زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین ویلاهای شمال برای اجاره

بهترین ویلاهای شمال برای اجاره

اگر دنبال آرامش هستید آینده نگر باشید و دقت کنید در چند سال آینده چه اتفاقی در اطراف ملک شما خواهد افتاد. در مورد بهترین ویلا ها مسائل بسیاری مطرح میشود که در

در این بخش آسمونی ویژگی های ویلا برای خرید بهترین ویلا در شمال ایران شرح داده می شود. همچنین در پایان این بخش زمان و مکان مناسب برای خرید بهترین ویلا در شمال ایران را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

ویلا
ویلا

ویژگی های بهترین ویلا

در اینجا میخواهیم به صورت تخصصی از مصالح ساختمانی و انواع کیفیت و ساختار و نقشه کشی های مربوط به ویلا صحبت کنیم که اگرچه بیشتر این نکات تخصصی هستند اما دانستن آنها به مرور به شما در انتخاب بهترین ویلاها کمک خواهد کرد. خرید ویلا در چمستان امروزه بسیار رایج شده اما آسمونی به شما کمک خواهد کرد در هر منطقه از ایران که مایل هستید بتوانید بهترین ویلای مورد نظر را خریداری کنید. کافیست نکاتی که آسمونی برایتان مینویسد را با دقت بخوانید.

در اینجا میخواهیم به صورت تخصصی از مصالح ساختمانی و انواع کیفیت و ساختار و نقشه کشی های مربوط به ویلا صحبت کنیم که اگرچه بیشتر این نکات تخصصی هستند اما دانستن آنها به مرور به شما در انتخاب بهترین ویلاها کمک خواهد کرد. حال آنکه اینها تمام خصوصیات یک ویلای خوب هستند، میتوان تعدادی را نیز با توجه به شرایط مختلف از جمله بودجه ویلا سازی و یا مکان ویلا و آب و هوای شهر نادیده گرفت و اجرا نکرد!

30 ویژگی یک ویلای خوب:

