زمان مطالعه: 8 دقیقه
کشور آمریکا

کشور آمریکا

اگر در جریان اخبار ورزشی باشید می دانید که کشورهای آمریکا و کانادا و مکزیک به طور مشترک میزبان جام جهانی 2026 خواهند بود. در اینجا به معرفی آمریکا میپردازیم.

ایالات متحده از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه است. این کشور از طریق پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. ایالات متحده همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها و مناطق متعلق به ایالات متحده در سراسر جهان پراکنده‌اند. این کشور سومین کشور پرجمعیت جهان است و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. از نظر وسعت، ایالات متحده بعد از روسیه، کانادا و چین، چهارمین کشور پهناور جهان است. به طور تقریبی، این کشور، شش برابر پهناورتر از ایران است.

اگر در جریان اخبار ورزشی باشید می دانید که کشورهای آمریکا و کانادا و مکزیک به طور مشترک میزبان جام جهانی 2026 شدند. آسمونی در این بخش به بهانه اینکه کشور آمریکا به عنوان یکی از میزبانان جام جهانی 2026 انتخاب شده است، به معرفی کشور آمریکا می پردازد.

پایتخت واشینگتن دی.سی.
حکومت ریاست‌ جمهوری فدرال جمهوری مشروطه
زبان رسمی انگلیسی
واحد پول دلار آمریکا ($)
کد کشور 1+
جهت رانندگی راست
اختلاف ساعت با تهران 11:30 ساعت عقب تر از تهران
فرودگاه‌های بین‌المللی معروف

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد جکسون آتلانتا - فرودگاه بین‌المللی اوهیر شیکاگو- فرودگاه بین‌المللی لس ‌آنجلس 

آمریکا کجاست؟

آمریکا روی نقشه جهان
آمریکا روی نقشه جهان

ایالات متحده آمریکا کشوری در قاره آمریکای شمالی است که از 50 ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده است. همسایه شمالی آن، کانادا و همسایه جنوبی آن کشور مکزیک است، همچنین از سمت شرق با اقیانوس اطلس و از سمت غرب با اقیانوس آرام همسایه می باشد. شایان ذکر است که این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

آب و هوای ایالات متحده آمریکا در طول سال چگونه است؟

آب و هوای ایالات متحده در بسیاری مناطق گرم است. در فلوریدا و هاوایی آب و هوا استوایی، در آلاسکا قطبی، در گریت‌پلینز خشک، در سواحل کالیفرنیا مدیترانه‌ای و در گریت‌بیسین بیابانی است. آب و هوای مناسب ایالات متحده برای پرورش انواع مختلفی از محصولات کشاورزی نقش مؤثری در مطرح کردن این کشور به عنوان یک قدرت داشته‌است. محیط زیست ایالات متحده آمریکا دارای تنوّع و طیف وسیعی از آب و هوا و گونه‌های جاندار است که ناشی از وسعت پهناور کشور آمریکا است.

آداب و رسوم و فرهنگ آمریکا به چه صورت است؟

جمعیت ایالات متحده آمریکا بر پایه برآورد سال 2020 در حدود 330 میلیون نفر تخمین زده شده‌است. نرخ کلی باروری در ایالات متحده آمریکا بر پایه برآورد سال 2017 در حدود 1٫87 (143ام) فرزند برای هر زن است. امید به زندگی بین مردان آمریکا 75.35 درصد و در بین زنان آمریکا 50.51 درصد می باشد.

انگلیسی (مخصوصا انگلیسی آمریکایی) به صورت دوفاکتو زبان ملی ایالات متحده است. با اینکه در سطح فدرال هیچ زبان رسمی وجود ندارد، برخی قوانین -مانند شرایط اعطای تابعیت آمریکا- انگلیسی را به صورت پیش‌فرض در نظر می‌گیرند. در سال 2010، حدود 230 میلیون، یا 80٪ جمعیت پنج ساله یا بیشتر، در خانه تنها انگلیسی صحبت می‌کردند. اسپانیایی، که توسط 12٪ جمعیت در خانه تکلم می‌شود، دومین زبان رایج و رایج‌ترین زبانی که به عنوان زبان دوم آموزش داده می‌شود، است. انگلیسی در بیش از 30 ایالت زبان رسمی است.

