زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن گردو و خواص آن

روغن گردو و خواص آن

همانطور که می دانید روغن گردو دارای خواص بسیار زیادی است. از روغن گردو بیشتر برای سلامت پوست و مو استفاده می...

روغن گردو و خواص آن
روغن گردو و خواص آن

همانطور که می دانید روغن گردو دارای خواص بسیار زیادی است. از روغن گردو بیشتر برای سلامت پوست و مو استفاده می شود. آسمونی در این بخش در مورد خواص روغن گردو بیشتر صحبت می کند.

گردو و روغن آن، حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند. می‌توانید روغن گردو را به شکل سالم و تصفیه نشده یعنی از روغن گردوی تازه استفاده کنید.

خواص روغن گردو برای سلامتی و تقویت پوست و مو قابل تامل و بحث است. روغن گردو از گردو تهیه می شود و رنگ طلایی خوشرنگی دارد. روغن گردو چه به صورت مالیدنی و چه به صورت خوراکی خواص زیادی دارد.اگر روغن گردو را دوبار بر روی پوستتان ماساژ دهید، اگزما یا خشکی پوستتان درمان می شود. از خواص روغن گردو اینست که درد را کاهش داده و جریان گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین سبب انعطاف پذیری مفاصل و استخوان ها می شود .



  • روغن گردو منبعی عالی برای ویتامین سی است.
  • خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد.
  • افزودن روغن گردو به برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان به شما کمک خواهد کرد تا تعادل بدنی نرمالی بدست بیاورید.
  • مصرف منظم روغن گردو سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش خواهد داد.
  • بعلاوه، هم گردو و هم روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان‌های ضروری هستند. این مواد برای مبارزه با تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد، که مسبب آسیب‌های سلولی و تسریع فرایند پیری هستند، نقش مهمی دارند.
  • با بررسی دقیق‌تر، مواد مغذی یافت شده در گردو، شامل آنتی اکسیدانی بنام اسید الاجیک است که میتواند تکثیر تومورهای بدخیم را کنترل کند.
  • خواص سلامتی دیگر این روغن شگفت انگیز، ضد التهاب، ضد باکتری، ویروس کشی و ضد عفونی کنندگی است.
  • گردوی تازه و شکستن گردو ها یکی از لذت های فراموش نشدنی دوران کودکی است.گردو و روغن گردو منابع خوبی برای اسیدهای چرب امگا3 هستند. شما می‌توانید روغن آن را بصورت تصفیه نشده و تازه استفاده کنید.

پخت و پز با روغن گردو

بخاطر چربی و قوت زیادش و مزه و بوی پر گردویش روغنی ستودنی برای پخت و پز است. زمانی که روغن گردو را بعنوان مخلفات ماهی، استیک یا پاستا استفاده نمایید عالی خواهد شد. حتی میتوانید برای برخی از دسرها از آن استفاده کنید. بهرحالت بهتر است این روغن را بیش از اندازه حرارت ندهید، چرا که کمی تلخ خواهد شد.یک ایده‌ی پخت عالی – روغن گردویی بخرید و آنرا به همراه مقداری گردو به سالادتان بیفزایید. همچنین اگر برنامه دارید تعدادی ماهی کبابی درست کنید، می‌توانید یک لایه‌ی نازک روغن گردو روی آن بمالید. مطمئن باشید همه از آن لذت خواهند برد!

روغن گردو مفید برای پوست و مو

ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده استرس است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.

طبق گفته متخصصان استفاده منظم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.روغن گردو منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3- 6 و 9 است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.

نظر خود را درباره «روغن گردو و خواص آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روغن گردو و خواص آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.