  1. عملیات ساختمان متناسب با نقشه و پروژه و احکام قانون شماره 4708 در خصوص نظارت بر سازه ها اجرا شده است.
  2. عملیات ساخت تابع آئین نامه های ساخت در شهر های بزرگ وشهرداری منطقه بر اساس احکام آئین نامه اجرا شده است.
  3. زمان پایان عملیات ساخت از تاریخ صدور مجوز ساخت معمولا به مدت 5 (پنج) سال است.
  4. پیشگیری های ایمنی و ضرر های مادی و جانی در خصوص کارگران و دیگر اشخاص ثالث در جریان عملیات ساخت بر عهده پیمانکار است.
  5. ساختمان متناسب با آئین نامه زلزله دارای ساختار بتن آرمه است.
  6. در بتون ها که بر اساس پروژه استاتیک ساخته شده اند، مقاومت و کیفیت لازمه اعمال شود و آهن آلات مورد استفاده در ابعاد و مقدار متناسب با پروژه تائید شده اعمال شود.
  7. در دیوارهای خارجی ساختمان از آجر های بلوک متناسب با پروژه استفاده شود. برای نمای بیرون گچ کاری ضخیم و نازک انجام شود، بر روی رونمای ساختمان رنگ نهایی اجرا گردد. برای دیوارهای داخلی از آجرهای متناسب با پروژه استفاده شود.
  8. برای سقف های داخلی و دیوارهای داخلی گچ کاری شد. روی کلیه گچ ها با رنگ پلاستیک رنگ گردد. در اتاق ها از گچبری پیش ساخته استفاده شود.
  9. درب های ورودی ساختمان از درب ها فولادی (ضدسرقت) بود. دربهای داخلی از درب های پانل باشد.
  10. در پنجره ها و درب های بالکن از شیشه های دو جداره 4+12+4 متناسب با پروژه و دارای گواهی TSE استفاده شد. یکی از برند های انتخاب گردد.
  11. در جداره ها از لوازمی که از دو سمت باز می شوند در سمت های لازمه استفاده گردد.
  12. دربهای بالکن که در سالن قرار دارند به صورت کشوئی تعبیه شوند.
  13. کلیه سرامیک و کاشی های ساختمان از برندهای نسبتا مرغوب یا مرغوب تهیه گردد.
  14. بخش اتصالات حتما توسط متخصص انجام شود.
  15. بخش لوله کشی از برندهایی که کاملا سرما و گرمای شدید را متحمل میشوند تهیه گردید.
  16. ویلا
    ویلا
    برای زیبایی بیشتر، در راه روهای قسمت مستقل و بخش آشپزخانه از سرامیک استفاده شود. برای کف دیگر اتاق ها از پارکت لمینیت استفاده گردد.
  17. برای سقف حمام و توالت از سقف کاذب استفاده شود.
  18. متناسب با پروژه، آشپزخانه از MDF برای کابینت های پائین و بالا استفاده شود، استفاده از متریال مناسب خصوصا در مناطق شمالی کشور، به خاطر وجود رطوبت بسیار حائز اهمیت میباشد. روی کابینت از سنگ گرانیت میتوان استفاده کرد.
  19. حفاظ های پله و بالکنها متناسب با معماری خارجی ساختمان از لوازم مرغوب ساخته شود.
  20. برای تاسیسات بهداشتی آب تمیز و فاضلاب از اتصالات و لوله پلی اتیلن با گواهی TSE استفاده شود.
  21. تاسیسات توالت، آشپزخانه و حمام به صورت آب گرم و سرد اعمال گردد.
  22. کلیه کابلهای مورد استفاده در تاسیسات الکتریکی، فیوزها، رله نشتی جریان و کلید ها از برند های معتبر باشند.
  23. در پله ها از مصالح مناسب استفاده شود.
  24. عایق بندی آب در تراس ها و حمام ها با ایزولاسیون سیمانی انجام گرفت.
  25. در حمام ها و تراس های ساختمان پیش از سرامیک عایق بندی آب صورت گرفت.
  26. ساختمان دارای سیستم شوفاژ بود.
  27. برای سیستم آنتن در ساختمان تا پشت بام سیم کشی گردد.
  28. برای حمام ها از سنگ دستشوئی نصب بر روی دیوار استفاده شود.
  29. در حمام ها کابین دوش ساخته شده از شیشه سکوریت نصب گردد.
  30. در سقف ساختمان از سقف فولادی استفاده شود و بر روی آن جهت عایق بندی در برابر آب توفال کوبی شود.

قیمت ویلا در ایران

قیمت ویلا
قیمت ویلا

قیمت ویلا ها معمولا تحت تاثیر موارد مختلفی است، از جمله زمان خریداری و اجاره! در مورد زمان مناسب برای خرید ویلای خوب در هرجایی باید بگوییم مانند سایر بخش های مسکن از جهت خرید و فروش فصل تابستان رونق خاصی دارد اما باید در نظر داشت ویلا یک خانه شهری نیست.

در خرید ویلا شمال بیشتر علاقه به طبیعت، آرامش، دوری از هیاهوی شهر، تفریح و استفاده از تعطیلات و ... مهمتر به نظر میرسد پس گاهی خیلی زمان مورد نظر مانند خرید آپارتمان و سایر املاک در این مقوله مداخله نمیکند . در دیگر قسمت های ایران نیز همین موضوع صدق میکند. هرچه ویژگی های ذکر شده در بالای این مطلب از آسمونی در خصوص یک ویلا بیشتر باشند، ویلا از نظر قیمتی مرغوب تر واقع میشود و نیز مکان یک ویلا نیز تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد.

مکان مناسب برای خرید بهترین ویلا؟

ابتدا بیایید به این موضوع بپردازیم که خود مکان ویلا چگونه باشد بعد به موقعیت جغرافیایی آن خواهیم پرداخت.

ویلا
ویلا

در نظر داشته باشید که شما در خرید ویلای شمال اصلی ترین عامل خرید خود را منظره و یا همان چشم انداز (view) قرار میدهید. پس به این موضوع دقت بیشتری کنید اگر روبروی ویلایی که شما خریداری میکنید زمینی بین ویلای شما و منظره و چشم انداز مورد نظر شما قرار دارد پس در آینده نزدیک دیگر دید مناسبی نخواهید داشت .

