب با نوارهای موم سرد ، از قبل آماده شده ، راحت‌تر از بین می‌روند. از این روش استفاده می‌شود. اما از روش موم گرم نیز می‌توانید استفاده کنید.

موزدایی صورت با موم روش پاک کردن مواد در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

روش کار موزدایی صورت با موم روش پاک کردن مواد

1. ـ موم را در هیتر ذوب کنید. مدت زمانی که نیاز است ، تا موم آب شود. به نگه دارنده موم بستگی دارد که 15 تا 25 دقیه اگر نگه دارنده کامل باشد اگر  تا نصف باشد 10 دقیقه زمان می‌خواهد مطمئن شوید که موم بیش از حد نازک نیست یا بیش از حد داغ نشده است. داغ‌تر شدن موم باعث نازک‌تر شده آن می‌‌شود.

موم نازک به احتمال زیاد باعث کنده شدن پوست می‌گردد و باعث ایجاد آسیب و جراحت می‌شود. ضخامت موم باید به اندازه سس کارامل بوده و البته نباید روان باشد.

2. ـ حوله تمیزی را بالای جایگاه صورت روی صندلی قرار دهید و سپس آن را با کاغذ یک بار مصرف بپوشانید.

3. ـ کلاه مو یا هدبند را روی سر مشتری بگذارید تا مو از صورت جدا بماند.

4. ـ دستکش‌های یک بار مصرف بپوشید.

5. ـ دما و ضخامت موم گرما داده شده را با استفاده از ریختن یک قطره کوچک موم روی مچ دست تست کنید. باید گرم باشد ، اما نباید داغ باشد و باید بتوان به آرامی آن را با کاردک پخش کرد.

6. ـ با کاردک یا اپلیکاتور چوبی پوشش نازکی از موم گرم را در محدوده مورد نظر پخش کنید و در جهت رویش مو آن را ادامه دهید ، مطمئن شوید که کاردک بیش از حد به موم آغشته نیست. دو بار موم را روی محدوده موردنظر نچکانید.

7. ـ از نوار پارچه‌ای روی قسمت موم انداخته شده استفاده کنید. به آرامی آن را در جهت رویش مو فشار دید و با انگشت 3 تا 5 بار پارچه را همیشه در مسیر رویش مو فشار دهید.

8. ـ پوست را با فشاری آرام نگه دارید و با حرکتی سریع پارچه را بردارید و این کار عکس جهت رویش مو انجام دهید. نوار را مستقیماً به طرف خود نکشید.

9. ـ بخش موردنظر را به آرامی ماساژ دهید.

10. ـ با ریموور موم همه‌ی باقی مانده روی پوست را بردارید.

11. ـ همین کار در بخش‌های دیگر دور ابرو انجام دهید.

12. ـ پوست را با نرم کننده ملایم تمیز کنید و از لوسین ضدعفونی کننده یا نرم‌کننده استفاده کنید.

استخدام اپیلاسیون کار
استخدام اپیلاسیون کار


ابزار و مواد مصرفی در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

ابزارها و مواد : دستکش یک بار مصرف ـ صندلی مربوط به کارهای صورت هدبند یا کلاه مو ـ تمیز کننده ملایم پوست ـ رول کاغذ یک بار مصرف ـ هیتر منفرد و مضاعف موم ـ کاردک یک بار مصرف کوچک یا اپلیکاتورهای چوبی کوچک ـ لوسیون ضد عفونی یا نرم کننده ملایم ـ حوله‌ها ـ موم ـ رموور موم ـ نوارهای پارچه‌ای برای از بین بردن مو

روش موزدایی بالا تنه با موم در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

موزدایی بالا تنه بسیار حساس است. مخصوصا در قسمت زیر بغل از حساسیت بیش‌تری برخوردار است. جهت موزدایی این قسمت بهتر است ، به وسیله پیرایشگر انجام نشده و موزدایی این قسمت توسط خود مشتری با تیغ انجام گردد. این قسمت از محدود نقاطی است که استفاده از تیغ بهتر می‌باشد. بقیه‌ی قسمت‌های بالا تنه را می‌توانید با طرق مختلف موزدایی کنید. استفاده از روش موزدایی با تیغ ، برای این قسمت توصیه نمی‌‌شود. زیرا منجر به بروز التهابات شده و حساسیت به وجود می‌آورد. اما روش موم موثر است ولی دردناک است.

