زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه ژله هندوانه

طرز تهیه ژله هندوانه

ژله هندوانه یکی از دسرهای خوشمزه شب یلدا است که بسیار پرطرفدار می‌باشد. شکل این ژله بسیار شیک است.

ژله هندوانه در شب یلدا زیبایی خاصی به دیزاین خوراکی‌های شما برای پذیرایی در این شب بلند باستانی می‌دهد. شما می‌توانید این دسر خوشمزه را در اندازه‌های مختلف و با قالب‌های متفاوت تهیه کنید.

در صورتی که بخواهید یک دسر به صورت‌ برش‌های مثلثی (قاچ هندوانه) و تک نفره داشته باشید، بهتر است از قالب ناودانی استفاده کنید. در ادامه این پست آسمونی طرز تهیه ژله هندوانه را به مناسبت شب یلدا به شما آموزش خواهیم داد.

ژله هندوانه

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه

ژله قرمز(آلبالو، توت‌فرنگی، هندوانه) از هر کدام ۱ بسته
ژله سبز ۱ بسته
ژله آلوئه‌ ورا ۱ بسته
بستنی وانیلی مقداری
قالب ناودونی -
شکلات چیپسی به میزان لازم

 

طرز تهیه ژله هندوانه

برای تهیه ژله هندوانه ابتدا ژله قرمز‌ رنگ را با ۱ لیوان آب جوش به روش بن ماری و روی بخار آب حل کنید. سپس صبر کنید تا کمی خنک شود. بعد از خنک‌شدن ژله قرمز، دو قاشق بستنی وانیلی آب‌ شده به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. (و یا به طریق دلخواه تهیه کنید)

حالا ژله را داخل قالب ناودانی ریخته و داخل یخچال قرار دهید تا ببندد. وقتی ژله قرمز بست همین کار را برای ژله آلوئه‌ ورا انجام دهید یعنی یک بسته ژله آلوئه‌ ورا را با ۱ لیوان آب جوش به همان روش بن ماری حل کرده و بعد از سرد شدن با نصف لیوان بستنی وانیلی آب‌ شده ترکیب کنید.

از این ترکیب به مقدار کمی روی ژله قرمز رنگ بریزید. این لایه قرار است قسمت سفیدرنگ بین هندوانه و پوست آن باشد. بعد از نیم‌ بند‌شدن ژله آلوئه ورا در یخچال، ژله سبز را با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کرده و باز هم به همان روش حل کنید و اجازه دهید خنک شود.

سپس یکی دو قاشق بستنی وانیلی ذوب‌ شده و یا خامه به آن اضافه کنید تا کمی مات شود. سپس ژله سبزرنگ را نیز به همین روش تهیه کرده و روی لایه سفید بریزید تا قالب پر شود، بعد دوباره قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ببندد. بعد از اینکه ژله هندوانه حدود ۳ ساعت داخل یخچال باقی ماند و کاملا بسته شد، کف قالب را حدود ۲۰ ثانیه داخل آب گرم نگه دارید تا ژله از قالب جدا شود.

سپس ژله را درون سینی خیس‌ شده برگردانید و با چاقوی خیس برش‌ های یک سانتی بزنید. برای تخمه‌ های هندوانه نیز می‌توانید از شکلات چیپسی یا تخم شربتی استفاده کنید و آن‌ها را روی قسمت قرمز بچینید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه ژله هندوانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه ژله هندوانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.