زمان مطالعه: 6 دقیقه
آشنایی با نرم افزار ورو vero ، جایگزین اینستاگرام

آشنایی با نرم افزار ورو vero ، جایگزین اینستاگرام

Vero اپلیکیشن شبکه اجتماعی که در مدت محدود به محبوبیت باورنکردنی رسیده است حالا با مزایای رقابتی قابل توجه، رفته رفته به رقیبی جدی برای اینستاگرام تبدیل می‌شود

 برنامه ورو vero

Vero یک اپلیکیشن متمرکز روی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است که امکان برقراری ارتباط با دیگران، به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوها و ارسال پیام‌های مستقیم را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ورو امکان به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی یا محتویات چندرسانه‌ای که در حال تماشای آن هستید، به روزرسانی توضیحات مرتبط با وضعیت کاربر (Status Updates) و موارد دیگر را که پیش از این در پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام و فیسبوک شاهد بودید فراهم می‌کند. ورو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید با جستجوی آیتم‌ها و سوژه‌های مختلف، توضیحات کوتاهی را هم برای آن‌ها به ثبت برسانید. Vero که در زبان ایتالیایی به معنای حقیقت است چند سالی است که در دسترس کاربران قرار گرفته اما اخیراً به محبوبیت چشمگیری رسیده است. استفاده از عنوان Vero حکایت از آن دارد که توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن معتقدند این نرم افزار، بیش از هر چیز روی صداقت و رو راستی با کاربران تمرکز دارد. همان‌طور که عنوان شد پایه‌گذار این اپلیکیشن، ایمن حریری است اما روند توسعه توسط تیمی روسی انجام شده است.

امکانات نرم افزار ورو vero

1- ترتیب زمانی در انتشار پست‌ها در نرم افزار ورو vero
با استفاده از ورو خبری از ترتیب انتشار پست به سبک و سیاقی که در اینستاگرام و فیس‌بوک شاهد هستیم نبوده و اولویت انتشار زمانی مورد توجه قرار گرفته است. به این ترتیب، می‌توانید از پیمایش روان و بی‌دغدغه در میان پست‌های دوستان و افراد خانواده با ترتیب سنتی مشاهده پست بر اساس زمان انتشار، لذت ببرید.

2- نبود محتویات تبلیغاتی در نرم افزار ورو vero
ورو به طور کامل دور انتشار محتویات تبلیغاتی در رابط کاربری را خط کشیده است. موضوعی که در نهایت امر، برخلاف آنچه در اینستاگرام شاهد هستیم به ارائه تجربه‌ای جذاب‌تر برای کاربران کمک خواهد کرد. توسعه دهنده ورو در توضیحاتی مبسوط مدعی شده خبری از وارد کردن تبلیغات در میان پست ها یا نیاز به پرداخت وجه برای بهتر دیده شدن پست‌های شما وجود ندارد.

3- دلایلی برای دانلود و استفاده از نرم افزار ورو vero
علاوه بر مواردی نظیر استفاده از الگوریتم‌های نمایش بر اساس زمان انتشار که قطعاً باب میلی بسیاری از کاربران است و همچنین خالی بودن محیط ورو از تبلیغات آزاردهنده، همچنان دلایل زیادی وجود دارند که شما را به دانلود و استفاده از این اپلیکیشن جذاب ترغیب خواهند کرد.

4- استفاده رایگان برای یک میلیون کاربر و حتی بیشتر
Vero مدعی شده یک میلیون کاربری که پیش از سایرین این اپلیکیشن را دانلود و استفاده کنند به طور رایگان از سرویس‌های آن بهره‌مند خواهند شد. در ادامه به نظر می‌رسد طرح‌های تخفیفی و البته حمایتی نیز برای استفاده آسان کاربران و مهاجرت به این پلتفرم شبکه اجتماعی درنظر گرفته شود. این در حالی است که علی‌رغم ثبت نام بیش از یک میلیون کاربر در ورو، همچنان طرح رایگان ثبت‌نام و استفاده از سرویس‌ها در اختیار مشتاقان است.

