زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه همبرگر گیاهی

طرز تهیه همبرگر گیاهی

همبرگر یکی از غذاهای لذیذ، خوش‌طعم و پرطرفدار است اما اگر نمی‌توانید به دلیل رژیم غذایی یا بیماری از گوشت استفاده کنید می‌توان به صورت گیاهی آنرا طبخ کرد.

همبرگر یک غذای کاملا شناخته شده و پرطرفدار مابین کودکان و جوانان است. ولی کسانی هم هستند که بخاطر رژیم و یا هر دلیل دیگر، نمی‌توانند گوشت بخورند. در ادامه با آشپزی آسمونی باشید تا طرز تهیه «همبرگر گیاهی» را یاد بگیرید. از این نوع همبرگر می‌توانید برای تغذیه مدرسه سرو کنید.

همبرگر گیاهی ، یک غذای نونی ساده و خوشمزه
همبرگر گیاهی

مواد لازم برای تهیه همبرگر گیاهی

 

لوبیا قرمز و یا چیتی 300 گرم
برنج کته شده 4 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ 1 عدد
جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت 2 قاشق غذاخوری
پاپریکا و زیره به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
نان ساندویچ به تعداد لازم

 

طرز تهیه همبرگر گیاهی

ابتدا لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را از شب قبل در یک کاسه آب قرار داده تا به خوبی خیس بخورد. پس از آبکشی کردن لوبیا، آنرا بمدت 2 ساعت درون قابلمه مناسبی با کمی آب و نمک بپزید.

لوبیا را داخل یک کاسه ریخته، سپس آنرا با گوشت کوب به طور کامل بکوبید یا در دستگاه این‌کار را انجام دهید. در ادامه برنج کته شده را به همراه جعفری، تخم مرغ و کنسرو ذرت به کاسه اضافه کنید.

پاپریکا را به همراه زیره (اگر طعم زیره را دوست ندارید اضافه نکنید) و مقداری نمک، فلفل سیاه (فلفل بیشتر، طعم خوبی خواهد داد) و زردچوبه به مواد اضافه کرده، سپس مواد را مجددا له کنید تا کاملا یکدست شوند.

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه کنید. پس از اینکه روغن داغ شد برگرها را با دست یا قالب شکل داده و به آرامی درون روغن قرار دهید تا سرخ شوند.

پس از سرخ شدن، برگرها را درون نان باگت قرار داده و مخلفات دلخواه خود را به نان افزوده و به همراه سس دلخواه سرو کنید. می‌توان به جای نان باگت، برگرها را داخل یک ظرف مناسب در کنار کمی خیار شور، سبزی خوردن و سیب زمینی سرخ شده سرو کرد.

نکته:

  • می‌توانید تخم‌مرغ را به همبرگر گیاهی خود اضافه نکنید ولی آنرا بیشتر میکس و له کنید تا چسبندی بیشتری داشته باشد.
  • اگر طعم زیره را نمی‌پسندید آنرا از مواد لازم حذف کنید.
نظر خود را درباره «طرز تهیه همبرگر گیاهی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه همبرگر گیاهی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.