زمان مطالعه: 2 دقیقه
بگونیا عروس یا بگونیا وکس + نحوه مراقبت از آن

بگونیا عروس یا بگونیا وکس + نحوه مراقبت از آن

گل بگونیا عروس، گیاهی چند ساله و گلدار است که دارای ساقه های قرمز، برگ های براق و چرمی شکل هست و گل های صورتی یا سفید یا قرمز می دهد.

محققان بارها گفته اند پرورش گل و گیاه باعث دوری از افسردگی، استرس و اضطراب ناشی از زندگی ماشینی می گردد. 

در این قسمت از آسمونی قصد داریم گل زیبایی را به شما معرفی کنیم.

گل آپارتمانی «بگونیا» انواع زیادی دارد و یکی از انواع پرطرفدار آن، بگونیا وکس (Wax Begonia) است که در ایران به آن بگونیا عروس می گویند.

بگونیا عروس یا بگونیا وکس + نحوه مراقبت از آن
بگونیا عروس یا بگونیا وکس + نحوه مراقبت از آن

بگونیا عروس، گیاهی مقاوم است و به دلیل این که همیشه گلدار است از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است.

این گیاه به علت داشتن برگ های ضخیم و براق به بگونیا واکس معروف شده است.

گل بگونیا عروس، گیاهی چند ساله و گلدار است که دارای ساقه های قرمز، برگ های براق و چرمی شکل هست و گل های صورتی یا سفید یا قرمز می دهد.

برای نگهداری از گل بگونیا عروس خانه تان حتما باید نور داشته باشد.

معمولا به عنوان گیاه آپارتمانی استفاده می شود اما در مناطقی که هوای معتدل دارند می شود در فصل بهار و تابستان آن را در فضای باز نگهداری کرد.

نور مناسب گل بگونیا عروس:

مهمترین عامل در نگهداری گل بگونیا عروس، نور است، محیط کاملا روشن می خواهد چند ساعت نور ملایم هم برای آن مفید است.

اگر گل بگونیا عروس گلدهی ندارد یا از کمبود نور است یا کمبود مواد غذایی، که در صورت نبود نور کافی گلدهی متوقف می شود و گیاه، رشد علفی پیدا می کند.

یادتان باشد اگر در نور مستقیم به ویژه در روزهای گرم قرار بگیرد برگ ها دچار سوختگی هم می شوند.

آبیاری گل بگونیا عروس:

گل بگونیا عروس خاک تقریبا مرطوب را می پسندد اما این به معنی این نیست که دائم خاک را خیس و غرقابی نگه دارید چون در این حالت برگ ها زرد و پلاسیده می شوند، همچنین بهتر است روی برگ ها آب نریزید که دچار بیماری های قارچی نشود.

بعد از خشک شدن سطح خاک بهترین زمان برای آبیاری است.

گیاهی رطوبت دوست است، استفاده از ظرف آب و سنگریزه در زیر گلدان برای تامین رطوبت توصیه می شود، طوری که گلدان روی سنگ باشد و کفش با آب در تماس نباشد.

دمای 18-25 درجه بهترین دما برای نگهداری آن است، در دمای بالاتر مراقب باشید که خشکی نکشد و همچنین در دمای کمتر از 15 درجه قرار ندهید.

خاک مناسب گل بگونیا عروس:

هر چقدر زهکش خاک بیشتر باشد، گیاه رشد بهتری دارد در نتیجه بهتر است از خاک های سبک مثل ترکیب پرلیت و خاک برگ و پیت ماس استفاده کنید.

کود مناسب گل بگونیا عروس:

هر گیاه گلداری علاوه بر نور به موادغذایی کافی برای گلدهی احتیاج دارد پس علاوه بر تامین نور کافی باید کوددهی هم به موقع انجام شود، کود با فسفر بالا مثل فرمول 10-20-10 هردو هفته یکبار. قلم داخل غذا هم برای آن عالی است قلم را پودر کنید و پای گل بریزید تا گل بدهد.

هرس گل بگونیا عروس:

همیشه گل های خشک شده، برگ های زرد و مرده، شاخه ‎های سیاه شده را از گیاه جدا کنید. در اینصورت گل تان سرحال و تهویه می ‎شود و هم انرژی گیاه صرف گلدهی و زیبایی می ‎شود.

 

نظر خود را درباره «بگونیا عروس یا بگونیا وکس + نحوه مراقبت از آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بگونیا عروس یا بگونیا وکس + نحوه مراقبت از آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.