5- گزینه محبوب هنرمندان
هنرمندانی که با خلق آثار چشم‌نواز، سعی در انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی دارند تا با این سازوکار به بهتر دیده شدن اثر خود کمک کنند بدنیست بدانند که بر اساس گزارش‌های جدید، الگوریتم‌های استفاده شده برای نمایش پست‌ها در اینستاگرام و فیس‌بوک باعث خواهد شد تنها، چیزی حدود 15 درصد از دنبال‌کنندگان حساب کاربری شما، این محتویات را مشاهده کنند. این در حالی است که بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، تنها در آخر هفته گذشته، دانلود بیش از 500 هزار بار این اپلیکیشن تنها در پلتفرم iOS به ثبت رسیده است.

6- رها بودن از نظارت‌های فیس‌بوکی در نرم افزار ورو vero
تاکنون گزارش‌های زیادی در خصوص استفاده فیس‌بوک از داده‌های منتشر شده توسط کاربران، حتی به طور ناشناس و با مخفی ماندن هویت افراد، انتشار یافته است. این در حالی است که به نظر می‌رسد Vero محیطی رها تر و بازتر را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

7- مدیریت سریع محتویات در نرم افزار ورو vero
با استفاده از Vero فرایند آپلود محتویات به زمان زیادی نیاز نخواهد داشت. به عنوان مثال، در صورتی که بخواهید ویدئویی را از یوتیوب با دوستان خود به اشتراک بگذارید می‌توانید از المان‌های موجود در رابط کاربری Vero استفاده کنید. حتی امکان آپلود مستقیم پست‌های اینستاگرام در محیط ورو یا قراردادن لینک آن‌ها در بخش نظرات هم وجود دارد.

8- قابلیت‌های ویژه ویرایش محتویات در نرم افزار ورو vero
در حال حاضر بیش از 15 فیلتر در رابط کاربری ورو در دسترس کاربران قرار گرفته که گزینه‌های مخصوص تنظیم و بهینه‌سازی تصاویر در اینستاگرام را به چالش می‌کشد. علاوه بر این، همان‌طور که در خصوص اینستاگرام هم شاهد هستیم امکان ویرایش تصاویر در اپلیکیشن‌های طرف ثالث و در نهایت امر، انتشار آن‌ها در Vero هم وجود دارد.

9- امکان رزرو زودهنگام نام در نرم افزار ورو vero
در صورتی که قصد استفاده از Vero را ندارید حداقل پیشنهاد می‌کنیم نام خود را در این اپلیکیشن رزرو کنید. درنظر داشته باشید که در اینستاگرام هم طیف قابل توجهی از کاربرانی که نام‌های خوبی را برای خود رزرو کرده بودند موفق شدند تعداد دنبال‌کنندگان قابل توجهی را به ثبت برسانند.

10- مدیریت کامل بر محتویات در نرم افزار ورو vero
همان‌طور که گفتیم الگوریتم اجباری و از پیش تعیین شده‌ای بر فضای ورو حاکم نیست. با وجود این، می‌توانید از دسته‌بندی‌هایی شامل Close Friends، Friends، Acquaintances و Followers برای مدیریت انتشار مطالب استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید با استفاده از یک نام کاربری واحد، عکس‌های شخصی و کاری خود را منتشر کرده و با اختصاص دسته‌بندی‌های مناسب، هر گروه از محتویات را تنها برای دسته‌ای مشخص از دنبال‌کنندگان حساب کاربری خود منتشر کنید. ورو این امکان را هم فراهم کرده تا بتوانید با جستجو کردن محتویات مختلف، توضیح کوتاهی را برای آن‌ها یادداشت کنید. به عنوان مثال می‌توانید نام یک مکان تاریخی را در شهر خود جستجو کنید و دیگران را از ابعاد مختلف آن آگاه سازید.