ادبیات آمریکا در مدت نسبتاً کوتاه عمر این کشور، از مشهورترین چهره‌های شناخته شده ادبیات بشری را به دنیا ارزانی داشته. از مارک توین و ادگار آلن پو و رالف والدو امرسون گرفته تا ارنست همینگوی و جک لندن و امیلی دیکینسون، ادبیات آمریکا را قطعاً از نقاط درخشان فرهنگ این کشور می‌توان به حساب آورد که بر هنرهای کشورهای دیگر تأثیرات فراوانی داشته‌است. از دیگر نویسندگان برتر تاریخ آمریکا می‌توان تی. اس. الیوت، ویلیام فاکنر، تنسی ویلیامز، جی دی سالینجر، آیزاک آسیموف، مایکل کرایتون، و ریموند کارور را نام برد که آشنای نزدیک صاحبان قلم ادبیات جهان‌اند.

طبیعت آمریکا

طبیعت یوتا آمریکا
طبیعت یوتا آمریکا

در دو منطقهٔ حوزهٔ دریای کارائیب، و نیز بخش‌هایی از اقیانوس آرام، جزایر کوچک و پراکنده‌ای وجود دارند که قلمرو آمریکا محسوب می‌شوند، ولی به گونه‌ای خودگردان اداره می‌شوند (مانند پورتو ریکو). آلاسکا بزرگترین و رودآیلند کوچکترین ایالت در آمریکا می‌باشند.
قسمتی از رشته کوه‌های راکی در غرب آمریکا قرار گرفته‌است که بزرگترین قله آن در ایالت کلرادو قرار دارد. مرتفع‌ترین نقطه در آمریکا قله کوه مک کینلی (6194 متر) در آلاسکا می‌باشد. در 48 ایالت پایین نیز مرتفع‌ترین قله بر فراز کوه ویتنی (4421 متر) در کالیفرنیا قرار دارد. رود می‌سی‌سی‌پی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رودخانه آمریکای شمالی و چهارمین رودخانه طولانی جهان در آمریکا قرار دارد. این رودخانه که به رود میزوری می‌پیوندد، نقش تجاری و اقتصادی مهمی برای آمریکا دارد. قسمتی از آبشارهای نیاگارا در مرز بین آمریکا و کانادا قرار دارد و از جاذبه‌های طبیعی توریستی در آمریکا به‌شمار می‌رود.

دولت آمریکا

نظام سیاسی ایالات متحده آمریکا در چارچوب یک قانون اساسی و به صورت یک نظام فدرالی است که از ویژگی‌های حکومتی این کشور به‌شمار می‌رود. سیستم تفکیک قوا در این کشور به شکل کاملاً بارزی به مرحله اجرا درآمده‌است. بنیان‌گذاران و نویسندگان اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا و قانون اساسی ایالات متحده به دلیل نگرانی از ظهور نظام سلطنتی اروپایی که در آن پادشاه قدرت مطلق را در دست داشت، نظام سیاسی جدید خود را به گونه‌ای طراحی کردند که در آن فرد یا نهادی نتواند قدرت مطلق بدست آورد. این قوانین همچنین طوری در نظر گرفته شده‌اند که از قدرت گرفتن بیش از حد اکثریت بر اقلیت‌ها، و نیز هر یک از شاخه‌های 3گانه قدرت ممانعت به عمل آورد.

کاخ سفید آمریکا
کاخ سفید آمریکا

بر اساس قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، قوه مقننه یا کنگره ایالات متحده آمریکا از دو مجلس تشکیل شده‌است که مسؤولیت قانونگذاری را به‌طور کامل بر عهده دارند: مجلس نمایندگان و مجلس سنا. بر اساس نظام انتخاباتی آمریکا، نمایندگان با رأی مستقیم و برابر مردم انتخاب می‌شوند.

