زمان مطالعه: 1 دقیقه
فرودگاه ارومیه

فرودگاه ارومیه

فرودگاه ارومیه که به عنوان یکی از فرودگاههای مهم شمال غرب می باشد در سال 1342 در شمال شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی در 343 هکتار ساخته شد.

فرودگاه ارومیه که به عنوان یکی از فرودگاههای مهم شمال غرب می باشد در سال 1342 در شمال شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی در 343 هکتار ساخته شد و سه سال بعد در سال 1345 به بهره برداری رسید. فاصله فرودگاه تا شهر ارومیه 15 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا 61/1324(4343پا) میباشد. برای آشنایی بیشتر با فرودگاه ارومیه این بخش آسمونی را بخوانید.

فرودگاه ارومیه
فرودگاه ارومیه

فرودگاه ارومیه

استان آذربایجان غربی بخاطر همسایه بودن با سه کشور خارجی دارای موقعیت خاص و استراتژیک می باشد و این فرودگاه که به عنوان مرز هوایی محسوب می شود قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر (متناسب با CAT ایمنی زمینی فرودگاه )و هواپیماهای متوسط و هواپیماهای بدنه باریک و هواپیماهای سبک و انواع هلی کوپتر را دارد .

باند 3250 متری این فرودگاه با عرض 45 متر مجهز به چراغهای آستانه و کناره باند (جهت استفاده در ساعات شب و یا شرایط دید کم ) جهت فرود مناسب پروازها باند فرودگاه و دارای چراغهای نشان دهنده شیب فرود (PAPI) و سیستم پیشرفته ILS همراه با 900 متر چراغ نشان دهنده سمت باند می باشد. سیستم پیشرفته ILS سیستمی است که جهت فرود ایمن هواپیماها در شرایط عادی و یا شرایط دید کم در این فرودگاه نصب گردیده است

سنگین ترین و پهن ترین هواپیمای قابل پذیرش در این فرودگاه B747 SP  میباشد و نوع فضای ارائه سرویس مراقبت پرواز  D میباشد

محدوده کنترل پروازی این فرودگاه به شعاع 40 کیلومتر می باشد و برج مراقبت پرواز فرودگاه نیز مجهز به دستگاه AMD است که پرسنل مراقبت پرواز توسط این دستگاه کلیه تحرکات هواپیماها را در این محدوده زیر نظر دارند . دستگاه AMD اطلاعات خود را از رادارهای منطقه شمالغرب کشور گرفته و در اختیار پرسنل مراقبت پرواز قرار می دهد.

فرودگاه ارومیه دارای دو ترمینال داخلی به مساحت 4200 متر مربع و ترمینال خارجی به مساحت 4400 متر مربع می باشد و هر دو ترمینال مجهز به دستگاههای تفتیش بار و مسافر هستند.در حال حاضر نزدیک به 30000 مسافر از ترمینال داخلی این فرودگاه تردد مینمایند.

نظر خود را درباره «فرودگاه ارومیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فرودگاه ارومیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.