موزدایی پا با موم و پاک کردن مواد در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

در مورد موزدایی پاها از تمام روش‌ها می‌توانید استفاده نمایید. اما بهترین نوع موزدایی پاها، استفاده از موم گرم است. زیرا به مدت 2 الی 3 هفته طول می‌کشد. تا موها دوباره رشد کند هم چنین روش موزدایی با تیغ، باعث رویش سریع موها و زبر شدن آن‌ها می‌شود.

روش کار موزدایی پا با موم و پاک کردن مواد
  1. ـ موم را در هیتر ذوب کنید.
  2. ـ تخت را با کاغذ یک بار مصرف بپوشانید.
  3. ـ از مشتری بخواهید تا روی تخت دراز بکشد و به کمک چند حوله وی را بپوشانید.
  4. ـ قسمتی را که می‌خواهید موم بیندازید ، کاملاً با تمیز کننده ملایم تمیز کرده و خشک کنید.
  5. ـ لایه نازکی از پودر روی قسمتی از بدن ، که باید موم انداخته شود ، استفاده کنید.
  6. ـ دما و ضخامت موم گرما داده شده را با استفاده از ریختن یک قطره کوچک موم روی مچ دست تست کنید.
  7. ـ با کاردک یا اپلیکاتور چوبی پوشش نازکی از موم گرم را در محدوده موردنظر پخش کنید و در جهت رویش مو آن را ادامه دهید. مطمئن شوید که کاردک بیش از حد به موم آغشته نیست. اگر نوارهای مربوط به موم انداختن را ندارید. با لوسیون موم را از بین ببرید و آن را پاک کنید.
  8. ـ از نوار پارچه‌ای روی قسمت موم انداخته شده استفاده کنید. به آرامی آن را در جهت رویش مو فشار دهید و با انگشت 3 تا 5 بار پارچه را همیشه در مسیر روشن مو فشار دهید.
  9. وقتی که روی بخش‌های حساس بدن موم انداخته می‌شود. مطمئن شوید که موم بیش از حد داغ نیست. اگر مو بلندتر از 5/0 سانتی‌متر باشد ، آن را کوتاه کنید.
  10. ـ پوست را با فشاری آرام نگه دارید و با حرکتی سرعتی پارچه را بردارید و این کار را عکس جهت رویش مو انجام دهید.
  11. نوار را مستقیماً به طرف خود نکشید.
  12. ـ بخش مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید.
  13. ـ هر بار از یک نوار پارچه‌ای تازه استفاده کنید.
  14. ـ از مشتری بخواهید تا بچرخد و همین کار را برای پشت پا هم انجام دهید.
  15. ـ همه پودر باقی مانده را از روی پوست پاک کنید.
  16. ـ پوست را با نرم‌کننده ملایم تمیز کنید و از لوسین ضدعفونی کننده یا نرم کننده استفاده کنید.
  17. ـ مشتری را تا اتاق مخصوص تعویض لباس مشایعت کنید.
روش مو زدایی دست در شغل اپیلاسیون کار برای استخدام اپیلاسیون کار

استفاده از موم گرم برای مو زدایی دست

قوطی مومک را در آب گرم 40 درجه‌ی سانتی‌گراد یا در موم گرم کن ، طوری که جوش نیاید، گرم کنید.

با استفاد از لبه‌ی کاردک لایه‌ای نازک را در جهت رویش موها ، روی دست پخش کنید.

نوار پارچه‌ای را روی موم گذاشته و با دست فشار دهید تا خوب بچسبد.

پارچه را برخلاف جهت رویش مو ، به سرعت بکشید.

پوست را با دستمال مرطوب به آرامی تمیز کرده و با آب ولرم بشویید.

بعد از مصرف نوار مومک ، محل را نخارانید زیرا باعث تحریک پوست می‌گردد.

 
نظر خود را درباره «استخدام اپیلاسیون کار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام اپیلاسیون کار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.