زمان مطالعه: 9 دقیقه
تور ونزوئلا

تور ونزوئلا

اگر قصد سفر به ونزوئلا با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور ونزوئلا...
تور ونزوئلا
تور ونزوئلا


اگر قصد سفر به ونزوئلا با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور ونزوئلا ، اطلاعات تور ونزوئلا ، جاذبه های تور ونزوئلا ، مکان های تور ونزوئلا و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

راهنمای تور ونزوئلا

ونزوئلا یا جمهوری بولیواری ونزوئلا کشوری است در شمال آمریکای جنوبی. پایتخت آن کاراکاس است. ونزوئلا در زبان لاتین به معنای ونیز کوچک است و از این رو این نام را یافته‌است که یابندگان این سرزمین دیدند که بومیان این سامان خانه‌های خود را بر روی آب ساخته‌اند.

ونزوئلا در گذشته مستعمره اسپانیا بوده‌است، اما در حال حاضر یک جمهوری فدرال است. در طول تاریخ، ونزوئلا با گویان بر سر قلمرو درگیری و مشاجراتی داشته‌است که عمدتاً مربوط به منطقه اسکیبو می‌شود و همچنین با کلمبیا بر سر خلیج ونزوئلا درگیری داشته‌است. ونزوئلا امروزه در بعد وسیع به خاطر صنعت نفت، تنوع زیست‌محیطی منطقه و مشخصه‌های طبیعی آن شهرت یافته‌است. کریستف کلمب وقتی در سال 1498 به کرانه‌های شرقی این کشور رسید، به قدری مجذوب چشم‌انداز منطقه شد که آن را Tierra de Gracia (سرزمین زیبایی) نامید که از آن زمان تاکنون لقب این کشور بوده‌است.

میراث، هنر و فرهنگ ونزوئلا تأثیراتی بسیار زیادی را از تکامل تاریخی میراث، فرهنگ و هنر آمریکای لاتین پذیرفته‌است. این تأثیرپذیری در بناهای تاریخی و معماری، مناظر، بناهای یادبود و نظایر آن نیز صورت گرفته‌است.

فرهنگ ونزوئلا را مردم بومی منطقه با توجه به تأثیراتی که از اسپانیایی‌ها و آفریقایی‌ها از آغاز دوران استعمار گرفتند، شکل داده‌اند. قبل از این دوره، فرهنگ بومی منطقه در هنر سنگ شناسی، صنایع دستی، معماری و سازمانهای اجتماعی منعکس شده بود. فرهنگ بومی طی سالیانی تا حد بسیار زیادی جذب فرهنگ اسپانیایی شد. فرهنگ مختلط حاصله به منطقه از لحاظ فرهنگی تنوع بخشیده‌است.

هنر ونزوئلایی در داخل و خارج به تدریج مورد توجه واقع شده‌است. این فرهنگ در ابتدا بیشتر ریشه در مذهب داشته‌است، در اواخر قرن 19 در هیئت تاریخی و قهرمانی نمود پیدا کرد که این کار به رهبری مارتین تووار انجام شد. مدرنیسم در قرن بیستم بر کشور سلطه پیدا کرد. آرتور میشلان، کرستابول روجاس، آرماندو رورون، مانوئل کابر، جیزز-رافائل ساتو، کارلوس کروز- دی یز (که هر دو سهم عمده‌ای در زمینه تکامل هنر متحرک ایفا کردند) و یوسف مرهی از جمله هنرمندان بنام و شهیر ونزوئلایی هستند.

venezuela-tour
venezuela-tour


پس از فتح ونزوئلا توسط اسپانیا، ادبیات ونزوئلا به تدریج شروع به رشد کرد و تفکر و فرهنگ اسپانیایی بر آن حاکم بود. به دنبال ظهور ادبیات سیاسی در خلال جنگ استقلال ونزوئلا، رومانتیسم در کشور جوانه زد. رومانتیسم اولین ژانر ادبی مهمی بود که در ونزوئلا ظهور کرد و نماینده آن ‹‹خوان ویسنته گونزالس ›› بود. اگرچه شعرای ونزوئلایی بیشتر قصه سرایی را مطمح نظر خود قرار داده‌اند، با این حال چهره‌های مهمی در میان شاعران به چشم می‌خورد که شهیرترین آنها‹‹ آندراس الوی بلنکو›› است و پس از او ‹‹فرمین تورو›› قرار دارد.

