زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری

بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری

به وسیله پکیج دیواری می توان از مزاحمت موتورخانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج دیواری می توان برای گرم کردن آب...
بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری
بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری

به وسیله پکیج دیواری می توان از مزاحمت موتورخانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج دیواری می توان برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آبگرم مورد نیاز شوفاژ استفاده نمود. آسمونی در این بخش اطلاعات کاملی در مورد پکیج دیواری و انواع آن و همچین مزایا و معایب پکیج دیواری آماده کرده است که از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

پکیج دیواری یکی ازرایجترین وسایل ایجاد گرما در رادیاتورهای شوفاژ در کل جهان است. عدم اشغال فضای مفید، بالا بودن ایمنی ، استقلال کامل واحدهای مسکونی ، در استفاده از این سیستم را در منازل و واحدهای تجاری کاملا توجیه مینماید . بالا بودن بازدهی و مصرف بهینه سوخت ، از دیگر عواملی هستند که دستگاههای اجرایی را نیز به استفاده از پکیج دیواری تشویق می نمایند . جای نصب دستگاه پکیج دیواری بیشتر بر روی دیوار داخل آشپزخانه یا آبدارخانه میباشد.

پکیج دیواری علاوه بر گرم کردن درون خانه یا مکان تجاری ، بوسیله ی رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف، آب گرم مصرفی را نیز بشکل فوری در اختیار ساکنین قرار می دهد. همچنین ترکیب پکیج با کولر گازی با استفاده از یک کویل آب گرم ، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش مطبوع تر و ارزانتری را برای مصرف کننده تامین می کند . به کار بردن از دودکش مخصوص دو جداره  (کواکسیال) برای پکیج دیواری ، سبب می شود که علاوه بر خروج دود دستگاه به محیط خارج ، هوای مصرفی مورد احتیاج دستگاه نیز از محیط خارج تامین گردد و در نتیجه ایمنی کاملی برای ساکنین فراهم می گردد.

به همراه پکیج دیواری می توان از مزاحمت موتورخانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج می توان برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آبگرم مورد نیاز شوفاژ استفاده نمود در گذشته بوجه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی بوسیله ی موتورخانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها عمل سخت و زمان بری بود. تعمیرات پکیج بسیار آسان تراز یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده میباشد. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی اشغال مینماید، مخصوصا پکیج های دیواری. بازدهی بالایی دارند . هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این سبب استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیت های بیشمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به شکلی که این روز ها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده می شود.

از جمله کاربردهای پکیج گرم کردن خانه  یا ساختمان های تجاری با به کاربردن از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد. همچنین آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند .اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید از ترکیب پکیج و کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت.

پکیج میتواند آب گرم مورد احتیاج جهت تامین گرمایش محیط، به طریق رادیاتورها و آب گرم بهداشتی برای مصارف روزمره از قبیل شستشو، استحمام و غیره را فراهم می نماید امروزه، پکیج دیواری معمول ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در کل جهان میباشد.

پکیچ دارای قابلیت های بسیاری است از قبیل راندمان بالا و مصرف بهینه سوخت گاز، از دیگر عواملی میباشند که دستگاههای اجرایی را نیز تشویق به توسعه استفاده از پکیج دیواری می نماید. پکیج دیواری، که فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهای معتبر دنیا تایید می گردد، علاوه بر تامین گرمایش درون خانه یا محل تجاری، از راه رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف، آب گرم بهداشتی را نیز بشکل فوری در اختیارمصرف کننده قرار می دهد. همچنین ترکیب این دستگاه با کولر گازی از راه یک کویل آب گرم، می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش مطبوع تر و ارزانتری را برای مصرف کننده مهیا سازد.

wall-package
wall-package

پکیج شوفاژ دیواری دستگاهی است کوچک و جمع وجور با ابعاد مختلف که برای یک واحد سه خوابه 74*40*30 سانتی متر می باشد انرژی مصرفی پکیج به شکل معمول 130 وات برق(به اندازه دو عدد لامپ 60 وات) و کمترین مصرف گاز و بازدهی در حدود 95تا 108 درصد را دارد دستگاهی به این کوچکی در بالاترین کیفیتهای اروپایی همچون آریستون و ایساتیس تولید و قابلیت تامین آبگرم بهداشتی مصرفی ساختمان و همچنین گرمایش ساختمان به کمک رادیاتور یا گرمایش کفی را داشته و این دو نوع آب بشکل مدار کاملا” مجزا از یکدیگر در دو مبدل گرمایی تولید میشود.

