زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف

تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف

آسمان مجازی یکی از جدیدترین طرح هایی است که امروزه معماران و طراحان داخلی برای منازل و محل کار مورد استفاده...

آسمان مجازی یکی از جدیدترین طرح هایی است که امروزه معماران و طراحان داخلی برای منازل و محل کار مورد استفاده قرار می دهند. آسمونی در این بخش تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف را منتشر می کند.



آسمان مجازی در سقف

در جامعه شهری امروز به وضوح می‌توان گفت که انسانها کاملا از فضای آرامش بخش فاصله گرفته است. دلیل این مسئله را می‌توان  تراکم زیاد ساختمان ها و دوری از مناظر طبیعی دانست. همانطور که همه ما می دانیم، یکی از عوامل اصلی در کاهش اضطراب و رفع خستگی های روحی و روانی قرار گرفتن در طبیعت و فضای دل نواز است. بر همین اساس جرقه استفاده از آسمان مجازی در منزل در ذهن آرشیتکت ها و مهندسین مشاور خورد. که با استفاده از این روش فضای بی روح و خشک آپارتمان ها را تا حدی دلپذیرتر نمایند. این خود تاثیر مثبت بر روح و روان ساکنان دارد. بنابراین آسمان مجازی را می‌توان نوعی سقف کاذب و غیر باربر تعریف کرد. که با استفاده از نورپردازی مصنوعی و تصاویر زیبا تا حدی احساس حضور در طبیعت را به ساکنان القا می‌کند.

به طور کلی آسمان مجازی از سه سازه  اصلی مجزا تشکیل شده است  که عبارتند از:



  • سازه مربوط به نورپردازی
  • سقف کاذب
  • تایل های آسمان مجازی

1- نورپردازی

اولین قسمت از آسمان مجازی سیستم نورپردازی یا همان سازه نورپردازی آن است. که به سقف اصلی ساختمان متصل می شود.با توجه به طرح مورد نظر و محل  قرارگیری آسمان می توان از  المانهای مختلفی برای ایجاد نور مناسب استفاده کرد. برخی از این المان ها را می توان به شرح زیر نام برد:

کریستال سواروسکی

در صورتی که بخواهید در طراحی آسمان مجازی آسمان شب و ستاره داشته باشید.  استفاده از این کریستال ها توصیه می شود.  به دلیل ساختار کریستالی شکل این لامپ ها انعکاس نور در آنها، تک ستاره های ریز و درشت و ایجاد می کند.  کریستال های ضد آب بوده و بسیار کم مصرف هستند.

فیبر نوری

این نوع نورپردازی نور زیادی تولید نمی‌کند. بیشتر برای ایجاد طرح های کهکشان و ستاره در رنگ های مختلف استفاده می شود.  مصرف کم و ضد آب بودن از ویژگی های بارز این محصولات هستند.

اس ام دی (SMD):

در  سقف هایی که نیاز به نور زیاد و مصرف پایین برق دارند از این نوع لامپ ها استفاده می شود. یکی از معضلات استفاده از  لوازم روشنایی در آسمان مجازی گرمای ایجاد شده توسط آنها است.  اس ام دی ها به دلیل مصرف پایین انرژی گرمای کمی تولید می کنند. همین مساله آنها را بی نیاز از سیستم خنک کننده می کند.

لامپ های رنگی (RGB):

لامپ های آرجی بی با قابلیت تولید رنگ های مختلف یکی از ابزار نوردهی مناسب برای آسمان مجازی می باشد. با استفاده از این لامپها ها هر رنگ دلخواه را میتوان به زمینه آسمان مجازی افزود.

2- سقف کاذب:

پس از اجرای نورپردازی مناسب نوبت به سقف کاذب می‌رسد. با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده و اهمیت کار می توان یکی از انواع سقفهای کاذب را برای نصب تایلهای آسمان مجازی اجرا نمود.

3-  تایل

پس از اجرای نورپردازی سقف کاذب نوبت به بخش اصلی آسمان مجازی یعنی تایل می‌رسد. تایل ها در ابعاد  و طرحهای مختلف  ارائه می شود. بدین صورت که هر ابعاد و اندازه و هر شکل دلخواه با طرح مورد نظر شما بر روی ورقه های از جنس پلکسی کریستال شفاف با ضخامتهای  2 و 4 و 6 و 8  میلی متر و بیشتر پیاده می شود.  اما حالت استاندارد آن که در اکثر موارد از این ابعاد استفاده می شود معادل 60×60 ، 60×120 و 60×180 سانتی متر است.



تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف

تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف
تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف

virtual-sky-on-the-roof
virtual-sky-on-the-roof

تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف
تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف

نظر خود را درباره «تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تصاویری از طرح های آسمان مجازی در سقف فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.