از میان نویسندگان و رمان نویسان بزرگ این کشور می‌توان به ‹‹رامولو گالگوس››، ‹‹ترسا دی لا پارا››، ‹‹آرتور آسلر پیتری››، ‹‹آدریانو گونزالس لئون››، ‹‹میگوئل آترو سیلوا›› و ‹‹ماریانو پیکون سالاس›› اشاره کرد. یک شاعر بزرگ دیگری به نام ‹‹آندراس بلو›› هست که پیرو مکتب اصالت انسانی بود که علاوه بر شاعری مربی و روشنفکر نیز محسوب می‌شود. فلاسفه و روشنفکرانی نظیر ‹‹لاریانو والنیلا لانز›› و ‹‹خوزه گیل فورتول›› و بسیاری از نویسندگان ونزوئلایی معتقد به پوزیتیویسم ونزوئلایی بودند.

بزرگترین آرشیتکت ونزوئلا در عصر جدید ‹‹کارلوس رائول ویلانووا›› بوده‌است که دانشگاه مرکزی ونزوئلا را طراحی کرد. دانشگاه مرکزی ونزوئلا یکی از بناهای میراث فرهنگی جهان است. Aula Magna. نمونه‌های بارز معماری ونزوئلا شامل ‹‹عمارت کنگره ونزوئلا››، ‹‹ تماشاخانه بارالت››، ‹‹مجتمع فرهنگی ترسا کارینو›› و ‹‹پل ژنرال رافائل اوردانتا›› می‌باشند.

سبکهای موسیقایی بومی منطقه بوته آزمایشی برای میراث فرهنگی ونزوئلا است و اغلب گروه‌هایی مانند ‹‹آن سولو پابلو›› و ‹‹سرناتا گویانیسا›› نماینده آن هستند. ‹‹کوآترو›› ساز موسیقی ملی ونزوئلا است. سبکهای موسیقی خاص و ویژه این کشور عمدتاً از منطقه لانوس و مناطق اطراف آن، از قبیل ‹‹آلما لانرا›› (توسط پدرو الیاس گوتیرز و رافائل بولیوار کورونادو)، ‹‹فلورنتینو ی ال دیابلو›› (توسط آلبرتو آرولو تورآلبا، ‹‹ کنسرتو ان لا لانورا›› (توسط خوآن ویسنته تورآلبا) و ‹‹کابالو ویجو›› (توسط سیمون دیاز) گرفته شده‌است. ‹‹گائیتا›› نیز یکی دیگز از سبکهای مردم پسند در موسیقی است که معمولاً در جشن سال نو و به ویژه در منطقه زولیا نواخته می‌شود. ‹‹جاروپو›› رقص ملی ونزوئلا محسوب می‌شود. ترسا کارنو ونزوئلایی یکی از استادان مسلم و شهیر پیانو در سطح جهانی در اواخر قرن 19 بود.

ونزوئلا همچنین به خاطر داشتن بیس بال بازهایی که شهرت جهانی دارند مورد توجه بوده‌است. ‹‹لوئیز آپاریسیو›› که در تالار مشاهیر بیس بال کاپرستاون نیویورک (ایالات متحده) قرار دارد، ‹‹دیوید کانسپسیون›› ‹اوسوالدو گوئیلن››، ‹‹آندراس گالاراگا››، ‹‹عمر ویزکوئل››، ‹‹لوئیز سوجو››، ‹‹بابی آبرو›› و ‹‹خوان سانتانا›› برنده جایزه Cy Young در سالهای 2004 و 2006 از جمله بیس بال بازان و معروف ونزوئلا هستند. اگرچه بیس بال از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در ونزوئلا برخوردار است (و سرگرمی مردم محسوب می‌شود)، اما با توجه به بازیهای زیاد تیم ملی فوتبال ونزوئلا، بر محبوبیت این ورزش نیز افزوده شده‌است.

همچنین مراجعه شود به بخشهای: موسیقی ونزوئلا، آشپزی در ونزوئلا، تصاویری از ونزوئلا، اسپانیایی‌های ونزوئلایی تبار، فهرست مشاهیر ونزوئلایی، فهرست ورزشکاران ونزوئلایی حاضر در لیگ برتر بیس بال.