اقتصاد آمریکا

ویژگی بارز اقتصاد ایالات متحدهٔ آمریکا عبارت است از تسلط انحصارها در رشته‌های مختلف، که بر مبنای منابع طبیعی فراوان، زیربنای توسعه‌یافته، تولید انبوه، و مصرف زیاد استوار است. تولید ناخالص داخلی ایالات متحدهٔ آمریکا با بیش از 19 تریلیون (19٫000 میلیارد) دلار، یعنی حدود 20٪ تولید ناخالص جهان، نخستین اقتصاد بزرگ جهان است.
بزرگ‌ترین اقلام صادراتی آمریکا به ترتیب تجهیزات صنعتی (29٫8٪)، ماشین‌آلات (29٫5٪)، کالاهای مصرفی غیر اتومبیل (12٫4٪)، خودرو و تولیدات وابسته (9٫3٪)، تولیدات صنایع غذایی (8٫3٪)، و تولیدات صنایع هوایی (6٫6٪) هستند، در حالی که بزرگ‌ترین اقلام وارداتی به آمریکا کالاهای مصرفی غیر اتومبیل (23٪)، سوخت (22٫1٪)، ماشین‌آلات (19٫9٪)، تجهیزات صنعتی (14٫8٪)، تولیدات خودرو (11٫1٪)، صنایع غذایی (4٫2٪)، و صنایع هوایی (1٫7٪) هستند.
در میان 50 ایالت آمریکا، از لحاظ درآمد سرانه، ایالت نیوجرسی در رتبه اول، و ایالت می‌سی‌سی‌پی در رتبه آخر در مقایسه با ایالات دیگر قرار دارند. نزدیک به 13٪ آمریکاییان در زیر خط فقر تعیین شده توسط دولت فدرال قرار دارند و فاصله طبقاتی بین بالاترین و پایین‌ترین قشرها جامعه آمریکا همچنان در حال افزایش است.

زندگی و کار در آمریکا چگونه است؟

پس از دهه ها مهاجرت و فرهنگ پذیری، بسیاری از شهروندان ایالات متحده نمی توانند هیچ هویت قومی قابل تشخیصی پیدا کنند. آن ها فقط خود را به طور عام “آمریکایی” توصیف می کنند، در حالی که دیگران ادعای هویت مختلط دارند.
با نرخ بیکاری که به دنبال نرخ های بالاتر ناشی از رکود بزرگ به سطح سنتی تقریباً 5% در سال بازگشت، بازار کار ایالات متحده با سایر کشورهای پیشرفته مطابقت دارد. بخش خدمات بیش از سه چهارم مشاغل کشور را تشکیل می دهد. در حالی که معاملات صنعتی و تولیدی، کمتر از یک پنجم بازار کار در آمریکا را شامل می شود. نرخ بیکاری ملی در آمریکا در نوامبر سال 2020، 6.7% بوده است. 
هزینه های زندگی در ایالات متحده آمریکا، 76.50٪ بیشتر از ایران (بدون احتساب اجاره) می باشد. همچنین اجاره در ایالات متحده به طور متوسط، ​​129.86٪ بیشتر از ایران محاسبه شده است.

هزینه های کشور آمریکا چقدر است؟

هزینه های در کشور آمریکا
هزینه های در کشور آمریکا
  • هزینه اقامت در آمریکا

هزینه های اقامت در ایالت های مختلف آمریکا متفاوت می باشد. اما به طور متوسط هزینه یک سوئیت 40 متری چیزی حدود 500 تا 600 دلار است. البته لازم به ذکر است که هزینه های محل اقامت به فاکتورهای بسیاری ازجمله امکاناتی مانند دستگاه های لباسشویی در طبقه زیرین آپارتمان، مبلمان، دسترسی به وسایل نقلیه و سایر عوامل دیگر بستگی دارد. اجاره بهای یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر چیزی حدود 1340 دلار می شود. همچنین خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر حدود 3540 دلار آب می خورد.