نقاط ضعف نرم افزار ورو vero

1- محدودیت زیرساخت‌ها در نرم افزار ورو vero
محبوبیت ناگهانی و تا حدودی غیر منتظره این اپلیکیشن باعث شده تا کاربران با تجربه نه‌چندان جذابی در استفاده از این اپلیکیشن روبرو شوند. تجربه‌ای که از فشارهای زیاد وارد شده بر سرورها سرچشمه می‌گیرد. همین امر باعث شده مسئولان Vero در حساب کاربری خود در توییتر با پذیرش مشکلات بوجود آمده اعلام کنند به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای سرویس‌دهی مناسب به طیف رو به افزایش کاربران هستند.

2- نامشخص بودن مدل تجاری برای درآمدزایی در نرم افزار ورو vero
مسئولان Vero پیش از این اعلام کرده بودند استفاده یک میلیون کاربری که پیش از دیگران ثبت نام و از سرویس‌های ورو استفاده کنند رایگان خواهد بود اما این طرح در ادامه راه، گسترش پیدا کرد. در تاریخ 28 فوریه 2018 میلادی وب‌سایت ورو اعلام کرد طرح ثبت نام رایگان همچنان ادامه خواهد شد و به زودی از مدل ثبت‌نام پولی رونمایی می‌شود. با این تفاسیر، مشخص نیست در ادامه راه چه راهکاری برای درآمدزایی در دستورکار قرار خواهد گرفت. مسئله مهم‌تر اینکه باید دید با ارائه سرویس‌های پولی، آیا Vero همچنان می‌تواند به رقابت با اینستاگرام رایگان بپردازد؟

3- نامشخص بودن سیاست‌های استفاده از محتویات کاربران
برخی کاربران با انتشار پست‌هایی در توییتر، به شرایط خدمات یا همان Terms of Service اپلیکیشن Vero واکنش نشان دادند. این کاربران مدعی بودند Vero در این بخش اعلام کرده می‌تواند بدون اجازه کاربران از تمامی محتویات منتشر شده و حتی لایک‌هایی که در زیر پست‌های دیگران ثبت می‌‌شود استفاده کند. در ادامه، Vero در مقابل این اظهارنظرها واکنش نشان داده و شرایط خدمات را در تاریخ 27 فوریه 2018 میلادی به روزرسانی کرد. حریری در مصاحبه با Entrepreneur اعلام کرد به روزرسانی شرایط سرویس‌دهی تنها به منظور برطرف کردن ابهامات بوده و هیچ تغییری را به همراه نداشته است. پایه‌گذار Vero مدعی شده این شرکت هیچگونه ادعایی در خصوص مالکیت محتویات منتشر شده روی Vero ندارد.

4- آموزش پیکربندی و استفاده از نرم افزار ورو vero
بدنیست بدانید تا اواخر ماه فوریه، چیزی حدود 518000 پست با هش‌تگ #vero در اینستاگرام منتشر شده که در اکثر آن‌ها کاربران اینستاگرامی مشخصات پروفایل خود در ورو را منتشر کرده و از کاربران خواسته‌اند تا در این شبکه اجتماعی به آن‌ها بپیوندند. در حال حاضر دانلود Vero از اپ استور اپل و پلی استور گوگل به صورت رایگان انجام شده و البته در قالب نسخه اندرویدی باید روی دستگاه خود از اندروید 5.0 به بالا بهره‌مند شده باشید. با دانلود و نصب اپلیکیشن، فرایند ثبت‌نام (Sign up) در مقابل شما قرار می‌گیرد. در مرحله اول، اطلاعاتی نظیر نام و ایمیل از شما درخواست می‌شود.

لینک دانلود اندروید (گوگل پلی)
https://play.google.com/store/apps/details?id=co.vero.app&hl=en&gl=US

لینک دانلود آی او اس (اپ استور)
https://apps.apple.com/us/app/vero-true-social/id971055041

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با نرم افزار ورو vero ، جایگزین اینستاگرام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با نرم افزار ورو vero ، جایگزین اینستاگرام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.