زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش جالب استفاده از یخ برای چربی سوزی

روش جالب استفاده از یخ برای چربی سوزی

همه‌ی ما دیگر می‌دانیم ک بسته‌ی یخ می‌تواند التهاب را کاهش دهد، و در آسیب‌های ورزشی که می‌بینیم، از ورم...

use-ice-to-burn-fat(1)
use-ice-to-burn-fat(1)

همه‌ی ما دیگر می‌دانیم ک بسته‌ی یخ می‌تواند التهاب را کاهش دهد، و در آسیب‌های ورزشی که می‌بینیم، از ورم کردن موضع پیشگیری کند. اما حالا دانشمندان می‌گویند که بسته‌ی یخ حتی می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند که آسمونی در این بخش به شرح این موضوع می پردازد.

همچنین برای دانستن بهترین زمان برای چربی سوزی بر روی این لینک کلیک کینید : قهوه‌ای بیشتری هم از بین می‌رود.

حالا دانشمندان کشف کرده‌اند زمانی که چربی سفید خیلی سرد شود، می‌تواند تبدیل به نوعی چربی قهوه‌ای شود، و اسمش را هم چربی بژ گذاشته‌اند. چربی بژ هم می‌تواند مثل چربی قهوه‌ای برای تولید حرارت استفاده شود.

دکتر فلیپ کرن، یکی از محققان دانشگاه پزشکی کنتاکی در لکسینگتون می‌گوید: ما تصمیم داشتیم بررسی کنیم که انسان‌ها می‌توانند در مواجهه با سرما چربی‌های سفیدشان را به چربی بژ تبدیل کنند یا نه. بافت قهوه‌ای چربی، می‌تواند یک دفاع قوی در برابر چاقی باشد. وجود این نوع چربی در بدن، در مقایسه با هنگامی که چربی بصورت چربی اضافه ذخیره شده باشد، باعث خواهد شد تا کالری بیشتری سوزانده شود.

محققان، بافت چربی ران 16 نفر را پس از اینکه 30 دقیقه در معرض بسته‌ی یخ بود را برداشته، و نشانگرهای ژنتیکی خاصی را در آنها بررسی کردند که مشخص می‌کرد با چه نوع بافت چربی روبرو هستند. آنها سطوحی از سه نشانگر ژنتیکی را یافتند که همانند چربی‌های قهوه‌ای یا بژ نمونه‌گیری شده در زمستان بود.

use-ice-to-burn-fat
use-ice-to-burn-fat

آنها همچنین بافت چربی شکم 55 نفر را هم مورد بررسی قرار دادند، تا بیابند که آیا نمونه‌های گرفته شده در زمستان شواهدی مبنی بر تبدیل نوع چربی به بژ ارائه می‌کنند یا نه. آنالیزها نشان داد بافت‌های چربی که در طول زمستان گرفته شده، حاوی چربی بژ بیشتری نسبت به نمونه‌های گرفته شده در تابستان بوده است.

این تحقیق علت این موضوع را هم روشن کرد که چرا مردم در طول زمستان تمایل بیشتری به مصرف غذاهای چرب دارند، چرا که در آن زمان چربی‌های سفید علاوه بر نیرو دادن به عضلات برای گرم کردن بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین محققان دریافتند که افراد چاق قادر نیستند همچون افراد لاغر چربی‌های سفیدشان را به چربی بژ تبدیل کنند. دکتر کرن افزود: یافته‌های ما آشکار کرد که التهاب، می‌تواند مانع تبدیل چربی سفید به چربی بژ شود. بدین ترتیب طبق تحقیقات ما با کاهش چند درجه از هوا می‌توانید لاغر شوید!

اغلب خانه‌ها در زمستان، هوایشان روی 21 درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم می‌شود، اما مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت توصیه می‌کند که چند ساعتی در روز ترموستات را کم کنید و دمای خانه‌تان را بین 15 و 17 درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید.

متخصصان مدعی هستند از آنجایی که ما اغلب ساعات را زیر سقف هستیم، و معمولا هم در خانه و محل کار دمای هوا بیش از اندازه گرم است، بدن ما به طور طبیعی برای گرم نگه داشتن خودش کالری‌ای نمی‌سوزاند. و امروزه هم که دیگر رسم شده دمای خانه‌ها از طریق یک تهویه‌ی مطبوع و گرمایش مرکزی کنترل شود.

نظر خود را درباره «روش جالب استفاده از یخ برای چربی سوزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روش جالب استفاده از یخ برای چربی سوزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.