زمان مطالعه: 5 دقیقه
اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران به گزارش آسمونی بخش نفت، گاز و پتروشیمی اولین و...

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران
اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

به گزارش آسمونی بخش نفت، گاز و پتروشیمی اولین و بارزترین مزیت نسبی کشور، و نقطه اتکای اقتصاد ایران است. با توجه به اهمیت این بخش و لزوم هماهنگی و سازماندهی هر چه بیشتر فعالان حوزه تولید و صادرات فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی عده ای از دور اندیشان و کارآفرینان بخش خصوصی کشور تصمیم گرفتند به جهت اقدامات جمعی و برخورد یکپارچه با تهدید ها و بهره گیری از فرصتها و توان و خرد جمعی گرد هم آیند.

با این تفکر اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی ایران در تاریخ 82/11/14با حضور 54 شرکت ضمن اخذ مجوز از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاسیس گردید و هم اکنون این اتحادیه با داشتن حدود 300 عضو از بزرگترین تشکل های اقتصادی در کشور محسوب می شود که نقش مهمی در  ارتقاء کیفی و کمی صادرات فرآورده‌های نفتی، ارزآوری به داخل کشور و اشتغال زایی به عهده داشته است.

union-opex-iran
union-opex-iran

اهداف و وظایف اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

برخی از اهداف و وظائف اتحادیه براساس اساسنامه آن عبارتند از :

-      تلاش جهت ساماندهی کلیه امور تولید، صادرات، واردات، ترانزیت، سواپ و بنکرینگ.

-   جمع‌آوری اطلاعات پیرامون تولید، عرضه، تقاضا، قیمت و بازارهای مصرف و در دسترس قرار دادن آنها برای ارتقاء دانش اعضاء.

-   بازاریابی مستمر جهت کالا و خدمات قابل عرضه اعضاء و بهره‌گیری از ره‌یافت‌های جدید برای افزایش سهم در بازارهای مختلف و گسترش فعالیت‌ها.

-      ارائه خدمات به اعضاء و تلاش در جهت رفع مشکلات اعضاء.

-   همکاری با مراجع ذیربط جمهوری اسلامی ایران از طریق ارائه نظرات تخصصی در تهیه، تنظیم و تغییر قوانین، مقررات و بخشنامه های مرتبط با صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی.

-   همکاری با فعالان اقتصادی در بخش های دولتی، عمومی و خصوصی کشور در جهت رفع موانع تولید و خدمات و ارتقاء صادرات فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی.

-   ایجاد ارتباط با بانک‌ها و سازمان‌های اعتباری کشور و همچنین سازمان‌های مالی و پولی بین الملل جهت فراهم سازی خدمات و تسهیلات مالی و اعتباری برای اعضاء.

-   ایجاد ارتباط با کلیه مراجع و سازمانهای دولتی و همچنین اتحادیه ها و تشکلهای غیر دولتی و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی ذیصلاح جهت رفع مشکلات و ایجاد تسهیلات در کلیه بخشهای مرتبط با صادرات فرآورده‌های  نفت،گاز و پتروشیمی از جمله حمل و نقل، امور گمرکی، انبار داری و مخازن، بسته بندی، کنترل کیفیت و استاندارد، تأمین مواد اولیه و غیره.

-      جذب افراد حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت جهت عضویت در اتحادیه.

-      ایجاد واحد کنترل کیفیت و بازرسی جهت نظارت و حصول اطمینان از رعایت مقررات و استانداردهای ملی و بین المللی مربوطه.

-   ایجاد واحدهای آموزشی و تحقیقاتی، برگزاری نمایشگاه ها و همایش های تخصصی و بازرگانی در داخل و خارج از کشور و همچنین هماهنگی و اعزام هیأتهای تخصصی به سایر کشورها و حضور در همایش های خارجی مرتبط با فعالیت اتحادیه.

-      تشکیل دفاتر  در خارج از کشور به منظور کسب و تحقق اهداف اتحادیه.

-   قبول داوری و حکمیت در جهت حل و فصل اختلافات فیمابین اعضاء و نیز میان اعضاء و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی.

-   اطلاع رسانی شفاف و منظم در داخل و خارج اتحادیه از طریق وب سایت اتحادیه، انتشار کتب و نشریات و ارسال خبرنامه الکترویکی و دیگر روش‌های متداول اطلاع رسانی، درباره اقدامات اتحادیه، قوانین و مصوبات ملی و بین المللی مربوطه، فرصت‌ها و دیگر موارد لازم با کسب مجوز از مراجع ذیربط .