  • هزینه غذا در آمریکا

هزینه اقلام اساسی خوراکی نیز مانند مسکن با توجه به ایالت و جایگاه رستوران متفاوت می باشد اما در بخش زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:

  1. یک لیتر شیر: 0.84 دلار
  2. یک قرص نان: 2.71 دلار
  3. تخم مرغ 12 عددی: 2.36 دلار
  4. گوشت گوساله: 12.10 دلار
  5. یک بطری آب: 1.54 دلار
  • هزینه حمل و نقل در آمریکا

هزینه های حمل و نقل در آمریکا
هزینه های حمل و نقل در آمریکا

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی): 2.25 دلار

  1. شروع تاکسی (تعرفه عادی): 3.25 دلار
  2. بنزین (1 لیتر): 0.67 دلار
  3. هزینه با مترو کارت به صرفه و قابل قبول تر است و هر سفر حدود 2٫75 دلار و اگر بخواهید با بلیط پرداخت کنید 3 دلار می شود.
  • هزینه فعالیت های تفریحی در آمریکا

اگر دوست دارید از جاهایی دیدن کنید که هزینه‌ای برای شما به همراه نداشته باشد، می‌توانیم گشت و گذار و تفریح در پارک‌ها، پیاده‌روی در پل بروکلین، میدان تایمز و خیابان خرید پنجم را به شما پیشنهاد دهیم. به علاوه تعداد زیادی موزه و نمایشگاه هنری در آمریکا وجود دارد که برای بازدید هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند.

اما هزینه برخی از تفریحات را در بخش زیر فهرست کرده ایم:

  1. چتر بازی (1 الی 3 نفر): 25 الی 150 دلار
  2. فلای بوردینگ: حدود 100 تا 140 دلار
  3. باشگاه بدنسازی، هزینه ماهیانه برای 1 نفر: 30.00 دلار
  4. بلیط سینما برای 1 نفر: 11.00 دلار
  • تور آمریکا

 بسیاری از افراد خواهان سفر توریستی به آمریکا برای گردشگری و یا برای دیدن اقوام و نزدیکان خود هستند. ویزای توریستی آمریکا با اعتبار 3 ماهه صادر می شود و می توان آن را برای 3 ماه دیگر نیز تمدید کرد. 

مراحل اخذ ویزای آمریکا

  1. بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید.
  2. نوع ویزای آمریکا را که برای آن درخواست خواهید کرد انتخاب کنید.
  3. فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی یا توریستی DS-160 را به صورت آنلاین پر کنید.
  4. هزینه درخواست خود را بپردازید.
  5. زمان مصاحبه ویزا برای شما مشخص می شود.
  6. فایل سند را کامپایل کنید.
  7. در مصاحبه ویزا شرکت کنید.
  8. منتظر نتیجه پردازش باشید.
همسایه ها و ایالت های آمریکا
نقشه همسایه ها و ایالت های آمریکا

چیزهایی که باید درباره کشور آمریکا بدانید!

  1. آمریکایی‌ها به‌طور متوسط روزانه 740,400 متر مربع پیتزا می‌خورند!
  2. در آمریکا و بخش‌هایی از اروپا کشیدن سیگار برای افراد کمتر از 18 سال آزاد است اما آن‌ها حق خریدن سیگار را ندارند!
  3. برده‌های آمریکا در ساخت کاخ سفید نقش مهمی داشتند.
  4. بیشتر موسیقی‌های جهان اعم از جاز، راک اند رول، هیپ هاپ، کانتری، فولکلور، R&B، سول و گاسپل  از ایالات متحده آغاز شده‌اند.
  5. از هر چهار گردباد در جهان سه مورد در ایالات متحده اتفاق می‌افتد.
  6. آمریکا یکی از سخاوتمندترین کشورهای جهان است که بیشترین کمک‌های خیریه در این کشور صورت گرفته است.
  7. ایالات متحده قوی‌ترین سیستم آموزش عالی جهان را در اختیار دارد و سالانه بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی جذب می‌کند.
  8. 705 میلیاردر جهان در ایالات متحده زندگی می‌کنند یعنی به ازای هر 10 ثروتمند جهان، 7 نفرشان در آمریکا هستند.
  9. آب موجود در دریاچه Superior می‌تواند تمام کشور آمریکا را پوشش دهد.
  10. آلاسکا در ایالات متحده آمریکا، طولانی ترین خط ساحلی را دارد.
نظر خود را درباره «کشور آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.