زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه خیارشور فوری

طرز تهیه خیارشور فوری

خیارشور در کنار غذاهای دیگر درون سفره، یکی از علاقه‌مندیهای بسیاری از خانواده‌های ایرانی است. اگر حواستان...

خیارشور در کنار غذاهای دیگر درون سفره، یکی از علاقه‌مندیهای بسیاری از خانواده‌های ایرانی است. اگر حواستان نبوده و حالا مانده‌اید بدون خیارشور، می توانید از ادامه ی مطلب که آسمونی برای شما قرار داده است استفاده کنید

urgent-pickled-cucumber
urgent-pickled-cucumber

مواد لازم خیارشور فوری :

خیار ریز و قلمی 20 عدد
آب 2 لیتر
نمک 3/4 لیوان
جعفری، ریحان، ترخون 200 گرم
سیر 15 تا 20 حبه
فلفل قرمز تند تعدادی
تخم گشنیز نکوبیده 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه خیارشور فوری :

ابتدا خیار‌ها را با آب سرد شسته و خشک کنید. در یک قابلمه آب و نمک را جوش بیاورید. وقتی جوش آمد از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود و به دمای محیط برسد. در یک شیشه تمیز خیار‌ها، جعفری، ریحان، ترخون، فلفل و حبه‌های سیر (با پوست و قدری له شده) به همراه تخم گشنیز نکوبیده را بریزید و از محلول آب و نمک روی خیار‌ها را پر کنید تا کاملا سطح خیار‌ها را بپوشاند. سپس در شیشه را محکم ببندید طوری که هوا به درون آن نفوذ نکند و در دمای محیط خانه قرار دهید. بعد از 4 تا 7 روز خیارشور‌ها آماده است.
 بعد از آماده شدن شیشه را درون یخچال نگهداری کنید.
 خیارشور اگر در هنگام عمل آوری در سایه نگهداری شود رنگ آن سبز می‌ماند ولی اگر ظرف خیارشور را در مجاورت نور خورشید قرار بدهید رنگ آن روشن می‌شود.

نظر خود را درباره «طرز تهیه خیارشور فوری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه خیارشور فوری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.