زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران

معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران

معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه علم و فناوری مازندران یکی از...

معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران
معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران



معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه علم و فناوری مازندران یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه علم و فناوری مازندران مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه علم و فناوری مازندران شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه علم و فناوری مازندران می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه علم و فناوری مازندران بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران و تاریخچه دانشگاه علم و فناوری مازندران و آدرس سایت دانشگاه علم و فناوری مازندران می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه علم و فناوری مازندران

دانشگاه علم و فناوری مازندران (بهشهر) یکی از دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم است که در شرق استان مازندران و در شهرستان بهشهر قرار دارد.

رشته‌های فعال در این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی و مهندسی صنایع می‌باشد. همچنین در رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمران نیز دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی می‌باشند.

دانشگاه علم و فناوری مازندران دارای سه دانشکده است:

دانشکده ریاضی، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، و مهندسی شیمی و صنایع می‌باشد. ریاست این دانشگاه به عهده حمید محمدزاده عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی می‌باشد.

دانشگاه علم و فناوری مازندران که در کیلومتر 3 جاده دریای چهارفصل شهرستان بهشهر واقع گردیده‌است با عنوان واحد اقماری دانشگاه علم و صنعت ایران، در سال 1373 با پذیرش 90 دانشجو در دو رشته مهندسی صنایع و برق آغاز به کار نمود.

این واحد در سال 1391 و طی فرایند استقلال از دانشگاه علم و صنعت ایران به مرکز آموزش عالی و در سال 1392 به دانشگاه علم و فناوری مازندران تغییر نام داد. پس از استقلال دانشگاه و به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولین دانشگاه، تعداد رشته‌های تحصیلی به 9 رشته و تعداد دانشجویان به حدود1850 نفر افزایش یافت و معاونت‌های اداری مالی، فرهنگی و دانشجویی و آموزشی، پژوهشی و فناوری ایجاد شد.

پس از استقلال دانشگاه علم و فناوری مازندران، ابتدا دو معاونت اداری، پشتیبانی و فرهنگی دانشجویی و معاونت آموزشی و پژوهشی در نمودار سازمانی دانشگاه در نظر گرفته شد که با گذشت یک سال از این موضوع، معاونت فرهنگی و دانشجویی در تاریخ 92/11/6 از معاونت اداری و پشتیبانی جدا گردید و به عنوان معاونت جدید در دانشگاه شروع به فعالیت نمود. این دانشگاه پس از استقلال خود موفق به اقدام جهت ساخت تأسیسات و فضاهای آموزشی و رفاهی شده‌است.

سایت دانشگاه علم و فناوری مازندران

www.mazust.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه علم و فناوری مازندران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.