زمان مطالعه: 1 دقیقه
زندگینامه شهید سرتیپ وحید دستجردی

زندگینامه شهید سرتیپ وحید دستجردی

مشخصات کلی وحید دستجردی: نام اصلی:  هوشنگ وحید دستجردی  فعالیت:رئیس وقت شهربانی ایران متولد: 1304 محل...

dastjerdi
dastjerdi



مشخصات کلی وحید دستجردی:

نام اصلی:  هوشنگ وحید دستجردی

 فعالیت:رئیس وقت شهربانی ایران

متولد: 1304

محل تولد: اصفهان

ملیت: ایرانی

بیوگرافی وحید دستجردی:

سرهنگ هوشنگ وحید دستجردی (1304 - 14 شهریور 1360) رئیس وقت شهربانی ایران در سال 1359 بود. که در اثر انفجار دفتر نخست وزیری در شهریور 1360 ترور شد.

هوشنگ وحید دستجردی در سال1304 در اصفهان متولد شد و پس از پشت‌سر گذاشتن دروس ابتدایی و متوسطه، در سال 1328 وارد آموزشگاه شهربانی شد و بعد از گذشت 32 سال خدمت در پست‌های مختلف باز نشسته شد. دستجردی از طرفداران جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله خمینی به شمار می‌رفت و پس از پیروزی انقلاب، در اسفند 1357 به خدمت دعوت گردید و در 24 اسفند 1359 به ریاست شهربانی کل کشور منصوب شد.

سرهنگ وحید دستجردی در واقعه انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 1360 به شدت زخمی شد و شش روز بعد بر اثر جراحات وارده، درگذشت. و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

محمد مهدی کتیبه به عنوان شاهد عینی ماجرا می‌گوید:

تیمسار "وحید دستجردی" در این حادثه کنار دست آقای باهنر نشسته بود... آقای دستجردی در این حادثه سوختگی زیادی داشت به روی بالکن رفته و از آنجا بی‌اختیار خودش را به پائین می‌اندازد

همچنین روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد ترور دستجردی میگوید:

... اینجانب شهادت دادستان کل انقلاب و سرهنگ وحید دستجردی که در رأس شهربانی و قوای انتظامی در حال انجام وظیفه بودند و به این تحفه الهی (شهادت) نائل شدند را به ملت ایران و به حوزه علمیه قم و قوای مسلح تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خدای متعال رحمت برای آنان و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمشان خواستارم...

همچنین بیوگرافی زندگی نامه شهید سید جلیل میری ورَکی را می توانید در آسمونی با کلیک روی لینک زیر ببینید:

زندگی نامه سید جلیل میری ورَکی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه شهید سرتیپ وحید دستجردی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه شهید سرتیپ وحید دستجردی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.