زمان مطالعه: 2 دقیقه
تفاوت فک ، شیر دریایی و والروس

تفاوت فک ، شیر دریایی و والروس

فک، شیر دریایی و والروس یا همان گراز دریایی؛ سه پستاندار دریایی با خویشاوندی نزدیک و ظاھری شبیه به ھم. ولی واقعا فرق این سه با ھم چیست؟
در این مطلب می خوانید : [بستن]

ھر سه جانور فک، شیر دریایی و والروس متعلق به دسته ای از پستانداران گوشتخوار ھستند اما تفاوت ھای فاحشی با ھم دارند. در این بخش از آسمونی در مورد تفاوت فک، شیر دریایی و والروس صحبت می کند. 

بال پایان پسر عموھای گوشتخوارانی مثل سگ ھا، خرس ھا، راکن ھا، راسو ھا و سمورھا ھستند که چند میلیون سال پیش به اقیانوس زدند و آن قدر زندگی در آب برایشان جدی شد که پاھایشان یک کمی شبیه باله شد و این شکلی شدند. تنوع این گوشتخواران دریایی خیلی زیاد است و به خصوص در مناطق سردسیر قطب ھای شمال و جنوب زمین که خیلی از پستانداران دیگر دوست ندارند آنجا بروند، حسابی جا خوش کرده اند. در اینجا چند نکته کلیدی می گوییم که بتوانید به راحتی این سه را از ھم تشخیص دھید.

فک دریایی

فک
فک

فک (که نام کاملش فک ھای بی گوش یا سیل ھای بی گوش یا سیل ھای حقیقی است) در بین باله پایان بیشترین تنوع و پراکندگی را دارند. نام علمی خانواده فک ھا Phocidae است. ویژگی بارز این جانوران نداشتن گوش خارجی است. پوزه فک ھا از شیرھای دریایی صاف تر و بدنشان دوکی شکل تر است و نسبت به آنھا با زندگی در آب سازگاری بیشتری پیدا کرده اند، برای ھمین بیشتر عمرشان را در آب سپری می کنند. باله پیشین (دست) در فک ھا بیشتر به درد شنا در آب می خورد و باله ھای عقبی شان طوری به استخوان لگن وصل شده اند که برای فک این امکان وجود ندارد که آنھا را زیر بدنش بیاورد و برای راه یافتن ازشان کمک بگیرد. پس فک ھا فقط می توانند به کمک باله ھای جلویی شان در خشکی بخزند.

شیر دریایی

شیر دریایی
شیر دریایی

شیرھای دریایی (به ھمراه گروھی دیگر به نام فک ھای خزدار) در خانواده دیگری به نام فک ھای گوش دار با نام علمی Ottaridae قرار می گیرند. شیرھای دریایی گوش خارجی و پوزه ای درازتر نسبت به فک ھا دارند. شیرھایی دریایی برای زندگی در خشکی سازگاری بیشتری پیدا کرده اند. باله ھای جلویی این جانوران از فک ھا بلندتر است و باله ھای عقبی شان ھم قابلیت خم شدن به سمت جلو را دارد. در نتیجه شیرھای دریایی قادرند با کمک چھار اندام حرکتی شان یک جورھایی در خشکی راه بروند. والروس ھا جزء خانواده دیگری از باله پایان با نام علمی Odobenidae ھستند که امروزه تنھا یک گونه از انھا باقی مانده است.

والروس یا گراز دریایی

والروس یا گراز دریایی
والروس یا گراز دریایی

والروس تنھا ساکن مناطق قطبی نیمکره شمالی است. این جانور قادر است مانند شیر دریایی فلیپرھای عقبی اش را به زیر بدن خم کند ولی در شنا بیشتر فک ھا عمل می کند و مانند آن ھا گوش خارجی ھم ندارد. یک ویژگی بارز والروس ھا داشتن یک جفت عاج بلند است که در ھر دو جنس نر و ماده دیده می شود. در اطراف عاج ھا ھم دسته ای سیبیلک دارد که اندام ھای حسی ھستند.

نظر خود را درباره «تفاوت فک ، شیر دریایی و والروس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت فک ، شیر دریایی و والروس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.