زمان مطالعه: 1 دقیقه
خواص بی‌ نظیر میگو برای بدن

خواص بی‌ نظیر میگو برای بدن

میگو در تمام دنیا به عنوان یک غذای محبوب، گران و پرخاصیت شناخته می‌شود. اما خیلی از ما به دلیل بوی میگو و...

unique-properties-shrimp
unique-properties-shrimp

میگو در تمام دنیا به عنوان یک غذای محبوب، گران و پرخاصیت شناخته می‌شود. اما خیلی از ما به دلیل بوی میگو و بافت آن و ناآشنا بودن با روش درست طبخ میگو، قید خوردن آن را می‌زنیم. در حالی که میگو آنقدر پرخاصیت است که بهتر است هفته‌ای یک نوبت آن را مصرف کنید. اگر برای خوردن میگو دنبال دلیل می‌گردید، ما برایتان چندین دلیل محکم می‌آوریم تا این خوراک دریایی را در برنامه غذایی تان جای دهید.

در هر110 گرم میگو 200 میلی گرم کلسترول وجود دارد اما این خوراک دریایی با وجود غنی بودن از کلسترول، بسیار سالم است. میزان کلسترول در 100 گرم میگو حدود دوسوم میزان کلسترول در یک تخم‌مرغ 50 گرمی است.
 
گوشت گوسفند، گوساله، مرغ، پوست سفت و سخت و سر محکم به بدن چسبیده و رنگ آن نیز تغییر نکرده است. بافت گوشت، حالت طبیعی داشته و پوسته و گوشت در هنگام طبخ به رنگ نارنجی متمایل به قرمز در می‌آید. در میگوی فاسد در ناحیه سر تغییر رنگ ایجاد شده و سر در حال جدا شدن از بدن است. پوسته روی بدن نرم می‌شود و به راحتی از گوشت جدا می‌شود. ‏
 
اگر از بوی غذاهای دریایی خوشتان نمی‌آید، میگو را با پیاز فراوان و زعفران بپزید تا بوی آن کم شود.
 
میگو طبعی گرم دارد و اگر آن را با سبزی پلو بخورید، اصلاح می‌شود.
 
میگو سه مرحله پخت دارد. بعد از یک تا دو دقیقه حرارت دیدن ترد می‌شود. بیش از این حرارت دادن به میگو آن را سفت می‌کند اما در صورت پختن به مدت نیم ساعت (همراه با کمی آب و روغن) میگو نرم و لطیف می‌شود.‏
 

 

نظر خود را درباره «خواص بی‌ نظیر میگو برای بدن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خواص بی‌ نظیر میگو برای بدن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.