زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی تیم ولز در یورو 2016

معرفی تیم ولز در یورو 2016

2 روز بعد از صعود ولز به رقابت‌های یورو 2016، لبخند از صورت کریس کولمن محو نشده بود. او گفته بود که «غالبا این اتفاق نمی‌افتد که نام ولز را با «ص» (صعود) کنیم.

تیم ولز در یورو 2016

 اما این صعود یک ‏اتفاق مهم بود که با نام کشوری که آخرین حضورش در تورنمنت‌های بزرگ در جام‌جهانی 1958 اتفاق ‏افتاده بود، گره خورد. ‏ قبل از اینکه دوران غیبت ولز در رقابت‌های بزرگ به پایان برسد این تیم ‏ستاره‌های بزرگی داشت که هیچگاه در هیچ تورنمنت بزرگی به میدان نرفتند. یان راش، نویل ساوث هال و ‏رایان گیگز معمولا به جای اینکه در رقابت‌های بزرگ حضور پیدا کنند، این رقابت‌ها را از خانه دنبال ‏می‌کردند زیرا رقابت‌های مقدماتی برایشان معمولا با ناکامی به پایان می‌رسید. اما این‌بار اینطور نبود؛ هر ‏چند این تیم هم تراژدی خودش را داشت.

‏ بعد از اینکه جان توشاک سرمربی وقت تیم تصمیم گرفت بازیکنان جوان را به تیمش راه بدهد، نتایج تیم ‏باعث شد تا او جای خود را به گری اسپید بدهد اما مرگ ناگهانی او، با توجه به تاثیر قابل توجهی که در ‏تیم داشت ضربه بزرگی به فوتبال ولز وارد کرد. کولمن که جانشین اسپید شد، کار دشواری داشت تا تیم را ‏از زمین بلند کند. او هدایت تیمی را برعهده گرفت که ستاره‌های درخشانی مانند اشلی ویلیامز، جو آلن، ‏آرون رمزی و البته گرت بیل داشت. همه این بازیکنان اولین بازی‌های ملی‌شان را با هدایت جان توشاک ‏انجام داده بودند و زیرنظر اسپید پیشرفت قابل توجهی داشتند.

با انسجام دفاعی که کولمن به تیم اضافه کرد ‏و گرفتن بهترین بازی از گرانترین بازیکن دنیا و البته استفاده از افزایش تعداد تیم‌های یورو آنها توانستند ‏به این رقابت‌ها راه پیدا کنند؛ در حالی که در گروه‌بندی در سید چهارم قرار داشتند. ‏ آنها در مرحله مقدماتی عملکرد بسیار خوبی در خط دفاعی داشتند (ولز در مرحله مقدماتی تنها 4 گل ‏دریافت کرد) و با قراردادن شعار «با هم، قوی‌تر» توانستند روحیه تیمی فوق‌العاده‌ای ایجاد کنند. البته ‏فاکتور در اختیار داشتن گرت بیل را هم نباید نادیده گرفت. ستاره رئال مادرید تعهد و تلاش زیادی در ‏ترکیب ولز داشت؛ از خودگذشتگی‌ای که معمولا ستاره‌هایی در جایگاه او ندارند.

توانایی او در تعیین ‏سرنوشت دیدارها باعث شد تا او 7 گل از 11 گل تیمش در مرحله مقدماتی را به ثمر برساند؛ از جمله گل ‏پیروزی‌بخش مقابل بلژیک و کمک کرد تا تیمی که زمانی در رتبه 117 رنکینگ فیفا قرار داشت به جمع ‏‏10 تیم اول جدول راه پیدا کند. چنین ویژگی‌های فردی و جمعی کمک کرد تا ولز بلیت سفر به فرانسه را ‏به دست بیاورد. با این امید که انتظار طولانی مدت‌شان برای حضور در تورنمنت‌های بزرگ بیش از سه ‏دیدار طول بکشد. ‏ بیشترین توجهات به دیدار 16 ژوئن این تیم مقابل انگلیس است؛ حتی اگر تعداد زیادی از هواداران ولز از ‏همگروهی با دشمن قدیمی ناراحت باشند و دوست نداشتند که «نبرد بریتانیا» تمرکز تیمشان به هم بریزد.

‏البته اولین دیدار مقابل اسلوواکی تاثیر بیشتری در شانس صعود این تیم به مرحله بعد دارد. بنابراین تا ‏زمانی که ستاره‌های اصلی تیم آماده باشند و تاکتیک بهترین بازی‌ را از آنها بگیرد، ولز می‌تواند به هدفش ‏برسد. ‏ انتظار می‌رود هواداران زیادی برای دیدارهای ولز به فرانسه بروند. بسیاری از آنها نمی‌خواهند فرصتی ‏که مدت‌ها منتظرش بودند و معلوم نیست چه زمانی تکرار خواهد شد را از دست بدهند. آخرین دیدار ‏مرحله گروهی مقابل روسیه در تولوز هم فرصتی است تا آنها انتقام شکست در مرحله پلی‌آف یورو 2004 ‏را از این تیم بگیرند. صعود بیشتر به این بستگی دارد که آنها در گروه در چه رتبه‌ای قرار بگیرند و با ‏چه قرعه‌ای مواجه شوند.

