زمان مطالعه: 4 دقیقه
نکات مفید و کاربردی برای نقاشی خانه

نکات مفید و کاربردی برای نقاشی خانه

یکی از عوامل مهم در زیبایی ساختمان نوع رنگ آمیزی و نقاشی آن است که باید در انتخاب آن بسیار دقت نمود چرا که...

Useful hints for painting house3
Useful hints for painting house3

یکی از عوامل مهم در زیبایی ساختمان نوع رنگ آمیزی و نقاشی آن است که باید در انتخاب آن بسیار دقت نمود چرا که ممکن است در اثر انتخاب اشتباه، از رنگ هایی استفاده شوند که با همدیگر هارمونی نداشته باشند. به همین بهانه پورتال آسمونی در این بخش اطلاعات بسیار مفید و کاربردی در مورد رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان عنوان می کند که از شما کاربران عزیز آسمونی دعوت میکنیم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

نکاتی که قبل از رنگ زدن خانه باید به آن ها دقت کرد:

1. ­قبل از شروع آن چه میخواهید در ذهن مجسم کنید

رنگها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

رنگ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن راحتتر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان میدهد. رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقصها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد. رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

Useful hints for painting house4
Useful hints for painting house4
2 ­.از رنگهای جدید نترسید

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگها معنی جدیدی به اتاق شما میدهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسلکننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل میکند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ کنید.

3.­ابتدا از نمونه های کوچک رنگ استفاده کنید

نمونههای کوچک رنگ مانع تعجب شما میشوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که میخواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگهایشان را در قوطیهای کوچک هم ارائه میدهند. این نمونهها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست میشوند.

4 .­چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب مترمربع بدانید. عاملهای دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر میگذارند مثلا اگر میخواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

Useful-hints-for-painting-house2
Useful-hints-for-painting-house2

5 ­.زیرسازی کنید

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهید. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمیکند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنید، درزها و ترکها را بگیرید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب میکند.

Useful-hints-for-painting-house1
Useful-hints-for-painting-house1
6. ­سنباده بزنید

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا میدهد.

7. ­از روغن مخصوص استفاد کنید

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روانتر و یکنواخت رنگ شدن میشود.

8 .­الیاف روی غلطک را بگیرید

اگر غلطک تمیز نشود، الیاف آن معمولا روی دیوار باقی میماند. با استفاده از یک چسب ساده الیاف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگیرید.

Useful hints for painting house5
Useful hints for painting house5
9 .­از قلممو یا غلطک دسته بلند استفاده کنید

استفاده از قلممو یا غلطک مخصوص رنگ با دستههایبلند در وقت و انرژی صرفه جویی میکند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند، استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر است.

10.­رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نیست به جنگ لکهها بروید. میتوان رنگ را با کامپیوتر انتخاب کرد و یا از رنگهای ترکیبی آماده استفاده نمود. رنگهای ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

یکجا درست کردن رنگ باعث میشود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشید. اگر حرفهای نیستید قبل از شروع، دستگیرههای در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغها را باز کنید، هر کدام را داخل کیسه های جداگانه قرار دهید و برچسب بزنید. روی برچسب اسم و جای آنها را بنویسید. در نهایت لباسها را داخل پارچه تمیز قرار دهید و از پاشیده شدن رنگ روی آنها جلوگیری کنید.

Useful-hints-for-painting-house
Useful-hints-for-painting-house
آماده شدن برای کار

  1. اطمینان حاصل شود که گچ بر روی دیوار به طور کامل قبل از شروع رنگ کاری خشک شده باشد.
  2. هر گونه نشتی بر روی در و دیوار به طورکامل پاک شود.
  3. تمام صفحات کلید برق را خارج و همه سوکت ها و سوئیچ ها را با نوار پوشش دهید.
  4. کف را با لفاف های پلاستیکی برای جلوگیری از سرایت رنگ روی زمین پوشش دهید.
  5. در استفاده از تنها مواد POP با کیفیت بالا برای ارائه یک ارائه رنگ بهتر اطمینان بدهید.

انتخاب درست رنگ

  1. برای بسیاری از مشاغل رنگ کاری، رنگ بر پایه آب، انتخاب خوبی هستند که آنها سریعتر خشک می شوند.
  2. رنگ فلات در اتمام کار برای پنهان کردن عیوب جزئی در روی سطوح دیوار ایده آل هستند اما آنها درخشش ندارد.
  3. رنگ های مخملی ایده آل هستند و دید فضای داخلی خانه شما افزایش می دهند و تمیز کردن آن آسان است.
  4. رنگ های براق و نیمه براق نیز گزینه های خوبی هستند و نسبت به شستشو مقاومت هستند.
  5. رنگ از جنس ساتن برای نگاه گرم بسیار عالی می باشد. انتخاب نوع رنگ برای رنگ آمیزی ساختمان برای انتخاب رنگ، مشورت با طراح داخلی، ممکن است مفید باشد در غیر این صورت شما مجبور به انتخاب رنگ با توجه به اثاثیه یا لوازم داخلی و مبلمان می باشید. رنگ سفید برای سقف می باشد در صورتی برای رنگ دیوار، انتخاب باید بر اساس گروه سنی و شخصیت انتخاب شود به عنوان مثال، صورتی روشن می تواند برای اتاق یک دختر جوان مناسب باشد ولی برای پسران، بیشتر تجربی است هر رنگی اثرات خاص بر روی خلق و خو هر یک فرد دارد. آبی و زرد کمرنک رنگهای تسکین دهنده می باشد. رنگ قرمز محرک ذهن است. نارنجی برای آشپزخانه و اتاق ناهار خوری بسیار عالی است زیرا تحریک کننده اشتها می شود. استفاده از رنگ بنفش برای ایجاد یک محیط رویایی مناسب است.
نظر خود را درباره «نکات مفید و کاربردی برای نقاشی خانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نکات مفید و کاربردی برای نقاشی خانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.