زمان مطالعه: 5 دقیقه
شهر وین در اتریش

شهر وین در اتریش

وین را می توان یکی از بهترین و بزرگترین شهرهای اروپایی نامید. این شهر برای قرن‌ها پاتوق حاکمان هابزبورگ...

شهر وین در اتریش
شهر وین در اتریش

وین را می توان یکی از بهترین و بزرگترین شهرهای اروپایی نامید. این شهر برای قرن‌ها پاتوق حاکمان هابزبورگ امپراطوری اتریشی-مجارستانی بوده است. این امپراطوری سال‌ها پیش از بین رفته است، اما باقی‌مانده های آن تاکنون به خوبی حفظ شده‌اند. وین شهری است پر از افتخارات هنری گذشته است که به لطف میراث فرهنگی نوابغ هنری به جا مانده‌اند. شهری پر از معماری های تاریخی که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. با آسمونی همراه باشید.

صادقانه بگوییم، این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی به قدری غنی است که نمی دانیم از کجا شروع کنیم. همانطور که می‌دانید وین محل مناسبات سیاسی بسیار مهمی است و شاید همین موضوع هم به تنهایی دلیل خوبی برای بازدید از آن باشد. با وجود این همه جاذبه در وین، نباید انتظار شهری ارزان را داشته باشیم. همه چیز در اینجا مرتب و سازماندهی شده است، بنابراین خودتان را آماده کنید تا با صرف مقداری هزینه از سفر به این شهر بزرگ نهایت لذت را ببرید.

اطلاعات ضروری وین

اختلاف ساعت با تهران: 2:30-

زبان رسمی: آلمانی

واحد پول رسمی: یورو

فرودگاه: (Vienna International Airport (VIE

وضعیت آب و هوایی وین

وین در اغلب طول سال آب و هوایی مطلوب دارد و مشخصا تابستان  با وجود بهترین آب و هوا شلوغ‌ترین فصل به شمار می‌رود. روزها گرم و مرطوب هستند، اما به ندرت آنقدر گرم می‌شوند که دردسر ساز باشند. بهار و پاییز معمولا کاملا معتدل هستند، مشخصه‌ی این فصول بارش کم باران است. زمستان‌ می تواند سرد باشد اما به ندرت برف انباشته می‌شود. بنابراین اگر لباس گرم و مناسب بپوشید با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

بهترین زمان برای رزرو هتل وین

در وین هتل‌ها به غیر از اواسط ژانویه تا مارس  که در همین زمان هم قیمت‌ها پایین‌تر هستند، در تمام طول سال پر از جمعیت می‌مانند. به طور معمول فصول پر گردشگر یا به اصطلاح High Season که قیمت‌ها افزایش می‌یابند، در این شهر از اواخر ماه اوریل تا اکتبر به طول می انجامد، که این مدت شامل همه‌ی تعطیلات عمده و اصلی هم می‌شود. هاستل‌های این شهر اما در تمام طول سال، از نظر قیمت تفاوت چندانی نمی کنند.

انواع هزینه‌ها وین

هاستل‌های این شهر قیمت‌های نسبتا خوب و منطقی دارند. برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراک باید متحمل پرداخت هزینه‌ای بین 13 تا 35 یورو شوید. اگر دوست دارید شب را در اتاق‌های خصوصی سپری کنید هم باید بین 18 تا 38 یورو هزینه کنید. توجه داشته باشید که  قیمت‌های اتاق‌های خصوصی برای اتاق‌های 1 نفره، دو تخته و اتاق هایی با تخت 2 نفره در نظر گرفته شده‌اند. همچنین به یاد داشته باشید این قیمت‌ها مطلق نیستند و ممکن است با کمی جستجو اتاق‌هایی ارزان‌تر و حتی به نسبت گران‌تر هم پیدا کنید.

vienna
vienna

هزینه‌ی اقامت در هتل وین

هتل‌های وین  به نسبت گرانی در محدوده‌ی میانی و بالاتر جای می‌گیرند، اما مکان‌هایی مقرون به صرفه تر هم در نقاط پایین دست شهر وجود دارند.

همانطور که مشاهده می‌کنید در هتل‌های 5 ستاره، جهشی قابل توجه در قیمت‌ها وجود دارد. از این رو ممکن است هتل‌های 4 ستاره انتخاب مناسب‌تری باشند، به خصوص اینکه گاهی ممکن است تفاوت کیفیت خیلی مشهود نباشد.

متوسط قیمت مواد غذایی وین

از نظر غذایی با یکی از شهرهای گران اروپایی روبرو هستیم و انتخاب‌های ارزان به سختی پیدا می‌شوند. البته در این میان دکه‌های فروش سوسیس و ماکارونی که در سراسر شهر یافت می‌شوند، استثنا هستند و علاوه بر اینکه سریع آماده می‌شوند،  می‌شود از نظر مقرون به صرفه بودن روی آن‌ها حساب باز کرد.

