زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا ( 2019 ) ؛ ازبکستان / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی گرگ‌های سپید ازبکستان ؛ کم...

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا ( 2019 ) ؛ ازبکستان / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

گرگ‌های سپید ازبکستان ؛ کم امیدتر از گذشته

ازبکستان در یک نگاه

لقب : white wolves  (گرگ‌های سپید) بالاترین سازمان فوتبالی : uff  (فدراسیون فوتبال ازبکستان) بیشترین بازی ملّی : تیموره کاپادزه (111 بازی) بیشترین گل ملّی : ماکسیم شاسکیخ(34 بازی) استادیوم ملّی : استادیوم مرکزی پاختاکور بهترین رتبه در رنکینگ فیفا :  45 (نوامبر 2006) بدترین رتبه در رنکینگ فیفا : 119 (نوامبر 1996) اولین بازی رسمی : ازبکستان (2 ـ 2) تاجیکستان (17 ژوئن 1992 در دوشنبه ـ تاجیکستان) بهترین نتیجه : ازبکستان (15 ـ 0) مغولستان (5 دسامبر 1998 در چیانگ‌مای ـ ژاپن (17 اکتبر 2000 در صیدا ـ لبنان) سرمربی : هکتور رائول کوپر  

کاری بزرگ در افتتاحیه2011

هشت سال قبل ، تیم ازبکستان مسابقات جام ملتهای آسیا را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد . در روز هفتم ژانویه 2011 ازبکها در دیدار افتتاحیه جام ملتها در حضور37143 تماشاگر استادیوم حلیفه دوحه دست به کاری بزرگ زدند و با دو گل اودیل احمداف ( 59 ) و سرورجپاروف ( 77 ) قطر میزبان را از پیش روی برداشتند این نتیجه عملاً صعود ازبکها به جمع چهارتیم برتر جام را تضمین کرد . زیرا پنج روز بعد، کویت حریف دشواری برای گرگ‌های سپید نبود و با گلهای ماکسیم شاتسکیخ ( 41 ) و چپاروف ( 65 ) سرانجام ( 2 ـ 1 ) مغلوب شد . تساوی ( 2 ـ 2 ) با چین در دیدار آخر ، به معنای صدرنشینی ازبکستان بود و فرار از نبرد با ژاپن که همواره تلخ‌ترین خاطرات فوتبالی ازبکستان را برجای نهاده است .

uzbekistan-national-football-team
uzbekistan-national-football-team

 خرد شدن پس از کسب افتخار

روز 21 ژانویه 16073 تماشاگر شاهد بودند که اولوگ بک بایاکف بلافاصله پس از آغاز نیمه دوم ، دوبار در دقایق47 و 49 برای ازبکستان گلزنی کرد و سرانجام گرگها در برابر اردن ( 2 ـ 1 ) پیروز شدند و برای نخستین بار به جمع چهارتیم برتر آسیا رسیدند . با این وجود این افتخار تبعاتی هولناک برای گرگ‌ها داشت . تیم در روز 25 ژانویه مقابل استرالیا ایستاد و از دقیقه 5 ازحریف عقب افتاد . در پایان نیمه نتیجه ( 2 ـ 0 ) شد . اما این پایان کار نبود و وقتی سوت پایان بازی به صدا در آمد نتیجه ( 6 ـ 0 ) شده بود و استرالیا با کسب بهترین نتیجه در تاریخ نیمه نهایی‌های جام ملتهای آ‌سیا فینالیست شد . ازبکستان نیز به دیدار رده‌بندی رفت و در استادیوم جاسم بن حمد دوحه ملی 39 دقیقه سه گل از کره‌جنوبی دریافت کرد ! هر چند دو گل آلکساندر گینریخ از سنگینی شکست کاست اما تغییری در کلیت ماجرا ایجاد نشد و ازبکستان بهترین عنوان خود در جام ملتهای آسیا را کسب کرد ؛ مقام چهارم .

