زمان مطالعه: 1 دقیقه
خواص درمانی سرکه، یکی از سین‌های سفره هفت‌سین

خواص درمانی سرکه، یکی از سین‌های سفره هفت‌سین

سرکه از قدیم در انواع درمان‌ها و معالجات دارویی کاربرد داشته و طب جدید نیز زوایای جدیدی از اثرات منحصر به فرد این چاشنی مفید را کشف کرده است.

سرکه از قدیم در انواع درمان‌ها و معالجات دارویی کاربرد داشته و طب جدید نیز زوایای جدیدی از اثرات منحصر به فرد این چاشنی مفید را کشف کرده است. پژوهشگران به تازگی اثرات ویژه‌ای در خصوص مصرف سرکه بر سلامت افراد به دست آورده‌اند.

Vinegar
سرکه

خواص سرکه

گفتنی است که بر اساس تحقیقات، سرکه نوعی اثر ضد قند خون دارد ولی کارشناسان هنوز از مکانیسم آن مطمئن نیستند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که بیماران دیابتی نوع دو که دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در زمان خواب مصرف کرده‌اند در صبح روز بعد قند خون آن‌ها پایین بوده است. با این حال، ترشی و سایر مشتقات سرکه چنین اثری بر قند خون و کاهش آن ندارند.

پژوهشگران در عین حال هشدار می‌دهند افراد باید در نوشیدن سرکه احتیاط را رعایت کنند زیرا سرکه می‌تواند باعث سوزانده شدن مری و حتی بروز سرطان دستگاه گوارش شود. همچنین براساس پژوهشی جدید سرکه می‌تواند اثر درمانی بر زنان مبتلا به سندرم پلی‌کیستیک تخمدان (pcos) داشته باشد و با بهبود عملکرد شریانی باعث کاهش حجم چربی بدن شود. زنانی که روزانه یک قاشق غذا خوری سرکه سیب مصرف می‌کنند در عرض  چند ماه با افزایش عملکرد تخمدان و کاهش حجم کیست‌ها مواجه شده‌اند.

پژوهشگران وجود اسید استیک در سرکه را برای تولید اکسید نیتریک و در نتیجه کنترل فشار خون بالا موثر می‌دانند.

سرکه همچنین می‌تواند با نابود کردن حجم چربی شکمی باعث لاغری و تناسب اندام در افراد شود. پژوهشگران اثر سرکه را در متلاشی کردن بافت‌های چربی در افراد دچار اضافه وزن توسط تصویر برداری ام‌آرآی (MRI) مشاهده کرده‌اند.

پژوهشگران در عین حال توصیه می‌کنند افراد برای قرار دادن سرکه در رژیم غذایی روزانه خود مواردی چون انواع بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های اعصاب، مشکلات گوارشی و حساسیت‌های غذایی را مورد توجه قرار دهند و قبل از انجام این درمان خانگی حتما با پزشک مشورت کنند.

پس از مصرف سرکه به دلیل ماهیت اسیدی این چاشنی غذایی شستشوی دندان‌ها اهمیت دارد. همچنین مصرف سرکه‌های تاریخ گذشته و مانده می‌تواند آسیب‌های عصبی و جسمی فراوان به افراد وارد کند.

نظر خود را درباره «خواص درمانی سرکه، یکی از سین‌های سفره هفت‌سین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خواص درمانی سرکه، یکی از سین‌های سفره هفت‌سین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.