درخت ملی ونزوئلا ‹‹تاب بویا آراگوآنی
درخت ملی ونزوئلا ‹‹تاب بویا آراگوآنی
درخت ملی ونزوئلا ‹‹تاب بویا آراگوآنی

سمبلهای ملی در تور ونزوئلا

گل ملی:ارکیده از نوع کاتلیا موزیا که همچنین به نام ‹‹گل ماه مه›› معروف است. این گل برای اولین بار در سال 1839 در منطقه شمالی کشور کشف شد و در تاریخ 23 می سال 1951 به عنوان گل ملی انتخاب شد.

نمادهای ملی ونزوئلا شامل ‹‹پرچم ملی ونزوئلا››، ‹‹نشان ملی ونزوئلا›› و ‹‹سرود ملی ونزوئلا›› می‌شود.

از آنجا که گیاهان و حیوانات نیز به وفور در منطقه یافت می‌شوند، دولت رسماً این دو را نیز به عنوان سمبولهای ونزوئلا انتخاب کرد.

درخت ملی ونزوئلا ‹‹تاب بویا آراگوآنی›› نام دارد. کاریبها به این درخت‹‹ آراوانی›› می‌گویند که تنها در مناطقی که دمای ملایم دارند رشد می‌کند. این درخت بین 6 تا 12 متر قد دارد. ‹‹تاب بویا آراگوآنی›› در دوره‌ای پس از بارش باران و اغلب در ماه‌های اولیه سال می‌روید. ‹‹رامولو گالیگوس›› این فصلها را ‹‹ بهار طلایی›› آراگوآنی‌ها می‌نامد. این درخت در 29 ماه مه 1945 به عنوان درخت ملی ونزوئلا انتخاب شد.

پرنده ملی این کشور تریپال ‹‹ایکتروس›› نام دارد. تمام اعضای این پرنده بجز سر و بالهایش به رنگ زرد- پرتقالی است. سر و بالهای آن سیاه بوده و مایه‌ای از سفیدی نیز در آن به چشم می‌خورد و در اطراف چشمهای آن نیز دانه‌های آبی رنگی دیده می‌شود. این پرنده در جنگلهای لانوس، مناطق جنگلی و در بخشهای شمالی و جنوبی اوریناکو یافت می‌شود. ترپیال به خاطر صدای سحرآمیزش نزد مردم این کشور بسیار عزیز و دوست داشتنی است و در 23 می1958 به عنوان پرنده ملی ونزوئلا انتخاب شد.

جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

پارک ملی موروکوی یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

پارک ملی موروکوی در بخش شمال شرقی ونزوئلا واقع شده است که شامل یک منطقه وسیع از مانگرو و جزایر متعدد با سواحل شنی زیبا می باشد. صخره های مرجانی و ماهی گرمسیری در آبهای اطراف فراوان است. دلفین ها، لاک پشت دریایی و حتی نوعی سوسمار آمریکائی ساحلی در مانگروها زندگی می کنند. پرندگان شامل پلیکان، فلامینگو ها می باشند.  در جزایر، پوشش گیاهی پراکنده و به طور کلی خشک می باشند که با محیط شور اطراف سازگار است.

تور ونزوئلا
تور ونزوئلا


مدانوس دی کورو یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

تپه های شنی و ماسه ای در پارک ملی مدانوس دی کورو یک چشم انداز بسیار دیدنی و جذاب می باشد، به ویژه اینکه این تپه ها اساسا در یک کشور گرمسیری واقع شده است. تپه های شنی، که برخی از آنها 40  متر ارتفاع دارند، به رنگ های نارنجی و زرد هستند. بادهای تند همیشه وسیله ای برای تغییر شکل آنها بوده است. منطقه کاملا خشک است و بنابراین پوشش گیاهی و حیات وحش محدودی در این ناحیه وجود دارد. همچنین می توان از شتر برای گشت و گذار در منطقه استفاده کرد.

پارک ملی موکیما یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

پارک ملی موکیما در ساحل شمال شرقی قرار دارد و برای حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین جنگل های کوه تورمیکور طراحی شده است. پارک ملی موکیما که دومین پارک دریایی ونزوئلا است که در سال 1973 ایجاد شده، در امتداد خط ساحلی پورتو لا کروز تا کومانا توسعه یافته است که همچنین دارای 32  جزیره دور از ساحل نیز می باشد. این منطقه، یک مکان محبوب برای غواصی و بازدید از کشتی های غرق شده در اطراف می باشد.