کرواسی آسیا

تیم ملی ازبکستان به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت و از سال 1992 به صورت رسمی متولد شد . ازبکستان درکنار قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان و ترکمنستان جمهوری‌های تازه استقلال یافته‌ای بودند که به خانواده AFC اضافه شدند . در این میان سطح ازبک‌ها بالاتر از سایر تیمها بود . به طوری که بسیاری از رسانه‌های روسیه ، کرواسی و دیگر نقاط بالکان ، شرایط ازبکستان نسبت به سایر جمهوری‌ها را با شرایط کرواسی در ین کشورهای استقلال یافته از یوگسلاوی مقایسه کرد . و به ازبکستان لقب ، کرواسی آسیا دادند . کرواسی آسیا به محض ورود به مسابقات آسیایی ، قهرمان بازیهای آسیایی هیروشیما شد . امّا در جام ملتهای 1996 در مرحله گروهی حذف شد و پس از آن در دور انتخابی جام جهانی فرانسه هم توفیقی کسب نکرد .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان

زنگ تفریح بزرگان

وقتی ازبکستان در روز 14 اکتبر2000 با گل میرجلال کاسیموف مقابل قطر به تساوی ( 1 ـ 1 ) دست یافت ، کمتر کسی می توانست تصور کند چه فاجعه‌ای در انتظار گرگ‌ها است . امّا سه روز بعد و در مسابقه با ژاپن ، دروازه ازبکها طی 25 دقیقه نخست بازی ، 5 بار فرو ریخت ! نتیجه ( 8 ـ 1 ) ، ازبکستان را به قعر جدول گروه برد و در روز 20 اکتبر ، وقتی عربستان در نیمه اول موفق شد دو گل به ازبکستان بزند ، همگان کار ازبکها را تمام شده پنداشتند . امرمحتملی که با آتشبازی دقایق پایانی اعراب ، تبدیل به یک فاجعه شد و ازبکستان با دریافت 3 گل در 12 دقیقه پایانی ، ( 5 ـ 0 ) باخت و در بین دوازده تیم شرکت کننده دوازدهم شد . این نتیجه بدترین رتبه ازبکها در جام ملتهای آسیا بود .

به لطف سه برد ( 1 ـ 0 )

به مرور شرایط بهبود یافت . تیم در جام ملتهای2004 سه برد مشابه و با حداقل گل کسب کرد. تک گل میرجلال کاسیموف در دقیقه 21 بازی با عراق ، گل دقیقه 13 گنیریخ در بازی با عربستان و سرانجام گل دقیقه 58 کاسیموف به ترکمنستان ، سه برد و 9 امتیاز برای ازبکها به ارمغان آورد و این تیم سرانجام به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد اما در مسابقه یک چهارم نهایی ، حریفی تسلیم ناپذیر مقابل ازبکستان قرار گرفت . بحرین هر چند که ابتدا عقب افتاد اما دو گل به ثمر رساند و ازبکستان تنها به لطف گل دقیقه 86 ولادیمیر شیشلوف بازی را به وقت اضافی و ضربات پنالتی کشاند . در ضربات پنالتی ازبکستان پس از سه ضربه پیش بود ، اما دو پنالتی پیاپی از دست رفته ، جای دو تیم را عوض کرد و بحرین به جمع چهار تیم برتر آسیا رسید .

uzbekistan-national-football-team
uzbekistan-national-football-team

هکتور کوپر سرمربی تیم

ازبکستان در راه امارات

ازبکها از جمله تیمهایی بودند که بدون مشکل و به صورت مستقیم راهی جام ملت های آسیا شدند . ازبکها در گروه هشتم مسابقات نتایج زیر را از آن خود کردند ازبکستان ( 3 - 1 ) کره شمالی/ ازبکستان ( 1 - 0 ) فیلیپین/ ازبکستان ( 1 - 0 ) بحرین/ ازبکستان ( 1 - 0 ) یمن کره شمالی ( 4 - 2 ) ازبکستان/ فیلیپین ( 1 - 5 ) ازبکستان / بحرین ( 0 - 4 ) ازبکستان / یمن ( 1 - 3 ) ازبکستان گرگ ها با پنج امتیاز برتری نسبت به کره شمالی صدرنشین گروه شده و راهی جام ملت ها شدند . این تیم در امارات باید مسابقات زیر را انجام دهد : ازبکستان - عمان ( 9 ژانویه ) ازبکستان - ترکمنستان ( 13 ژانویه ) ازبکستان - ژاپن ( 17 ژانویه )

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان
معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان

بازیهای دوستانه در سال 2018

ازبکها قبل از جام ملت های 2019 ، در دوازده مسابقه تدارکاتی به میدان رفته بودند. حالا بعد از چهار سال ، تعداد بازیهای آن ها به 10 کاهش یافته است . مسابقات دوستانه گرگ های سپید را در سال 2018 با هم مشاهده می کنیم : سنگال ( 1 - 1 ) ازبکستان مراکش ( 2 - 0 ) ازبکستان کره جنوبی   اختصاصی آسمونی 

نظر خود را درباره «معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ ازبکستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.