زمان مطالعه: 1 دقیقه
واقعیت مجازی VR چیست؟

واقعیت مجازی VR چیست؟

واقعیت مجازی یا Virtual Reality که به اختصار با حروف VR نمایش داده می‌شوند عبارت است از تلاش بشر برای برداشتن...

واقعیت مجازی چیست؟

سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند و این همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله‌های فراوان کاری در اجتماع‌های امروزی که همه درگیر زندگی روز مره هستند ایجاد چنین فضا یی که انسان‌ها را گاهی از خستگی‌ها و مشغله‌های فکری دور می‌کند به شدت احساس می‌شود. توضیح: گزینش عبارتِ «واقعیتِ مجازی» در برابر «virtual reality» این تصور نادرست را برای فارسی‌زبانان به وجود آورده است که اصولاً «virtual» به معنی «مجازی» است؛ اینطور نیست. واژه‌ی virtual در زبان‌های اروپایی به معنیِ «مجازی» نیست؛ در واقع، معنی آن «واقعی، ذاتی، عملاً یا تقریباً» است. پس در مقولاتی جز آنچه به دنیای رایانه و اینترنت (و برخی دیگر از موضوع‌های تخصصی) مربوط است، باید این نکته را به خاطر سپرد.با آسمونی همراه باشید.

برخی هدست‌‌های واقعیت مجازی

1- هدست واقعیت مجازی سامسونگ Samsung Gear VR
2- کارل زایس (کارل زایس وی آر وان)
3- فیس‌بوک (آکیولوس ریفت)
4- اچ‌تی‌سی (اچ‌تی‌سی ویو)
5- هدست واقعیت مجازی فونیکس (در سه نسخه وان، لایت و پلاس)
6- هدست واقعیت مجازی BOBO VR Z4
7- ویرگلاس
8- هدست VR BOX 2
9- گوگل (گوگل کاردبورد)
10- عینک واقعیت مجازی SM VR (الهام گرفته شده از گوگل کاردبرد)
11- سامسونگ (سامسونگ گر وی‌آر)
12- سونی کامپیوتر انترتینمنت (پروژه مورفیس)
13- هومیدو
14- فیبروم
15- سی مور
16- دارویس دایو
17- فونیکس پلاس
18- وی آر اسپیس (تولید شده در ایران)

نرم‌افزارهای واقعیت مجازی

تا ماه جولای 2016 بیش از 1400 اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و بیش از 500 اپلیکیشن iOS برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی تولید و عرضه شده‌اند که از طریق مارکت‌های معتبر و قابل دانلود می‌باشند. همچنین پروژه هایی مثل AltspaceVR یا Beebola وجود دارند که امکان تجربه واقعیت مجازی را به صورت عمومی و در مرورگر کاربر یا در پلت فرم هایی مثل Vizor فراهم میکنند. در پلت فرم Vizor حتی میتوان محتوای واقعیت مجازی برای وب ایجاد کرد بدون نیاز به اینکه یک برنامه نویس حرفه ای باشید. این محصول ارزان قیمت 23 دلاری از جنس مقواست و کاربران با سر هم کردن آن و قرار دادن گوشی خود در آن قادرند از واقعیت مجازی لذت ببرند. هدست واقعیت مجازی VR KIT با گوشی‌های هوشمند لومیا کار می‌کند و باید این گوشی‌های هوشمند را درون این هدست‌ها گذاشت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «واقعیت مجازی VR چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره واقعیت مجازی VR چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.