زمان مطالعه: 1 دقیقه
ویلا چیست

ویلا چیست

یک ویلای خوب باید خاطره ساز باشد باید همراه طبیعت اطراف خود تغییر کند باید مجموعه ای از طبیعت اطراف خود باشد به اضافه چاشنی هایی از چیزهایی که طبیعت اطرافش ندا

با شنیدن نام ویلا ناخودآگاه ویلاهای شمال در ذهنمان تداعی می شود. اما واقعا ویلا چیست؟ ما در این مقاله از آسمونی به معرفی کامل ویلا می پردازیم.

ویلا چیست
ویلا چیست

ویلا چیست؟

ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.

تاریخچه ویلا

ساخت ویلاها از جمهوری روم باستان شروع شد و در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افراد طبقه بالای اجتماع به صورت ویلا در محوطه‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ویلا در ایران

در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود و در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌های ویلاها به چشم می‌خورند.

ویلا یک خانه شهری نیست

داشتن ویلا مخصوصا ویلای لوکس در شمال و آن شرایط مناطق شمالی و خصوصاً نزدیک ساحل ، حس خوب با خودش دارد و احساس امنیت در مسافرت در منطقه ای که انتخابش کردید تا در آن به اقامت یا استراحت بپردازید.

ویلا بنایی است که باید بیشترین ارتباط را با طبیعت اطراف خود برقرار کند و کمترین تاثیر بصری را روی محیط خود اعمال کند به عبارتی ویلا باید عضوی از طبیعت اطراف خود باشد با استفاده از مصالح مناسب و طراحی مناسب. شما به طبیعت میروید تا با طبیعت باشید پس یک ویلای خوب باید کمی صاحبش را درگیر طبیعت کند.

یک ویلای خوب باید خاطره ساز باشد باید همراه طبیعت اطراف خود تغییر کند باید مجموعه ای از طبیعت اطراف خود باشد به اضافه چاشنی هایی از چیزهایی که طبیعت اطرافش ندارد.

یک ویلای خوب مانند دوستی است وفادار و باوقار دوستی که شما به دیدنش میروید تا از او بهره ببرید دوستی که شما را به چالش میکشد و دوستی که میتواند مدتها بدون دیدار شما بر جا بماند و با این حال هروقت که به دیدارش بروید. همان دوست آشنای همیشگی شما باشد. یک معمار خوب آئین دوستیابی را میداند.

نظر خود را درباره «ویلا چیست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ویلا چیست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.