زمان مطالعه: 1 دقیقه
26 ژوئن، روز بین المللی سازمان ملل متحد در حمایت از قربانیان شکنجه

26 ژوئن، روز بین المللی سازمان ملل متحد در حمایت از قربانیان شکنجه

26 ژوئن روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه است. قوانین بین‌المللی در این زمینه شفاف است و می‌گوید هرگز نباید از شکنجه استفاده شود.

روز بین‌المللی حمایت از قربانیان شکنجه یک روز جهانی با پشتیبانی سازمان ملل است که هر ساله در 26 ژوئن برگزار می‌شود تا علیه جنایت شکنجه صحبت کند و از قربانیان و بازماندگان آن در سراسر جهان تکریم و حمایت کند.

تاریخ

این روز به دو دلیل توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد. نخست، در تاریخ 26 ژوئن 1945، منشور ملل متحد در جریان جنگ جهانی دوم امضا شده؛ اولین سند بین‌المللی که اعضای سازمان ملل را ملزم به رعایت و ارتقا حقوق بشر می‌کند. دوماً، در 26 ژوئن 1987 کنوانسیون ملل متحد علیه شکنجه و سایر مجازات‌های بی رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز به اجرا درآمد.

26 ژوئن ، روز بین المللی سازمان ملل متحد در حمایت از قربانیان شکنجه
26 ژوئن ، روز بین المللی سازمان ملل متحد در حمایت از قربانیان شکنجه

تصمیم برای برگزاری سالانه روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به پیشنهاد دانمارک، که محل برگزاری شورای بین‌المللی توانبخشی بین‌المللی به قربانیان شکنجه (IRCT) است، گرفته شده‌است.

اولین رویدادهای 26 ژوئن در سال 1998 برگزار شدند. از آن زمان، نزدیک به 100 سازمان در ده‌ها کشور در سراسر جهان هر ساله این روز را با رویدادها، جشن‌ها و کمپین‌ها گرامی می‌دارند.

در 16 ژوئیه 2009، روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه به عنوان تعطیلات رسمی در بوسنی و هرزگوین رسمیت یافت.

نظر خود را درباره «26 ژوئن، روز بین المللی سازمان ملل متحد در حمایت از قربانیان شکنجه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 26 ژوئن، روز بین المللی سازمان ملل متحد در حمایت از قربانیان شکنجه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.