آیلا مارگاریتا یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

آیلا مارگاریتا ، بزرگترین جزیره در سواحل شمال شرقی ونزوئلا است که یک محل عالی برای ورزش های آبی محسوب می شود.  با 50 ساحل مجزا در امتداد دریا ، فعالیت های محبوبی مانند موج سواری، غواصی، اسکی روی آب و غیره در اینجا انجام می شود. آیلا مارگاریتا یک مقصد محبوب در ونزوئلا است، تا حدودی به دلیل بندر آزاد این منطقه. قابل توجه است که کریستف کلمب اولین اروپایی بود که در سال 1498 وارد این منطقه شد.

venezuela-tour
venezuela-tour


کوه رورایما یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

کوه رورایما بیشتر شبیه به یک میز می باشد تا یک کوه معمولی با 2810  متر ارتفاع. در حالی که بخش اعظم کوه رورایما در ونزوئلا قرار دارد، این کوه تا برزیل و گویان نیز گسترده شده است. با این حال، تنها راهی که بازدید کنندگان می توانند به این کوه صعود کنند، از طرف ونزوئلا است. همچنین این منطقه محور پارک ملی کانامیا است که در آن زمین ها قدمت دو میلیارد ساله دارند. این کوه دارای گیاهان و حیوانات نادر می باشد. این کوه الهام بخش سر آرتور کانن دویل برای داستان خود تحت عنوان دنیای گمشده بود.

خودرو کابلی مریدا یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

خودرو کابلی مریدا چیزی است که هر گردشگری که به ونزوئلا می آید باید آن را تجربه کند. چرا ؟ چون طولانی ترین و بالاترین ماشین کابلی در جهان است. مسیر خودرو کابلی تقریبا 12  کیلومتر است و بیش از 4700  متر ارتفاع دارد. البته ، خودرو کابلی در طول مسیر متوقف می شود و گردشگران می توانند به گشت و گذار در اطراف نیز بپردازند. دسامبر و فوریه بهترین زمان برای سوار شدن است چرا که هیچ مه ای وجود ندارد

کرونی یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

کرونی به طور کلی به عنوان یکی از بهترین سواحل کارائیب ونزوئلا شناخته می شود که هنوز هم خانه های استعماری در اطراف میدان مرکزی آن به چشم می خورند. کرونی همچنین یک پایگاه خوب برای دوستداران پرندگان نادر و حیات وحش می باشد چرا که می توانند در جنگل های انبوه پارک ملی پیتیر به گشت و گذار بپردازند. علاوه بر میمون ها، مارها و گوزن، این پارک حاوی 500 گونه پرنده و 200  نوع پروانه می باشد.

تور ونزوئلا
تور ونزوئلا


لوس روکز یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

پارک ملی مجمع الجزایر لوس روکز در سال 1972 توسط دولت ونزوئلا برای محافظت از یک اکوسیستم دریایی ایجاد شد. این بزرگترین پارک دریایی در دریای کارائیب است. صخره های مرجانی تقریبا دست نخورده، میزبان بسیاری از جانوران زیبا می باشند. این پارک دارای سواحل فوق العاده زیبای شنی سفید و چند رنگ، آب گرم بلوری که در آن غواصی، قایقرانی و ماهیگیری انجام می گیرد می باشد.  جزیره اصلی در این پارک، گران روکی است که دارای چند هتل کوچک ویلای کوچک اما راحت می باشد.

لوس یانوس یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

لوس یانوس (یا دشت ها) یک مرتع وسیعی است که بین  ونزوئلا و کلمبیا قرار دارد. رودخانه اورینوکو در میان این دشت جاری است و به شکل مرزی بین این دو کشور عمل می کند و همچنین از رودخانه های اصلی در ونزوئلا محسوب می شود. لوس یانوس به طور کلی در طول فصول بارانی خروشان است و آن را مکانی برای دیدن حیات وحش در فصل خشک، زمانی که حیوانات به مناطقی که آب وجود دارد کوچ می کنند مبدل می کند. همچنین در این دشت می توان، مارهای عظیم آناکوندا، پلنگ و نوعی سوسمار آمریکایی را مشاهده نمود.

venezuela-tour
venezuela-tour


آبشار آنجل یکی از جاذبه های گردشگری در تور ونزوئلا

آبشار آنجل یکی از جاذبه های توریستی برتر در ونزوئلا است که با 978  متر ارتفاع، به عنوان مرتفع ترین آبشار در جهان نیز محسوب می شود که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور قرار دارد. نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل ، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال 1935 میلادی فرود آورد.

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور ونزوئلا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور ونزوئلا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.