زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرکت‌های هواپیمایی کشور امارات متحده عربی

شرکت‌های هواپیمایی کشور امارات متحده عربی

روزانه سفرهای هوایی بسیاری در سراسر جهان انجام می شود و شرکت های هواپیمایی در این عرصه با هم به رقابت می پردازند.

روزانه سفرهای هوایی بسیاری در سراسر جهان انجام می شود و شرکت های هواپیمایی در این عرصه با هم به رقابت می پردازند. یکی از قدرتمند ترین کشورهای موجود در این صنعت کشور امارات متحده عربی می باشد که نقل و انتقالات مسافران را به بهترین شکل ممکن در سراسر جهان انجام می دهد. آسمونی در این بخش شرکت های هواپیمایی امارت را به شما عزیزان معرفی می کند.

هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات
هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات (به انگلیسی: Emirates Airlines) شرکت هواپیمایی اماراتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر دبی قرار دارد. این شرکت متعلّق به امارات متحدهٔ عربی است و پروازهای منظم روزانه‌ای را از دبی به مقاصدی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی و استرالیا انجام می‌دهد. فرودگاه بین‌المللی دبی، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید.

هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است. این شرکت در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ هواپیمای فعال و شمار زیادی نیز در دست سفارش دارد. بر پایه آخرین برآورد بیش از ۱۸ هزار خدمه پرواز را به خدمت گرفته‌است و در هفته بیش از ۳٫۴۰۰ پرواز به ۱۳۳ شهر واقع در ۷۴ کشور جهان، انجام می‌دهد،هواپیمایی امارات در سال ۲۰۱۲ از نظر شمار انتقال مسافر بین‌المللی، در رتبه چهارم از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت.

تاریخچه هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات در ماه مه سال ۱۹۸۵ توسط حکومت دبی تأسیس شد و فعالیت‌هایش را از روز ۲۵ سپتامبر سال ۱۹۸۵ با پروازهایی به بمبئی و دهلی آغاز کرد. در اکتبر همان سال پرواز دبی-کراچی نیز راه‌اندازی شد. نخستین هواپیماهای آن را یک فروند ایرباس ای۳۰۰ و یک فروند بوئینگ ۷۳۷–۳۰۰ که از PIA هواپیمایی پاکستان اجاره کرده بود تشکیل می‌دادند. سپس دو فروند بوئینگ ۷۲۷–۲۰۰ ادونسد دست دوم به ناوگان آن پیوستند. این ۴ فروند تا ورود نخستین هواپیماهای نو به ناوگان امارات تنها هواپیماهای آن را تشکیل می‌دادند.

هواپیمای ایرباس ای۳۸۰، بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان، در لباس امارات در نمایشگاه هوایی دبی نخستین پرواز اروپایی امارات در ژوئیهٔ ۱۹۸۷ به مقصد فرودگاه گت ویک لندن انجام گرفت. پروازهای شرکت به مقصد خاور دور در ژوئن ۱۹۹۰ با پرواز به سنگاپور آغاز گشت. در سال ۱۹۹۸ امارات ۴۰٪ سهام شرکت هواپیمایی ایر لانکا را خریداری نمود و مدیریت این شرکت سریلانکایی را برعهده گرفت. در پی این قرارداد نام شرکت مذکور به هواپیمایی سریلانکا تغییر یافت. در حال حاضر امارات تنها شرکت هواپیمایی در جهان به‌شمار می‌رود که قادر است مسافرین خود را تنها با یک توقف از استرالیا به فرودگاه جان اف کندی نیویورک برساند. امارات اسکای کارگو نام شرکت هوایی باری امارات است.

کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی امارات

کلاس‌های پروازی
کلاس‌های پروازی

فرست کلاس

لاکچری‌ترین و گران‌ترین سطح پروازی ایرلاین امارات پروازهای فرست کلاس هستند، که برای آن‌ها کابین‌های مخصوصی تعبیه شده است. این کابین‌ها شامل یک سوئیت کاملا مجهز و پر از انواع و اقسام امکانات مختلف است که از میان این امکانات می‌توان به تلویزیون 23 اینچ، یخچال جداگانه، صندلی مخصوص خواب، تخت اسکای کروز، و در جداگانه اشاره کرد. هواپیماهای ایرباس A380-800، A340-500 و بوئینگ‌های 777 از این سطح پروازی برخوردارند.

بیزینس کلاس

پروازهای بیزینس کلاس محبوب‌ترین پروازها در بین مسافران هستند، چرا که با وجود قیمت متعادل و مناسب از خدمات بسیار بالایی برخوردارند. این پروازها به تلویزیون 17 اینچی، پورت USB، شارژر، چراغ مطالعه، قفسه بندی مخصوص و صندلی‌های بسیار راحت که ماساژور دارند مجهز می‌باشند.

اکونومی

در میان سطوح پروازی ایرلاین امارات ارزان‌ترین سطح، به کلاس اکونومی اختصاص دارد که امکانات آن از 2 سطح دیگر کمتر است اما با این حال مسافران در آن بسیار راحت بوده و از خدماتی همچون سیستم ICE و پورت USB بهره مند می‌شوند.

جوایز شرکت هواپیمایی امارات

جوایز شرکت هواپیمایی امارات
جوایز شرکت هواپیمایی امارات
  • ششمین شرکت هواپیمایی برتر جهان در سطح فرست کلاس در سال 2016
  • برترین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2016
  • بهترین شرکت هواپیمایی جهان در زمینه‌ی سرگرمی در سال 2015
  • پنجمین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2015
  • چهارمین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2014
  • بهترین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2013

 

حمایت‌های مالی شرکت هواپیمایی امارات

  • اسپانسر باشگاه آ ث میلان ایتالیا
  • اسپانسر باشگاه رئال مادرید اسپانیا
  • اسپانسر تیم پاری سن ژرمن فرانسه
  • اسپانسر کمیته‌ی داوران فوتبال انگلستان
  • اسپانسر تیم کریکت امپایر انگلستان
  • اسپانسر تیم هامبورگر اس وی آلمان در بوندس لیگا
  • اسپانسر تیم مک لارن مرسدس در رقابت‌های فرمول 1
  • اسپانسر تیم آرسنال انگلستان
  • اسپانسر اصلی رقابت‌های جام جهانی سوار کاری اسب‌های اصیل دبی
  • اسپانسر اصلی مسابقات سوار کاری مبلورن

مرکز اصلی ایرلاین امارت کجا واقع شده است؟

هواپیمایی اسکای کارگو امارات
هواپیمایی اسکای کارگو

مرکز اصلی خطوط هوایی امارات در فرودگاه بین‌المللی دبی واقع شده‌است. حدود 161 مقصد از پروازهای بین‌المللی در آنجا انجام می‌شود و به نیمی از جهان دسترسی دارد. البته مقصدهای پروازی در آسیا محبوب‌تر هستند اما پروازهایی به استرالیا، آمریکا و آفریقا نیز وجود دارد تا به مسیرهای بین‌المللی بیشتری دسترسی پیدا کنید. 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرکت‌های هواپیمایی کشور امارات متحده عربی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت‌های هواپیمایی کشور امارات متحده عربی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.