زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش مجازی چیست

آموزش مجازی چیست

سیستم مدیریت آموزش مجازی نرم‌افزاری است که به‌صورت الکترونیکی روند آموزش را به‌طور خودکار مدیریت...
آموزش مجازی چیست
آموزش مجازی چیست


سیستم مدیریت آموزش مجازی نرم‌افزاری است که به‌صورت الکترونیکی روند آموزش را به‌طور خودکار مدیریت می‌کند. آسمونی در این بخش به معرفی آموزش مجازی می پردازد. همچنین انواع آموزش مجازی را عنوان می کند. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

آموزش مجازی چیست؟

سیستم آموزش مجازی یا آموزش الکترونیک (LMS=Learning Managment System)، نرم‌افزاری است که فعالیت آموزش‌گیرنده را ثبت و پیگیری می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، این سیستم، روند یادگیری و آموزش را به‌طور خودکار مدیریت می‌کند. یک سیستم مدیریت آموزش مجازی قدرتمند، مدیریت اجرایی برنامه‌های آموزشی را در درون یک سازمان تسهیل می‌کند و همچنین این سیستم فراگیران را قادر می‌سازد که به همکاری و مشارکت با فراگیران هم‌تراز خود بپردازند.

این سیستم مدرسه آموزش مجازی و فضایی است که برنامه‌های آموزشی در آن ارائه می‌شوند. استفاده آموزش‌گیرندگان از این نرم‌افزار برای تحصیل و یادگیری در آن زمان که بر روی شبکه حضور می‌یابند، بیشتر شبیه عمل وارد شدن دانش آموزان به کلاس است. دانش آموزان با استفاده از LMS، واحد درسی خود را انتخاب و مطالب درسی را دریافت می‌کنند و به تکمیل تمرین‌های درسی و شرکت در امتحان می‌پردازند. همچنین می‌توانند با استاد و دیگر دانش آموزان ارتباط برقرار می‌کنند.

این سامانه فهرست کاربران و فراگیران را ثبت، رشته‌های آموزشی را دسته‌بندی، اطلاعات فراگیران را ضبط کرده و نیز گزارش‌های ویژه و اختصاصی برای مدیر تهیه می‌کند.

انواع سیستم آموزش مجازی

تمامی سیستم های مدیریت آموزشی مشخصات و ویژگی‌های مذکور را دارند، ولی این قابلیت‌ها را به اشکال مختلف و با بهره‌گیری از شیوه‌های متفاوت فراهم می‌کنند. برخی از این سامانه‌ها برای شبیه‌سازی کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی، محیط‌های سه‌بعدی آموزشی با شکل‌های متنوع و سرگرم‌کننده ارائه می‌کنند و برخی صرفاً از ابزارهای نوشتاری بهره گرفته و ساده هستند. بعضی به‌صورت ویدیو بوده و پهنای باند دریافت رسانه‌ای دارند و برخی ویدیو را در بر نمی‌گیرند.

کاربران می‌توانند با استفاده از یک مرورگر در سیستم مدیریت آموزش به‌صورت تعاملی عمل کنند. فراگیران به‌محض ورود به شبکه، قادرند دروس و اطلاعات را مشاهده و موضوع مورد نظر خود را انتخاب و مطالعه کنند. درعین‌حال، فعالیت کاربر و نتایج آن در بانک اطلاعاتی مربوط به آن ضبط خواهد شد.

آموزش مجازی

مزایای استفاده از سیستم آموزش مجازی
  • کاهش هزینه‌های آموزشی، ایاب‌وذهاب و تسهیلات کارگاه یا ابزارهای دوره آموزشی و کاهش اتلاف وقت کارآموز
  • آموزش تعداد زیادی کارآموز در مدتی کوتاه
  • کاهش مشکلات اداری ناشی از انجام مراحل ثبت‌نام و انتخاب واحد و متعاقب آن کاهش هزینه
  • بهره‌مندی حجم کثیری از کارآموزان از آموزش به‌موقع با دست‌یابی به دوره‌ها یا برنامه‌های آموزشی online از راه دور
  • افزایش توانایی و مهارت کاربران در فراگیری اطلاعات
  • وجود سیستمی جهت اندازه‌گیری و ارزیابی آموزشی
  • ارائه قوی‌تر عناصر گرافیکی مانند استفاده از هنر، نمودار یا عکس
  • وجود اتاق‌های گپ و ابزارهای اشتراکی دیگر که باعث افزایش حضور فعال فراگیر می‌شود.
 
نظر خود را درباره «آموزش مجازی چیست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش مجازی چیست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.