زمان مطالعه: 1 دقیقه
واقعیت هایی در مورد واتیکان

واقعیت هایی در مورد واتیکان

آسمونی، همراه ما باشید تا شما را با حقایقی درمورد کوچکترین کشور جهان و کشور پاپ، یعنی واتیکان آشنا کنیم

آسمونی، همراه ما باشید تا شما را با حقایقی درمورد کوچکترین کشور جهان و کشور پاپ، یعنی واتیکان آشنا کنیم.

 

1- کوچکترین کشور جهان

واتیکان برای خود یک کشور است و البته کوچکترین کشور جهان هم است. تنها 800 خانوار در این کشور زندگی می کنند. شهروندی در واتیکان با تولد ثبت نمی شود، بلکه انتصابی است و به محض آن که آن شخص دیگر به کشور سر نزند و برای مدت طولانی ساکن آنجا نباشد، شهروندی او لغو می شود.

موزه واتیکان
موزه واتیکان

موزه واتیکان

2- بزرگترین گنجینه جهان

موزه‌ی واتیکان یکی از بزرگترین گنجینه های تاریخی جهان را در بر دارد. با حدود 9 میلیون اثر تاریخی که می تواند 4/5 برابر به دور واتیکان بچرخد و تمام نشود. این موزه با داشتن 1400 اتاق، راهرو و گالری، یکی از بخش های قدیمی کاخ واتیکان است.

3- دعای هر چهارشنبه

هر چهارشنبه صبح، پاپ برای مردم یک سخنرانی عمومی انجام می دهد که در آن مردم را به زبان های مختلف مورد خطاب قرار می دهد. این خطابه که حدود یک ساعت طول می کشد، با دعا برای آمرزش انسان ها و دیگر موجودات زنده زمین به پایان می رسد.

نقاشی های میکل آنژ در کلیسای سن پیر
نقاشی های میکل آنژ در کلیسای سن پیر

نقاشی های میکل آنژ در کلیسای سن پیر

 

4- نقاشی درخت انجیر

توجه و دقت میکل آنژ به جزییات در آثارش چنان بالاست که کمتر مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد و گاهی در اثر تحقیقات کارشناسان مشخص می شوند. در نقاشی درختی که حوا از آن سیب معروف. این تفاوت از برگ درختان مشخص است. میدان و کلیسای سن پیر در واتیکان

5- بزرگترین کلیسای جهان

کلیسای واتیکان، بزرگترین کلیسای جهان است اما، در این میان عمارت سن پیر بزرگترین کلیسای کاتولیک در این کشور و بزرگترین در جهان است؛ در حقیقت این کلیسا در میان کلیساهای جهان کاتولیک، مرکزیت مذهبی دارد.

6- موزاییک های نقاشی شده

هنر به کار رفته در کلیسای سن پیر بیشتر از موزاییک هایی رنگی تشکیل شده که رویشان نقاشی شده است، برعکس دیگر تالارها که نقاشی ها مستقیم روی دیوار کشیده شده اند.

7- نخستین پاپ

«سن پیر» یا «پطرس» یکی از دوازده حواریون عیسی (ع) بود که به رم رفت و در آنجا شروع به تبلیغ مسیحیت کرد. پس از مدتی و با فراگیر شدن آموزه های عیسی (ع)، پطرس در رم نخستین کلیسای مسیحی را بنیان نهاد و خود تبدیل به نخستین پاپ شد.

بالداچینویا
بالداچینویا

بالداچینویا

8- بالداچینویا، محل دفن سن پیر

مرکز تالار سن پیر دقیقا در جایی واقع شده است که خود «سن پیر» دفن شده است. بیشتر این سازه، با ارتفاع 29 متری از برنزی ساخته شده است که در زمان رومیان باستان استفاده می شد. منبع: اختصاصی آسمونی مرتبط: کتابخانه مخفی واتیکان  

نظر خود را درباره «واقعیت هایی در مورد واتیکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره واقعیت هایی در مورد واتیکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.