زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمن

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمن

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمنشش سال قبل...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمن

شش سال قبل ، شرکت DC COMIC شکایتی علیه باشگاه والنسیا تنظیم کرد . دلیل این شکایت ، شباهتی بود که لوگوی والنسیا به بتمن داشت ؛ خفاشی که توسط شرکت DC COMIC طراحی شده بود . البته والنسیا در روز 18 مارس 1919 تاسیس شده بود و قدمت آن ، 15 سال بیشتر از شرکتی بود که نماد سینمایی بتمن را ابداع کرده بود . اما حضور یک خفاش در لوگوی والنسیا سبب شد که این تیم با عنوان Los Murcielagos ( خفاش ها ) در فوتبال اسپانیا شناخته شود .اما چرا یک خفاش نماد یک تیم فوتبال شده است ؟ پاسخ این سوال را باید در تاریخ شهر والنسیا جستجو کرد . در پرچم والنسیا می توان یک تاج پادشاهی ، یک سپر با راه راه قرمز و زرد و دو حرف  L مشاهده کرد که خفاشی بر فراز آنها، بالاهای خود را گسترده است .

valencia-logo-during-time
valencia-logo-during-time

گفته می شود که این نماد از نیمه اول قرن سیزدهم میلادی به عنوان پرچم والنسیا استفاده شده است . زمانی که جیمز اول شاه آراگون ، والنسیا و جزایر بالئاریک را فتح کرد و اجازه داد که آنها با حفظ استقلال خود ، بخشی از پادشاهی آراگون باشند . درباره این که چرا این جانور روی پرچم جیمز قرار گرفت نظرات مختلفی وجود دارد . اولین فرضیه این است که در آن منطقه خفاش های زیادی زندگی می کردند و خفاش ، نماد آن منطقه شده بود . قهوه ای رنگ را به نماد خود، تبدیل کرد . روی این توپ ، تاج شاهی ، سپر قرمز و زرد و دو حرف C و V ( مخفف عبارت باشگاه والنسیا ) دیده می شد و خفاشی کوچک هم بالای تاج به چشم می خورد . دو سال بعد ، لوگو شباهت زیادی به لوگوی امروزی پیدا کرد . خفاش بزرگ تر شد و بالهای خود را بالای سپری باز کرد و عبارت والنسیا . اف . سی در آن دیده می شد . این سپر ، راه راه قرمز و زرد بود و توپی کوچک هم داخل آن، قرار گرفته بود .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمن
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمن

تغییرات بعدی لوگو همگی جزئی بودند مثلا در سال 1941 خفاش کاملا سیاه شد و رنگ زرد ، کمرنگ تر گردید . از سال 1992 خفاش اندکی از روی سپر فاصله گرفت و رنگ توپ هم تیره تر شد . آسمونی ، رنگ قرمز هم به مرور زمان به نارنجی میل کرد و استفاده از پیراهن نارنجی توسط والنسیا باعث شد تا این تیم با لقب Taronges Els ( نارنجی ها ) در فوتبال اسپانیا شناخته شود . به این ترتیب والنسیا با حفظ نمادهای خود به مدت یک قرن ، مشهورترین خفاش ورزشی را به جهان معرفی کرده است . خفاشی که از لحاظ شهرت می تواند با نماد سینمایی بتمن رقابت کند .   اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ والنسیا ، خفاشی به شهرت بتمن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.