صبحانه: بسیاری از هتل های این شهر وعده‌ی صبحانه را ارایه می‌دهند. در غیر این صورت ساندویچ‌ها و سوسیس ممکن است گزینه‌های مناسبی باشند. (4 تا 7 یورو)

ناهار: گستره‌ی وسیعی از فست‌فودها و رستوران‌های معمولی وجود دارند که معمولا غذاهای ویژه‌ی محلی را هم سرو می کنند. (5 تا 9 یورو)

شام: رستوران‌های وین به ندرت ارزان هستند، اما حداقل ظرف‌های غذایشان بزرگ و پر به دست مشتری می‌رسند. (8 تا 15 یورو)

برتورست یا بغات وُست (Bratwurst): کیوسک‌های کوچک سوسیس فروشی در سراسر شهر وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه هستند. اگر محدودیت زیادی از نظر بودجه‌ای دارید بهتر است روی این کیوسک‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. اگر دوست دارید خودتان پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه‌ی حمل و نقل در وین

با اینکه اثباتش دشوار است، اما شاید بتوان سیستم حمل و نقل عمومی وین را  بهترین سیستم حمل و نقل در اروپا محسوب کرد. اگر چنین چیزی صحت نداشته باشد باز هم باید آن را یکی از بهترین‌ها به شمار آورد. شبکه اتوبوس و تراموا، با سیستم زیرزمینی مترو ترکیب شده است و شبکه‌ی کلی کارآمد، تمیز و قابل اعتمادی ساخته است. این شبکه هنوز هم در حال توسعه است و خطوط ریلی آن تا مناطق بیرونی و حومه‌ی شهر کشیده شده‌اند. مهمترین نکته‌ی مثبت این سیستم این است که پکپارچه است، به این معنی که یک بلیط در همه‌ی وسایل نقلیه معتبر و قابل استفاده است.

اتوبوس و تراموا: خطوط تراموا و اتوبوس وین شمار را به هر کجا که متروی این شهر دسترسی ندارد جابجا می کنند.  یادتان باشد به خصوص برای سفر به نقاط بیرونی شهر، آخرین ساعات خروج را بررسی کنید، چرا که ممکن است اتوبوس‌ها به همان نظم مرکز شهر توقف نکنند.

شهر وین در اتریش
شهر وین در اتریش

مترو: سیستم متروی این شهر U-Bahn نامیده می‌شود. سریعترین و راحت‌ترین راه دسترسی به اطراف به ویژه در مرکز شهر، استفاده از همین سیستم است. برای این کار باید از یکی از 5 خط مترو بهره بجویید. اگرچه شماره این خطوط از U1  تا  U6 بالا می‌رود و با سادگی توسط رنگ‌ها قابل تشخیص هستند، اما در حال حاضر خط U5 وجود ندارد. دلیل چنین چیزی ایناست که این خط از ابتدا برنامه ریزی شد، اما هیچگاه به مرحله‌ی ساخت نرسید.

حمل و نقل عمومی در شب: در روزهای معمول هفته، بعد از ساعت 00:30 بامداد سرویس‌های اتوبوس شبانه شروع به کار می کنند که اغلب مسیر‌های اصلی را پوشش می‌دهند. اما یادتان باشد که ممکن است کمی طول بکشد، چرا که این اتوبوس‌ها مانند طول روز به طور مکرر توقف نمی‌کنند و ممکن است که نیاز به جابجایی بین اتوبوس‌ها داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که حتما در مورد مسیر درست مطمئن شوید و از ساعت  حرکت اتوبوس‌ها آگاهی کسب کنید. در روزهای آخر هفته و تعطیلات خطوط زیرزمینی مترو در عمده ساعات شب و در فواصل 15 دقیقه‌ای به خدماتشان ادامه می‌دهند که می توان آن را ارزان‌ترین و بهترین شیوه‌ی جابجایی در شهر محسوب کرد.

از کجا بلیط تهیه کنیم؟

می توان بلیط‌ها را از دستگاه‌های مخصوص فروش که در اغلب ایستگاه‌های مترو تعبیه شده‌اند تهیه کرد. همچنین سیگار فروشی‌ها و رانندگان اتوبوس و تراموا هم بلیط‌ها را به فروش می‌رسانند.

چگونه بلیط‌ها را تایید کنیم؟

بلیط‌ها باید قبل از استفاده تایید یا فعال شوند. برای این کار باید بلیط ها را در دستگاه‌های آبی رنگی که در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تراموا قرار دارند فعال کنید. بلیط هایی که توسط رانندگان اتوبوس و تراموا به فروش می‌رسند از قبل فعال شده هستند.

توصیه‌هایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها

یک وین کارت خریداری کنید

وین کارت نه تنها دسترسی شما به سیستم حمل و نقل عمومی را ممکن می‌سازد، بلکه امکان بازدید از اکثر موزه‌ها، تئاتر‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های این شهر (بیش از 210 نقطه) را با تخفیفی قابل ملاحظه فراهم می کند. اگر دوست دارید از پرداخت ها مکرر خلاص شوید و همچنین به میزان قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید حتما این کارت را تهیه کنید. شما می توانید کارت های 48 و 72 ساعته را تنها با پرداخت 18.90 و 21.90 یورو خریداری کنید. همچنین یادتان با داشتن این کارت، افراد خردسال (زیر 15 سال) تنها با نشان دادن کارت شناسایی می توانند به طور رایگان همراه شما سفر کنند. این کارت را می توانید از هتل‌ها و دفاتر اطلاعاتی گردشگران تهیه کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شهر وین در اتریش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شهر وین در اتریش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.