-   تشویق و ترغیب اعضاء جهت توسعه همکاری از طریق تاسیس شرکت های سرمایه‌گذاری،کنسرسیوم‌های صادراتی و اقتصادی،مشارکت،عقود اسلامی،شرکت های تعاونی و سایر موارد مشابه.

-   معرفی اعضاء به وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاههای مختلف جهت استفاده از خدمات و تسهیلات مورد نیاز و همچنین عضویت در کمیته های تخصصی ، علمی و صنفی.

-   ارائه پیشنهادات اجرایی و تعامل در راستای تحقق اهداف اتحادیه به نهادها ، سازمان ها ، وزارتخانه ها و دستگاه‌های ذیربط، خاصه وزارت نفت و کمیسیونهای تخصصی مربوطه در مجلس شورای اسلامی.

-   کوشش برای جذب سرمایه، بازار، فن آوری، مدیریت، دانش فنی و نیروی انسانی ماهر داخلی و خارجی جهت ساماندهی موارد مرتبط با صادرات فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی برای اعضاء.

-      اخذ و اجرای آن دسته از وظایف اجرایی و تفویضی قوای سه گانه که به "اتحادیه" واگذار می شود.

-      برنامه ریزی و پیگیری درمورد بهره مندی بیشتر اعضاء از سیاست های حمایتی دولت و سایر قوا.

-      تلاش و تعامل جهت کاهش تصدی گری دولت در صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی.

این اتحادیه به جهت گسترش فعالیت و تمرکز و تقویت همکاریهای اعضاء با پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی فوق العاده اتحادیه از تاریخ 27خرداد ماه 1384 بنام اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران تغییر نام یافت و در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های فعال در این سه بخش عضو اتحادیه می باشند.

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران
اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

ارکان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

ارکان اتحادیه عبارتند از:



  • مجمع عمومی
  • هیات مدیره
  • بازرس

اهم اقدامات و فعالیت های اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران

-      پیگیری مشکلات صنفی اعضاء از جمله از مشکلات بانکی، مالیاتی، گمرکی، استاندارد، حمل و نقل و غیره.

-      مشارکت یکپارچه در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی ایران به طور مرتب و سالیانه.

-      اطلاع رسانی گسترده به عموم از طریق نشر اخبار و همکاری نزدیک با رسانه ها و ارباب جراید.

-      ارتباط با سفارت های ایران در خارج از کشور و سفارت‌های کشورهای خارجی و اتاقهای بازرگانی و دیگر مراجع ملی و بین المللی اقتصادی، بازرگانی جهت رد و بدل کردن اطلاعات و فرصتهای تجاری.

-      نرخ گذاری صادراتی فرآورده های نفتی و اعلام آن به بانک مرکزی و گمرک.

-      تشکیل صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی ایران که دستاورد بزرگ اتحادیه محسوب می گردد.

-      برپایی همایش سالانه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با حضور جمعی از صاحب منصبان دولتی، مدیران ارشد بخش های دولتی و خصوصی و اعضاء اتحادیه.

-      انتشار نشریه داخلی تحت عنوان دنیای انرژی به زبان های فارسی و انگلیسی و برنامه ریزی برای توزیع آن در کشور های خارجی از جمله حوزه خلیج فارس.

-      اعزام هیأت های علمی، تجاری به کشورهای خارجی در راستای انجام فعالیت های علمی، صنعتی، اقتصادی، بازرگانی و بازاریابی و گسترش فعالیت های صادراتی فرآورده های اتحادیه.

-      تعامل با خبرنگاران و خبرگزاری ها به منظور درج مشکلات اعضاء در رسانه ها.

-      اطلاع رسانی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با فعالیت های اتحادیه و در صورت نیاز معرفی اعضاء به

 دوره های آموزشی سایر سازمانها.

-      تعامل با وزارت نفت، اعزام نماینده به جلسات کارشناسی که در وزارت نفت به منظور بررسی مسائل مربوط به صادرات فرآورده ها، ترانزیت و سواپ و بنکرینگ تشکیل می گردد. همچنین تشکیل جلسات مشترک با معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت به منظور بحث و بررسی پیرامون مشکلات صنفی اعضاء و تامین خوراک آنها و عرضه کالا در بورس.

نظر خود را درباره «اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.