اگر بدنبال یک چشم انداز دائمی رو به طبیعت هستید پیشنهاد میکنیم به سراغ شهرک ها و یا دهکده های ساحلی ویلایی با موقعیت عالی بروید.

ویلا
ویلا

به دو دلیل :
اول منظره ای که همیشه ثابت است
دوم : ارزش سرمایه گذاری آن

اگر مقایسه قیمتی داشته باشیم به دلیل امکانات رفاهی ، امنیت و دوام همیشه قیمت ویلا ها در شهرک ها و دهکده های ساحلی ویلایی رو به افزایش بوده . پس از آن موقعیت جغرافیایی ویلا شمال مد نظر است .

در شمال، مناطق به خصوصی به خاطر موقعیت ویژه خود همیشه مدنظر سرمایه گذاران و گردشگران بوده و هست و از معدود مناطقی بوده اند که حتی در سال های رکود قیمت رو به رشدی داشتند. مناطقی مانند چمستان واقع در مازندران امروزه بسیار محبوب شده اند. خرید ویلا در چمستان میتواند تمام انتظارات شما را نیز برآورده کند.

در شمال مناطقی که همیشه به واسطه طبیعت زیبا، شالیزار ها ،تالاب ها ، رودخانه های خروشان(همچون رودخانه عظیم سپیدرود) ،مردمان با فرهنگ و ریشه دار و مجاورت با جاذبه های گردشگری فراوان و دسترسی به شهرهای بزرگ استان همیشه مورد توجه همگان بوده به طبع قیمت بیشتری دارند.

ویلا
ویلا

پس اگر به دنبال ویلایی خوش آب و هوا و خوش منظره هستید بهترین نقطه در ایران شمال کشور است، اما مناطقی مانند قشم و کیش نیز از این خصوصیات برخوردارند و چه بسا شهرهای ییلاقی و قشلاقی بیشتر که در ایران به ویلاسازی پرداخته و در حال حاضر ویلا ها را به فروش میرسانند. ما ویژگی های مشخصی را به شما معرفی کرده ایم و اگر از جهت سرمایه گذاری قصد خرید ویلا شمال یا هر قسمتی از ایران را دارید باز هم بزرگترین قطب گردشگری و سرمایه گذاری شمال ایران یک انتخاب با ثبات است.

اعتبارسنجی ویلاها:

ویلا
ویلا

حتما با اشخاص معتمدی چون صاحبان ویلا در تماس باشید و از آنها سند ویلا را بخواهید تا مطالعه کنید. گاهی در شهرهای کوچک سند ویلاها به مشکل میخورند و شما پس از مدتی درگیر مسائل قانونی مختلفی میشوید. بنابراین لازم است مالک ویلا و یا سازنده آن با ارائه سند ویلا حتما خیال شما را راحت کند، حال آنکه سند مالکیت در صورتی که ویلا را خریداری کنید به شما تعلق خواهد داشت اما در صورت اجاره تنها شاید شانس دیدن آن را داشته باشید. بنابراین هوشیار باشید.

حتما راجع به مناطق جغرافیایی مختلف تحقیق گسترده ای کنید تا بدانید مصالح استفاده شده و گودبرداری های انجام شده حتما مناسب و ایمن هستند.

درست است که آرامش و دور بودن از محیط شهری بسیار مهم است اما در نظر داشته باشید امنیت نیز اهمیت بالایی دارد، در مناطقی ویلا بخرید و اجاره کنید که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه حتما افرادی مطلع شوند. بسیاری از روستاها و شهرها حتی شبکه تماس ندارند، بنابراین چنین موضوعی میتواند خطرساز شود.

حتما قبل از سرمایه گزاری روی ویلاهای مختلف با مشاورین املاک معتبر مشورتی داشته باشید. حتی با چند مشاور مشورت کنید تا نُرم قیمت ها دستتان بیاید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین ویلاهای شمال برای اجاره» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین ویلاهای شمال برای اجاره فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.