زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه مازندران

معرفی دانشگاه مازندران

معرفی دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه های دولتی ایران...

معرفی دانشگاه مازندران
معرفی دانشگاه مازندران



معرفی دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه مازندران مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه مازندران شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه مازندران می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه مازندران بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه مازندران و تاریخچه دانشگاه مازندران و آدرس سایت دانشگاه مازندران می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران نام یک دانشگاه سراسری در بابلسر، استان مازندران است. قبل از انقلاب سال 57، این دانشگاه رضاشاه کبیر نام داشت. دانشگاه مازندران هم‌اکنون دارای 250 عضو هیئت علمی ،18 استاد، 48 دانشیار، 138 استادیار و 46 مربی است.

دانشگاه مازندران قبل از انقلاب 57

گام‌های ایجاد این دانشگاه در سال 1349 با همکاری و نظارت دانشگاه هاروارد برداشته شد. از طراحان این مؤسسه می‌توان دکتر کن بینبریج (به انگلیسی: Ken Bainbridge) را از هاروارد نام برد. تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی و روسای این دانشگاه را اساتید آمریکایی هاروارد تشکیل می‌دادند. بطور نمونه، ریاست دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بر عهده خانمی بود بنام دکتر ماری کاترین بیتسون (به انگلیسی: Mary Catherine Bateson).

دانشگاه مازندران بعد از انقلاب 57

هسته اولیه دانشگاه مازندارن را مؤسسه آموزش عالی اقتصادی و اداری – مدرسه عالی علوم کشاورزی- مؤسسه آموزشی کشاورزی گرگان- مرکز تربیت دبیر فنی نوشیروانی بابل و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر (دانشگاه شمال) تشکیل دادند که در سال 1358 و با تصویب شورای عالی انقلاب از ادغام این مراکز دانشگاه مازندران به صورت رسمی تأسیس و در طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در هر دو عرصه کمی و کیفی یافته‌است.

همچنین در سال 1364 دانشکده پزشکی تحت پوشش دانشگاه مازندران ابتدا در بابل و سپس در در سال 1367 در ساری تأسیس گردید که در سال 67–1366 با قرارگرفتن مجتمع‌های پزشکی تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه مازندران جدا و از آن تاریخ به صورت مستقل درآمدند. دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در سال 1368 از دانشگاه مازندران منتزع و به صورت دانشگاه مستقل درآمد. در پی برنامه توسعه و گسترش آموزش عالی در استان و ایجاد دانشگاه‌های تخصصی، 2 مجتمع فنی و مهندسی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز مطابق مصوبات سفر رییس‌جمهور از دانشگاه منتزع و به صورت دانشگاه‌های مستقل درآمدند؛ و مقرر شد تا جامعیت دانشگاه مازندران به عنوان محور آموزش عالی استان، از قالب ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی و کشاورزی حفظ گردد.

دانشگاه مازندران هم‌اکنون دارای 250 عضو هیئت علمی ،18 استاد، 48 دانشیار، 138 استادیار و 46 مربی است.

دانشگاه مازندران هم‌اکنون یازده هزار و نهصد و شصت دانشجو را جهت تربیت در دامان خود جای داده است. در حال حاضر این مرکز آموزش عالی براساس سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهداف متعددی در عرصه تولید علم، فناوری و پژوهش، خدمات آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی در عرصه تبادل اندیشه و شکوفا نمودن استعدادها و اندیشه‌های نسل فرهیخته جامعه بعهده دارد و برهمین اساس با اتخاذ راهبردهایی در حوزه طرحهای عمرانی، برنامه‌های زمان‌بندی شده آموزشی، پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی فعالیت‌های مجدانه‌ای دردست اقدام دارد. این دانشگاه تلاش می‌نماید به همت اساتید محترم، کارکنان شریف و دانشجویان عزیز با مساعدت مسؤولین وزارتی و استانی فعالیت‌هایی در خور شأن این خطه و جامعه اسلامی داشته باشد و بتواند دین خود را نسبت به جامعه ادا نماید.

نگاهی اجمالی به وضعیت فعلی دانشگاه مازندران



  • سطح کل اراضی: 400 هکتار
  • سطح کل بنای ساختمان‌ها: 150 هزار متر مربع
  • سطح کل بنای آموزشی: 58/41 هزار متر مربع
  • سرانه فضای آموزشی: 12 متر مربع

دفتر همکاری‌های عملی بین‌المللی دانشگاه مازندران (OISC) دانشگاه مازندران

دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مازندران فعالیت خود را در سال 1380 به منظور برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خارج از کشور و همچنین ایجاد زمینه‌های همکاری با دانشگاه‌های مطرح جهان آغاز نمود.

سایت دانشگاه مازندران

www.umz.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه مازندران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه مازندران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.