زمان مطالعه: 4 دقیقه
نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟

نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟

نگاهی به قهرمانی والنسیا در مسابقات کوپا دل ری در فصل 19-2018 / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی والنسیا چگونه عنوان...

نگاهی به قهرمانی والنسیا در مسابقات کوپا دل ری در فصل 19-2018 / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟

نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟
نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟
نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟


مسابقات جام حذفی اسپانیا در حالی به پایان رسید که قبل از دیدار فینال به نظر می رسید بارسلونا یک بار دیگر این جام را از آن خود خواهد کرد و باز هم فوتبال اسپانیا شاهد دبل این تیم خواهد بود. اما این اتفاق رخ نداد و در مسابقه شماره 67 این جام، والنسیا (2-1) برابر بارسلونا به برتری دست یافت. به این ترتیب تعداد گلهای این دوره از مسابقات به 163 رسید و میانگین 2.43 گل برای هر مسابقه ثبت شد. اما والنسیا چگونه بالاتر از 82 تیم دیگر قهرمان این رقابتها شد ؟

همه تیمهای حاضر در کوپا دل ری

آسمونی ، در این مسابقات هم مثل مسابقات حذفی سایر کشورها، تیمهای دسته های پایین تر از ابتدا در مسابقات شرکت می کنند و هرچه مراحل مسابقات بالاتر می رود، تیمهای تازه وارد در کوپا دل ری بیشتر می شوند. در این مسابقات 18 تیم از سطح چهار فوتبال اسپانیا ( ترسرا )، 25 تیم از سطح 3 اسپانیا ( سکوندا دیویسیون ) ، 20 تیم از سطح دو لیگ ( سکوندا دیویسیون ) و 20 تیم از سطح اول ( لالیگا ) در رقابت ها شرکت کردند و مسابقات از 5 سپتامبر 2018 آغاز شد.

فرمت برگزاری مسابقات

در این مسابقه ها ، ابتدا تیمهای توسرا و سکوندا دیویسیون B مرحله اول رقابت ها را برگزار کردند. در مسابقات این مرحله 18 دیدار برگزار شد. مسابقات این مرحله به صورت تک بازی انجام شد و با کنار رفتن 18 تیم ، 65 تیم در جدول باقی ماندند. در مرحله دوم ، 22 مسابقه با حضور بقیه تیمهای سکوندا دیویسیون برگزار شد ، 22 تیم حذف شدند و به تیم مولتی ورا هم استراحت خورد. دور سوم هم با 11 مسابقه ادامه یافت و به این ترتیب با حذف 11 تیم دیگر و ورود تیمهای لالیگا ، مرحله بعدی مسابقات با شرکت 32 تیم برگزار شد.

valencia-wins-against-barcelona-and-became-champion-of-copa-del-rey
valencia-wins-against-barcelona-and-became-champion-of-copa-del-rey

تصفیه نمایندگان دسته های پایین تر

تیم والنسیا از دور یک شانزدهم همچون سایر تیمهای لالیگایی به مسابقات وارد شد. این تیم در دو بازی رفت و برگشت با نتایج (2-1) و (1-0) مقابل ابرو به برتری دست یافت و به مرحله بعد صعود کرد. بارسلونا هم موفق شد در برابر کولتورال لئونسا دو برد (1-0) و (4-1) کسب کند. دیگر نتایج این مرحله پس از دو بازی رفت و برگشت چنین بود :

اتلتیکو مادرید (5-0) سنت آندرو

رئال مادرید (10-1) ملیا

سویا (1-0) ویلانونسه

رئال بتیس (5-0) راسینگ سانتاندر

ویارئال (11-3) آلمریا

وایادولید (4-2) مایورکا

اسپانیول (2-2) کادیز ( اسپانیول به دلیل گل زده در خانه حریف صعود کرد )

اسپورتینگ خیخون (4-2) ایبار

لوانته (3-1) لوگو

ختافه (7-2) کوردوبا

اتلتیکو بیلبائو (8-0) هوئسکا

خیرونا (4-3) آلاوز

لگانس (3-2) رایو وایکانو

رئال سوسیداد (3-1) سلتاویگو

نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟
نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟
نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟

یک تیم دسته دومی در بین نمایندگان لالیگا

به این ترتیب تنها اسپورتینگ گیخون از تیمهای دسته دوم در مرحله بعدی باقی ماند و سایر تیمها، همگی تیمهایی از لالیگا بودند. گیخون در این مرحله در خانه خود (2-1) والنسیا را شکست داد اما برد (3-0) والنسیا در بازی برگشت ، آخرین تیم دسته دوم را هم از دور مسابقات خارج ساخت. بارسلونا هم نتایجی کاملا مشابه کسب کرد؛ باخت (2-1) در خانه لوانته و برتری (3-0) در بازی برگشت. دیگر نتایج مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری نیز چنین بود :

رئال مادرید (3-1) لگانس

ختافه (2-1) وایادولید

رئال بتیس (2-2) سوسیداد ( بتیس به دلیل گل زده در خانه حریف صعود کرد )

سویا (3-2) اتلتیکو بیلبائو

اتلتیکو مادرید (4-4) خیرونا

اسپانیول (5-3) ویارئال

دومین بازگشت والنسیا و بارسا

در یک چهارم نهایی هم بارسلونا و والنسیا مرحله رفت را با شکست به پایان رساندند. آسمونی ، والنسیا در خانه ختافه (1-0) باخت و بارسلونا هم با 2 گل مقابل سویا تن به شکست داد. با این حال در پایان مرحله برگشت والنسیا به برد (3-2) و بارسلونا به برد (6-3) دست یافته بود. رئال مادرید هم با دو برد (4-2) و (3-1) در برابر خیرونا سومین تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی بود و بتیس هم پس از یک تساوی (1-1) خانگی، در خانه اسپانیول نیز به همین نتیجه دست یافت تا در وقت اضافی به برتری (3-1) دست یافته و راهی دور ماقبل نهایی شود.

درخشش در سانتیاگو برنابئو

هر دو دیدار رفت مرحله نیمه نهایی با تساوی به پایان رسید. بارسلونا در خانه مقابل رئال مادرید (1-1) متوقف شد و والنسیا در خانه بتیس به تساوی (2-2) دست یافت. اما از آنجایی که در این مرحله، گل زده در خانه حریف اهمیتی ندارد، پس از تساوی بدون گل در بازی برگشت ، کار به وقت اضافی کشید و والنسیا با برتری (1-0) سرانجام راهی فینال شد. بارسلونا هم در دیدار برگشت در سانتیاگو برنابئو 3 گل به رئال زد و فینالیست جام حذفی شد.

مسابقه فینال در استادیوم بنیتو ویامارین شهر سویل برگزار شد و والنسیا در نیمه اول دو بار توسط کوین گامیرو (21) و رودریگو (33) به گل دست یافت . تک گل لیونل مسی در دقیقه 73 فایده ای به حال بارسلونا نداشت و به این ترتیب والنسیا موفق شد برای هشتمین بار جام حذفی را فتح کند.

 

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به مسابقات کوپا دل ری ؛ والنسیا چگونه عنوان بارسلونا را تصاحب کرد ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.