زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه پف پفی یا مارشمالو

طرز تهیه پف پفی یا مارشمالو

پف پفی هندوانه‌ای یا مارشمالو شیرینی خوشمزه با ظاهری زیباست که برای سرو در مهمانی‌های عید نوروز بسیار مناسب است.

مارشمالو یا پف پفی هندوانه‌ای یکی از تنقلات مورد علاقه بچه‌ها و حتی بزرگسالان در عید نوروز می‌باشد. این شیرینی یا دسر فرانسوی خوشمزه که از ترکیب ژلاتین، شکر و آب تشکیل شده بافتی نرم و اسفنجی شکل دارد و به راحتی در دهان آب می‌شود. در ادامه طرز تهیه پف پفی هندوانه‌ای را در آسمونی ببینید.

مواد لازم برای تهیه پف پفی هندوانه‌ای

لایه قرمز:

  • ژله قرمز (هندوانه): دو بسته
  • گلوکز یا عسل: دو قاشق غذا خوری سر صاف
  • آب سرد: دو سوم پیمانه 

لایه سبز:

  • ژله سبز: یک بسته
  • گلوکز: یک قاشق غذاخوری سر صاف
  • آب: یک سوم پیمانه
  • پودر نارگیل: مقداری

طرز تهیه پف پفی هندوانه‌ای

ژله قرمز و آب را مخلوط کنید و روی حرارت بنماری هم بزنید تا زمانی که شفاف شود که حدود ده دقیقه طول می‌کشد. حال گلوکز را با آن خوب مخلوط کنید و از حرارت بردارید و با همزن هم بزنید تا زمانی که بافت آن پفکی شود. حدود پنج تا هفت دقیقه به هم زدن ادامه دهید.

حال کف و دیواره یک ظرف پلاستیکی مربع یا مستطیل شکل ( ۲۰ در ۲۰) را چرب کنید. کف ظرف پودر نارگیل بریزید و پف پفی قرمز را یک‌دست پخش کنید و کنار بگذارید. بهتر است چند بار ظرف را روی سطح بگذارید تا هواگیری شده و یکدست در ظرف پخش شود. حالا ژله سبز را با همین روش آماده کنید. روی لایه ی قرمز بریزید و رویش را صاف کنید.

مقداری پودر نارگیل روی آن بپاشید. یک ساعت بگذارید یخچال تا کامل سفت شود. سپس از قالب خارج کنید. روی میز کار پودر نارگیل بپاشید و به شکل دلخواه برش بزنید. سپس آن‌ها را در ظرف سرو بچینید. برای روی پف پفی هندوانه‌ای می‌توانید کمی پودر نارگیل اضافه بپاشید. سپس چیپس شکلاتی قرار دهید تا شبیه تخم هندوانه شود. این دسر در یک ظرف دربسته تا حداقل یه هفته در یخچال و یک‌ماه در فریزر تازه می‌ماند.

نظر خود را درباره «طرز تهیه پف پفی یا مارشمالو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه پف پفی یا مارشمالو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.