زمان مطالعه: 1 دقیقه
سرورهای اختصاصی مجازی

سرورهای اختصاصی مجازی

 کسانی که در دنیای وب هستند حتما با سرور و انواع آن مانند سرور اختصاصی، سرور مجازی، سرور اختصاصی مجازی...

سرور اختصاصی مجازی چیست؟

VPS که مخفف Virtual Private Server و به معنای سرور اختصاصی مجازی می‌باشد و گاهی از آن به‌عنوان VDS یا Virtual Dedicated Server نیز نام می‌برند. وی پی اس نوعی میزبانی وب است و شیوه‌ای است که در آن‌یک سرور واحد به چند قسمت تقسیم‌شده و هر قسمت به‌عنوان یک سرور مجازی می‌تواند مانند یک سرور اختصاصی عمل کند. سرور مجازی اساساً ترکیبی است از سرورهای میزبانی اختصاصی و سرورهای میزبانی اشتراکی. ویژگی‌های خوب سرور مجازی باعث شده تا بتواند به یک جایگزین بسیار ایده آل و باقیمت ارزان‌تر برای اهدافی که سرورهای میزبانی مشترک برای آن‌ها مناسب نیستند و سرورهای اختصاصی و مجزا هم هزینه‌های سنگینی رابه دنبال دارد باشد.

در VPS به مدد تکنولوژی مجازی‌سازی نرم‌افزاری هر قسمت می‌تواند به‌طور مستقل سیستم‌عامل خود را داشته و آن را اجرا کند و مستقلاً ریبوت کند. هر سرور مجازی دارای یک سری مشخصه‌های فیزیکی نظیر میزان رم، قدرت CPU، مقدار فضای هارد تخصیص داده‌شده، حجم پهنای باند قابل‌استفاده و یک آی پی اختصاصی می‌باشد.

سرور مجازی اختصاصی برای چه کسانی می‌تواند مفید باشد؟
سرور اختصاصی مجازی برای صاحبان وب‌سایت‌هایی که به منابع بیشتر و قابل‌اطمینان‌تر نیاز دارند یا به ترافیک بیشتری احتیاج دارند و قصد دارند تا سایت یا کسب‌وکار خود را گسترش داده و به تجارت الکترونیک بپردازند انتخابی ایده آل است.VPS با در اختیار گذاشتن قابلیت استفاده از سیستم‌عامل‌های مجزا و مستقل و شخصی‌سازی‌ها می‌تواند برای صاحبان کسب‌وکار امنیت بالاتری به ارمغان بیاورد.

مزایای سرور اختصاصی مجازی

پهنای باند بالا
در سرورهای اختصاصی و اشتراکی اگر قصد دارید ترافیک بیشتری برای وب‌سایت خود در اختیار داشته باشید باید برای آن بهای بیشتری بپردازید. مدیران سایت‌های پرطرف‌دار دائماً با نگرانی تمام شدن پهنای باند و افزایش هزینه‌ها روبرو هستند. در میزبانی‌های سرور اختصاصی مجازی با در نظر گرفته شدن حافظه رزرو شده برای مواقع موردنیاز و استفاده غیرقابل‌پیش‌بینی در مواقع بحرانی مانند مواقعی که ترافیک سایت بسیار بالاست این نگرانی برطرف می‌شود.

ایمیل سرور اختصاصی
شما با داشتن VPS به ایمیل سرور خود که فقط مختص به دامنه شما است و فقط ایمیل‌های از دامنه شمارا هندل می‌کند دسترسی دارید و این به شما کنترل بیشتری می‌دهد و کارایی را افزایش می‌دهد و امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.

امنیت
با یک سرور مجازی اختصاصی از یک شرکت خوب که به‌وسیله فایروال امن شده است کنترل کاملی را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید شخصی‌سازی‌اش کنید و نیازتان را برطرف کنید.

قابلیت اطمینان
سازوکار تهیه نسخه پشتیبان به صورت لحظه ای امنیت داده های سرور مجازی را تضمین می کند.

نظر خود را درباره «سرورهای اختصاصی مجازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سرورهای اختصاصی مجازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.