بطور کلی پکیج ،یک موتورخانه کامل با بالاترین بازدهی و کیفیت و با کمترین مصرف انرژی و فضا می باشد از نظر خطر پذیری هم بدلیل استفاده استانداردهای مطلق اروپایی و تامین گرمایش با آب گرم و رادیاتور ،خطر پذیری ساختمان توسط بخاری و آّبگرمکن حذف شده و دیگر هیچ نیازی به آبگرمکن و بخاری در ساختمان نیست.

با نصب یک دستگاه پکیج و رادیاتور ،ساختمان از نظر کلاس کاری بسیار کامل تر شده و مصرف انرژی و خطر پذیری آن به حداقل میرسد.

تقسیم بندی مدل های متفاوت پکیج شوفاژ



  • پکیج زمینی
  • پکیج دیوای
  • پکیج دودکشدار
  • پکیج فن دار

مزایای پکیج های دیواری

مزایای استفاده از پکیج که نمیتوان در شرایط فعلی آنهارا ندیده گرفت عبارت اند از:



  1. راندمان احتراق پکیج های گرمایشی نسبت به سیستم حرارت مرکزی بین دو تا سه برابر بیشتر است و این بدان معناست که برای تولید مقدار ثابت انرژی گرمایشی، مقدار مصرف گاز در سیستم حرارت مرکزی دو تا سه برابر بیشتر از پکیج گرمایشی می باشد.
  2. در مواقع استفاده از پکیج گرمایشی نیازی به لوله کشی های قطور سیستم حرارت مرکزی شوفاژ از موتور خانه تا رادیاتور های شوفاژ واحدها و پرت حرارتی لوله های مربوطه درطول مسیر نمی باشد.
  3. در صورت اجرای لوله کشی گاز مستقل و کنتور گاز جداگانه برای هریک از واحدهای ساختمان، استقلال یاد شده از نظر هزینه گاز مصرفی هم ایجاد میشود.
  4. استقلال واحدهای ساختمان از نظر بی نیازی به موتور خانه و هزینه های سرویس و نگهداری آن.
    بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری
    بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری

دیگر مزایای پکیج دیواری



  • کاهش در مصرف انرژی و افزایش راندمان
  • پکیج کم جا و بهینه در مصرف فضا است
  • امنیت بالای پکیج به دلیل انواع سنسور های هشدار دهنده
  • قابلیت تغییر دما به اندازه مورد نظر
  • پکیج بدون صدا و بو
  • آبگرم همیشه آماده است و تاخیری وجود ندارد. به محض روشن شدن پکیج آبگرم تهیه می شود
  • کاملا بی خطر
  • حذف موتورخانه
  • مستقل شدن واحد ها و طبقات ساختمانی با استفاده از پکیج
  • قابلیت مدیریت و کنترل پکیج در خود واحد به دلیل حذف پکیج
  • نصب و رفع مشکل ساده
  • بدون نیاز به هزینه های ماهیانه مانند شوفاژ خانه
  • نصب آسان پکیج و کم هزینه جهت نگهداری

عملکرد پکیج در تابستان

در تابستان هنگامی پکیج شروع به فعالیت می کند که احتیاج به آب گرم باشد، این عملیات به شکل اوتوماتیک انجام می شود . هنگامی که شیر آب گرم باز می شود ، سنسور فشار ،مشعل را روشن می کند و بعد از بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می شود.این دستور از راه برد کنترل الکترونیک صادر می شود .مبدل حرارتی ثانویه پوسته- لوله فورا آب گرم را تولید می کند.

عملکرد پکیج در زمستان

وظیفه ی پکیج آبگرم در فصل زمستان فرق مینماید. چون همراه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم نماید. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. هنگامی که شیر آب گرم باز می شود. سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این زمان است و با بسته شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.

wall-package
wall-package

یک حساب سر انگشتی برای انتخاب یک پکیج دیواری مناسب



  1. انتخاب پکیج برای مناطق معتدل و مرطوب ( شهر های شمالی )

ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 80 تا 100 وات

ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات

ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 120 تا 140 وات



  1. انتخاب پکیج برای مناطق گرم و خشک ( شهر های کوهستانی مانند مشهد، تهران )

ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات

ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 120 تا 140 وات

ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 140 تا 160 وات



  1. انتخاب پکیج برای مناطق گرم و مرطوب ( شهر های جنوبی )

ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 60 تا 80 وات

ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 80 تا 100 وات

ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات

این اعداد به محاسبه سر انگشتی معروف است و مربوط به مناطق آب و هوایی ایران می باشد.

به دلیل آن که همه ساختمان ها مکانی مناسب جهت نصب دودکش ندارند پکیج های فن دار برای حل این مشکل تعبیه شده اند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین پکیج و انواع پکیج های دیواری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.