زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی

بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی

ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی متولد 25 ژانویه 1978 کمدین ایستاده و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است.
نام و نام خانوادگی ولادیمیر زلنسکی
تاریخ تولد 25 ژانویه 1978
سن 44 سال
محل تولد کریفیی ریه 
محل زندگی اوکراین
ملیت اوکراینی
سمت فعلی رییس جمهور اوکراین
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر النا کیاشکو

ولادیمیر زلنسکی کیست؟

ولادیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelensky) که هم اکنون رییس جمهور اوکراین می باشد، در تاریخ 25 ژانویه 1978 در شهر کریفیی ریه واقع در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین به دنیا آمد. پدر و مادر او یهودی بودند، پدرش، الکساندر زلنسکی، استاد و رییس بخش سایبرنتیک و سخت افزار محاسباتی در موسسعه اقتصاد کریفیتی ریه است و مادرش ریما زلنسکا مهندس است که قبلاً شاغل بوده است. همچنین پدربزرگ او در جنگ جهانی دوم در ارتش سرخ خدمت می کرد.پدر و برادران پدربزرگ ولادیمیر در فاجعه هولوکاست کشته شدند.

ولادیمیر یا همان ولودیمیر قبل از آغاز دوران ابتدایی، 4 سال در مغولستان زندگی کرد زیرا به دلیل کار پدرش بوده است. او در 16 سالگی در آزمون زبان انگلیسی قبول شد و برای تحصیل در اسرائیل کمک هزینه تحصیلی دریافت کرد. اما پدرش به او اجازه چنین کاری را نداد. بنابراین او مدرک حقوق خود را از موسسه اقتصاد کریفیی ریه گرفت اما او در زمینه حقوقی هیچ فعالیتی نکرد. در عوض، او در تئاترهای دانشجویی نقش بازی می کرد.

زندگی سیاسی ولادیمر زلنسکی

او در سال 2019 بدون هیچ سابقه کار سیاسی توانست با کسب 70 درصد آرا به سمت ریاست جمهوری اوکراین برسد. او قبل از فعالیت در این زمینه در کارهای هنری فعال بوده است. رئیس جمهور اوکراین کمدین هم هست و اجراهای استندآپ را برگزار کرده و به یک چهره سرگرمی ساز تبدیل شده است. در یک مجموعه تلویزیونی طنز با نام خادم ملت در سال 2015، نقش رئیس جمهور را بازی کرد و پس از آن به کمک تهیه کنندگان این مجموعه تلویزیونی، فعالیت های سیاسی خود را آغاز کرد و با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین مخالفت کرد. سرانجام خود او هم نامزد شد و در شبکه های اجتماعی محبوبیت زیادی کسب کرد. ولادیمیر زلنسکی علاوه بر زبان اوکراینی، بر زبان روسی هم تسلط دارد و توانست نظر روس تبارهای اوکراین را هم به خود جلب کند. 

خادم ملت یک سریال کمدی-تخیلی درباره سیاست های اوکراین و روسیه بوده که در 3 فصل ساخته شده است. زمان تولید این سریال از سال 2015 تا 2019 به طول انجامیده است. همچنین یکی از پربازدیدترین سریال های چند سال اخیر کشورهای عضو سابق شورروی می باشد. ولادیمیر زلنسکی با شعار "مقابله با فساد" حزبی را با نام "خادم ملت" بنا کرد. کمپین ها و طرفداران او در شبکه های اجتماعی فعالیت کردند و نقش پر رنگی در موفقیت او در جذب آرای جوانان داشتند.

حقایق و حواشی ولادیمیر زلنسکی

یهودی بودن زلنسکی به یکی از حواشی بزرگ انتخابات اوکراین تبدیل شد. روس تباران یهودی اوکراین بخش چشمگیری از جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهند، نگرانی هایی را بابت نفوذ صهیونیست ها در انتخابات اوکراین ایجاد کرد. زلنسکی کاملاً یهودی است و از علائم دین خود مانند تفلین استفاده می کند اما والدین او هرگز به اسرائیل مهاجرت نکردند.

بی‌بی‌سی طبق اعلام سخنگوی رئیس‌جمهور اوکراین از انتشار اطلاعات نادرست در مورد وی عذرخواهی کرد. ظاهراً در یکی از برنامه‌های این شبکه بریتانیایی به رشوه‌هایی اشاره شده کهپروشنکو برای ترتیب‌دادن دیدارش با دانلدترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است.

اطلاعاتی افشا شده که ثابت می کند همسر ولادیمیر زلنسکی، النا کیاشکو، در سال 2013 خانه مجللی را با قیمت نیم بها از یک تاجر سرشناس خریداری کرده است. این ساختمان در مجتمع امپراطور در ساحل دریای سیاه، واقع در بخش کریمه اوکراین و در نزدیکی یالتا قرار دارد. اما او این خانه را به مبلغ 800 هزار یورو برای فروش گذاشت. اما آقای ولادیمیر زلنسکی این اطلاعات را رد می کند.

زلسنکی رئیس جمهور اوکراین به مجلس رادا پارلمان این کشور پیشنهاد داد تا در اوکراین اعلام وضعیت فوق العاده کنند. بنابراین در تاریخ 5 اسفند به مدت 30 روز در تمام مناطق اوکراین وضعیت فوق العاده شده است. خصوصاً در استان های لوگانسک و دونتسک مقررات رفت و آمد برای مردم ایجاد شد. اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و با سران این 2 منطقه قراردادهای دوستی و کمک متقابل امضا کرد. بعد از آن وضعیت منطقه دونباس در روزهای اخیر با گلوله‌باران مناطق دونتسک و لوگانسک توسط نیروهای اوکراینی متشنج شده است.

او که با روسیه اکنون در جنگ است و کشور روسیه تمام فرودگاه ها و پایگاه های نظامی و هوایی اوکراین را موشک باران کرده در سخنرانی خود با بغض اعلام کرد که کشور اوکراین تنها مانده و هیچکس او را حمایت نمی کند. درحالیکه جو بایدن او را تحریک به این موضع گیری کرده بود و به او اطمینان داده بود که از اوکراین حمایت می کند، در 7 اسفند 1400 در سخنرانی خود اعلام کرد ما فقط برای اوکراین دعا می کنیم.

گالری تصاویر

بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی ، کمدین و رئیس جمهور اوکراین
بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی، کمدین و رئیس جمهور اوکراین
volodymyr-zelensky
ولادیمیر زلنسکی در دوران انتخابات
ولادیمیر زلنسکی در جلوی دوربین های خبری بعد از انتخابات ریاست جمهوری
ولادیمیر زلنسکی در جلوی دوربین های خبری بعد از انتخابات ریاست جمهوری
همسر و فرزندان ولادیمیر زلنسکی
همسر و فرزندان ولادیمیر زلنسکی
ولادیمیر در آغوش مادرش
ولادیمیر در آغوش مادرش
کودکی و نوجوانی ولادیمیر زلنسکی
کودکی و نوجوانی ولادیمیر زلنسکی
ولادیمیر زلنسکی در پای صندوق رای به همراه همسرش
ولادیمیر زلنسکی در پای صندوق رای به همراه همسرش
بازی ولادیمیر زلنسکی در فیلم طنز
بازی ولادیمیر زلنسکی در فیلم طنز
عکس ولادیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین در صفحه اینستاگرام خود در تاریخ 7 اسفند 1400
عکس ولادیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین در صفحه اینستاگرام خود در تاریخ 7 اسفند 1400

راه های ارتباطی

صفحه اینستاگرام: zelenskiy

نظر خود را درباره «بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ولادیمیر زلنسکی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.