زمان مطالعه: 1 دقیقه
ویزا چیست؟

ویزا چیست؟

هر ساله بیش از 60 میلیون مسافر از دیگر کشور ها به آمریکا سفر می کنند.

هر ساله بیش از 60 میلیون مسافر از دیگر کشورها به آمریکا سفر می‌کنند. برخی از این مسافران برای مدت زمان کوتاهی به قصد تجارت یا تفریح در آنجا اقامت می‌کنند در حالی که برخی دیگر قصد دارند در آنجا به صورت دائمی اقامت داشته باشند. سیستم ویزا برای دنبال کردن میلیون‌ها مسافری که به آمریکا سفر می‌کنند طراحی شده است همچنین به عنوان یک راه برای کسانی است که می‌خواهند تابعیت آمریکا را بگیرند. آسمونی در این بخش اطلاعات کلی در مورد ویزا برای شما خوبان تهیه می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

دو نوع ویزا وجود دارد که می‌تواند برای خارجی‌هایی که به آمریکا می‌آیند صادر شود : ویزاهای مهاجرت (immigrant visas) و ویزاهای غیر مهاجرت (nonimmigrant visas). ویزای مهاجرت یا گرین کارت (green cards) برای کسانی که قصد اقامت دائم دارند صادر می‌شود.

ویزاهای غیر مهاجرت (nonimmigrant visas) برای کسانی است که می‌خواهند برای مدت زمان کوتاهی در آمریکا اقامت داشته باشند مانند توریست‌ها, دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت. اخز ویزای غیر مهاجرت ساده‌تر و سریع‌تر از گرین کارت است.

گرفتن ویزا در آمریکا هم مانند دیگر کارهای اداری احتیاج به کاغذ بازی‌های زیادی دارد و در اغلب اوقات شخص مورد نظر حداقل باید یک بار با پرسنل سفارت آمریکا مصاحبه کند. خود ویزا تنها یک برچسب یا تکه کاغذی است که داخل گذرنامه قرار می‌گیرد.

در یک ویزا تاریخ صدور و انقضا به همراه تعداد دفعات مجازی که شخص مسافر می‌تواند وارد آمریکا شود مشخص شده است.

همه اتباع خارجی برای سفر به آمریکا نیاز به ویزا ندارند. 37 کشور از جمله بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاظر در برنامه ابطال-ویزا(visa-waiver program) هستند که به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا 90 روز را بدون اخذ اولین ویزا در آمریکا اقامت داشته باشند.

یکی از ساده‌ترین روش‌های دریافت گرین آمریکا، شرکت در برنامه لاتاری اقامت آمریکا است.

نظر خود را درباره «ویزا چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ویزا چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.