‏ این احساس وجود دارد که توانایی آنها در ترکیب بازی مالکانه به وسیله جو آلن و آرون رمزی با ‏ضدحملات خطرناک بیل می‌تواند برای موفقیت در چنین تورنمنتی موثر باشد. آخرین باری که ولز ‏توانست به مرحله نهایی تورنمنت‌های بزرگ راه پیدا کند (با تیمی مشابه تیم فعلی که بازیکنان با استعدادی ‏داشت  و از انسجام بالایی برخوردار بود و ستاره‌ای در کلاس جهانی مانند جان چارلز در ترکیب آن به ‏میدان می رفت) آنها توانستند به جمع 8 تیم پایانی راه پیدا کنند. اگر آنها بتوانند آمادگی و باور نتایج ‏فوق‌العاده‌شان در مرحله مقدماتی را در فرانسه تکرار کنند، دلیلی وجود ندارد که نتوانند بار دیگر به ‏هدفشان برسند. ‏

سیستم بازی ولز در یورو 2016

ولز در سرتاسر مرحله گروهی، انعطاف پذیری تاکتیکی زیادی نشان داد و غالبا در دیداری به دیدار دیگر ‏و حتی در طول یک مسابقه، تغییر آرایش می داد. آنها زیر نظر گری اسپید، مربی قبلی، با آرایش 1-3-‏‏2-4 بازی می کردند و گرت بیل به عنوان بال راست یا چپ و یا به عنوان تک مهاجم بازی می کرد. اما ‏با آغاز رقابت های مقدماتی یورو، کولمن با استفاده از سه مدافع میانی، دو هافبک دفاعی و دو بازیکن ‏شماره 10 که آرون رمزی و گرت بیل بودند، همه را غافلگیر کرد. بیل این اجازه را داشت که پشت سر ‏تک مهاجم تیم جولان بدهد و هال رابسون کانو به عنوان مهاجم، علاوه بر گلزنی، وظیفه پرسینگ از جلو ‏را نیز برعهده داشت.

‏ در این آرایش، یکی از مدافعان میانی در واقع یک مدافع کناری است که به سمت داخل بازی می کند- ‏برای مثال بن دیویس از تاتنهام- و اجازه می دهد که در صورت نیاز و تغییر تاکتیک تیم به 2-4-4، خط ‏دفاعی به چهار نفره خطی تغییر کند.  به نظر می رسد آرایش مورد نظر کولمن 1-2-2-5 است؛ هرچند ‏اشلی ویلیامز و جیمز چستر به عنوان مدافعان میانی تیم، در آغاز کردن حملات خوب کار می کنند.‏ با توجه به اینکه نیل تیلور و کریس گانتر، مدافعان کناری تیم، اجازه نفوذ دارند، استفاده از جو آلن و جو ‏لدلی به عنوان هافبک دفاعی این اجازه را به ولز می دهد که از عرض زمین برای حملات استفاده کند.

‏همچنین این فرصت در اختیار بیل قرار می گیرد که از عمق به مدافعان حریف نزدیک شود. تردیدهایی ‏در مورد قدرت ولز در خط حمله وجود دارد. آنها یکی از ضعیف ترین خطوط حمله را در مرحله مقدماتی ‏داشتند اما چهارچوب منسجم و قدرت و سرعت بیل، متوقف کردن آنها را برای حریفان دشوار می کند.‏

سرمربی ولز کریس کولمن در یورو 2016

او که در دوران بازی یک هافبک میانی بود، به دنبال مصدومیتی که در یک حادثه رانندگی برایش رخ ‏داد، از فوتبال خداحافظی کرد. او دو سال بعد هدایت فولام را برعهده گرفت و به جوان ترین مربی لیگ ‏برتر تبدیل شد و پس از آن در باشگاه های رئال سوسیداد، کاونتری و باشگاه یونانی لاریسا مربیگری ‏کرد. او در سال 2012 جانشین گری اسپید در تیم ولز شد و بعد از یک شروع نه چندان درخشان، با چند ‏پیروزی و بهبود کیفیت تاکتیکی تیم، دل هواداران ولزی را به دست آورد.‏

فهرست کامل ولز برای یورو 2016

دروازه‌بان‌ها:  وین هنسی، دنی وارد، ادوین فون ویلیامز مدافعان: بن دیویس، نیل تیلور، کریس گونتر، اشلی ویلیامز، جیمز چستر، اشلی ریچاردز، جیمز کالینز هافبک ها: آرون رمزی، جو لدلی، دیوید ووهان، جو آلن، دیوید کاتریل، جاناتان ویلیامز، ، اندی کینگ، دیوید ادواردز مهاجمان: هال رابسون کانو، سام وکس، گرت بیل، سیمون کرانچ، جورج ویلیامز  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیم ولز در یورو 2016» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم ولز در یورو 2016 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.