زمان مطالعه: 1 دقیقه
چه کسانی برای ازدواج اصلا مناسب نیستند؟

چه کسانی برای ازدواج اصلا مناسب نیستند؟

بيشتر روان‌شناسان خانواده معتقدند نامناسب‌ترین افراد برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک کسانی هستند که مبتلا به اختلال شخصیتی باشند.

به نام یگانه عالم

بیشتر روان‌شناسان خانواده معتقدند نامناسب‌ترین افراد برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک کسانی هستند که مبتلا به اختلال شخصیتی باشند.
کسی که مبتلا به اختلال شخصیتی است در زندگی شخصی خود و با تمام روابط بین فردی خود مشکل دارند ولی معتقد هستند که خودشان سالمند و دیگران دچار مشکل هستند و همیشه انگشت اتهام به سمت دیگران دارند و اگر کسی از آنها بخواهد که به پزشک مراجعه کنند در جواب میگویند خودت مشکل داری نه من!
ارتباط برقرار کردن با این افراد کاری بسیار سخت است و نیاز به درمان طولانی مدت دارند.
بطور مثال کسیکه خودشیفته است خودش را بسیار بزرگ و مهم میبیند، تحمل انتقاد را ندارد، همیشه فکر میکند که حق با آنهاست و توانایی پذیرش مشکلات خود و درمان را ندارد با دیگران نمیتواند همدلی کند بلکه آدمی است حسود و مغرور و همیشه نیازمند تایید دیگران است فقط خودش و نیازهایش برایش مهم است نه دیگران. درواقع محیط دید او فقط خودش است و تایید و تعریف دیگران ازاو.
قطعاً زندگی با چنین فردی با شکست مواجه میشود.
قابل توجه بسیاری از عزیزان تا مطلبی باب میلشان پیش نمیرود به طرف مقابل خود انواع برچسبها را میزنند باید توجه داشت که هرنوع اختلال شخصیتی فقط باید توسط پزشک تایید و تشخیص داده شود پس برحسب سلیقه خود هرگز به کسی برچسب نزنید.
(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «چه کسانی برای ازدواج اصلا مناسب نیستند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چه کسانی برای ازدواج اصلا مناسب نیستند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.