زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی دانشگاه محقق اردبیلی

معرفی دانشگاه محقق اردبیلی

معرفی دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه های دولتی...

معرفی دانشگاه محقق اردبیلی
معرفی دانشگاه محقق اردبیلی



معرفی دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه محقق اردبیلی مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه محقق اردبیلی شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه محقق اردبیلی می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه محقق اردبیلی بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه محقق اردبیلی و تاریخچه دانشگاه محقق اردبیلی و آدرس سایت دانشگاه محقق اردبیلی می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه محقق اردبیلی در شهر اردبیل در خیابان دانشگاه اردبیل قرار دارد. این دانشگاه دارای 11 دانشکده و 2 پژوهشکدهٔ فناوری‌های نو و فناوری‌های زیستی است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز نمود. این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال 1372 با تبدیل آن به دانشگاه تحت عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت به عمل آمد. تا سال 1378 در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط شانزده گروه آموزشی مصوب وجود داشت.

امروز این دانشگاه در 254 رشته تحصیلی داتشجو پذیرش نموده و بیش 11 هزار نفر دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول به تحصیل هستندکه از این تعداد رشته 59 رشته آن در مقطع دکتری، 121 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی می‌باشد و این دانشگاه با بهره‌گیری از تخصص بیش از 324 عضو هیئت علمی تمام وقت بیش از پیش در جهت گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گام برمی‌دارد. از برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین اعضای هیئت علمی این دانشگاه، که در طی این مدّت عهده‌دار مسئولیّت خطیر آموزشی در این موسّسهٔ آموزش عالی بودند، می‌توان از اساتیدی همچون پروفسور مسعود گنجی ، دکتر قدیر نوری قنبلانی، دکتر محمد نریمانی، دکتر عزیز حبیبی ینگجه، دکتر جمشید شیخ‌زاده مصدّق، دکتر حسین شایقی، دکتر حبیب شهبازی شیران، دکتر علی رسول زاده ، دکتر هوشیار ایمانی کله سر، دکتر بهروز میرزایی ضیاپور، دکتر مصطفی رحیمی، دکتر یوسف عباسپور گیلانده نام برد. همزمان با سی و هشتمین گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی، سردر جدید این دانشگاه توسط معاون پژوهشی وزارت علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد.این طرح در سال 1384 بابرگزاری مسابقه سراسری با الهام از خوشه گندم خم شده در برابر باد طراحی گردید. شکل کلی آن منظری از قوس‌های اسلامی و سازه وسط آن به شکل کتاب می‌باشد. طراحی ونظارت آن برعهده مهندسین مشاور بینش وفن وعملیات اجرایی آن بر عهده شرکت آرتا همساخت بوده‌است.

سایت دانشگاه محقق اردبیلی

www.uma.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه محقق اردبیلی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه محقق اردبیلی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.