زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین

معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین

معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه علوم کشاورزی رامین یکی از...

معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین
معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین



معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه علوم کشاورزی رامین یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه علوم کشاورزی رامین مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی رامین شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه علوم کشاورزی رامین می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه علوم کشاورزی رامین بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین و تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی رامین و آدرس سایت دانشگاه علوم کشاورزی رامین می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی رامین

دانشکده کشاورزی اهواز به عنوان اولین دانشکده کشاورزی ایران در سال 1332 تأسیس و در سال 1336 با واگذاری 530 هکتار از اراضی شرکت نفت به منطقه «ملاثانی» (شهری در 30 کیلومتری شامل «اهواز») انتقال یافت و تا سال 1368 با همین نام به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود ادامه داد و سپس در همان سال به مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی کشاورزی رامین تغییر یافت.

این مجتمع در سال 1383 با موافقت شورای گسترش دانشگاه، مستقل و به مجتمع آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی رامین تغییر نام یافت و سپس اواخر سال 1383 به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین تغییر نام یافت. نهایتا" در سال 1397، به عنوان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تغییر یافت. بنا بر این دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان پس از «پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران»، دومین دانشگاه تخصصی کشاورزی در ایران می‌باشد.

هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی رامین

این دانشگاه که در حال حاضر یکی از مراکز عمدهٔ تحقیقات کشاورزی و دامپروری در منطقه جنوب کشور به شمار می‌رود، دارای 80 نفر عضو هیئت علمی و 2480 نفر دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد که در قالب دوازده گروه آموزشی به فعالیت‌های علمی مشغول هستند. این دانشگاه دارای 28 آزمایشگاه و کارگاه در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف می‌باشد.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در حال حاضر دارای چهار دانشکده تحت عناوین: "دانشکده کشاورزی"، "دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی"، "دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی" و "دانشکده منابع طبیعی" می‌باشد.لیست رشته‌های فعال در این دانشگاه: مهندسی فضای سبز، مهندسی کشاورزی-گیاه پزشکی، مهندسی کشاورزی-زراعت و اصلاح نباتات، مهندسی کشاورزی-باغبانی، مهندسی کشاورزی-اقتصاد، مهندسی کشاورزی-ترویج و آموزش کشاورزی، مهندسی کشاورزی-مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی کشاورزی-علوم آب، مهندسی کشاورزی-علوم دام، مهندسی کشاورزی-طیور، مهندسی کشاورزی-مکانیک بیوسیستم ، مهندسی کشاورزی- بیوتکنولوژی، مهندسی منابع طبیعی- مرتع و آبخیزداری

سایت دانشگاه علوم کشاورزی رامین

www.ramin.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه علوم کشاورزی رامین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.